"Connection refused"
بهترین ابزارهای سئو که نیاز دارید

بهترین ابزارهای سئو که نیاز دارید

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

احتمالا این روزها اسم سئو را همه جا شنیده باشید سئو(seo) که مخفف بهینه سازی موتور جستجو می باشد و به دنبال این است که لینک های سایت شما را در موتور جستجو بهینه کند تا کاربران بیشتری را به سمت سایت شما سوق دهد. کارهای زیادی در این زمینه برای بهبود سایت انجام می دهند اما در این میان ابزارهایی وجود دارد که سایت شما را تحلیل می کند و در این آشفته بازار به کمک شما می آید. در این بلاگ ما قصد داریم بخشی از معروفترین ابزارهای سئوی موجود را برسی کنیم، با ما همراه باشید.

تسلط بر بهینه سازی سئو می تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه شروع به راه اندازی وبسایت خود کرده اید اما خوشبختانه، یافتن بهترین ابزارهای سئو خیلی سخت نیست، ما بهترین های آنها را در این لیست جمع آوری کرده ایم. گفتیم هدف اصلی سئو(بهینه سازی موتور جستجو) کمک به رتبه بندی وبسایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل است. این موضوع به شما این امکان را می دهد تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. با این حال، برای خوب ظاهرشدن در سئو به ابزارهایی احتیاج دارید.

ما ابزارهای سئو را به دو دسته رایگان و غیر رایگان تقسیم بندی می کنیم.

بهترین ابزارهای غیر رایگان سئو

1- Ahrefs

اگر می خواهید وب سایت شما در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد، Ahrefs را به جعبه ابزار فناوری خود اضافه کنید. Ahrefs یک ابزار سئوی همه‌جانبه است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مورد جستجوی مشتریانتان را پیدا کنید و حجم و چگالی کلمات کلیدی را ارزیابی کنید. با Ahrefs، می‌توانید رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ردیابی کنید، بر بک لینک‌های وب‌سایت (سایت‌هایی که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند) نظارت کنید و وب‌سایت خود را بررسی کنید تا بتوانید آن را برای جستجو بهینه کنید.

به زبان ساده، Ahrefs یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های سئو در بازار است. مجموعه گسترده ویژگی‌های Ahrefs برای تسلط به کمی یادگیری نیاز دارد، اما داشبورد آن باعث می‌شود Ahrefs در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای پیشرفته SEO موجود در بازار،  آسان‌تر کند.

اگر می خواهید طرز کار Ahrefs را بشناسید، می توانید برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) ثبت نام کنید. AWT دسترسی محدودی به ترافیک جستجو و کلمات کلیدی، داده‌های بک لینک و سلامت SEO ارائه می‌دهد، اما در مقایسه با آنچه که یک برنامه Ahrefs کامل ارائه می‌دهد، کمرنگ است.

Ahrefs چهار طرح ارائه می دهد که با پرداخت سالانه از 83 تا 833 دلار در ماه متغیر است. اگر ترجیح می دهید به برنامه ماهانه پایبند باشید، پرداخت ماهانه شما از 99 تا 999 دلار متغیر است. طرح Ahrefs Lite اغلب برای مشاغل کوچک کافی است. برای استفاده از قدرت کامل Ahrefs، باید از یک طرح استاندارد یا پیشرفته استفاده کنید که دارای ویژگی های بیشتری از جمله Site Explorer، Content Explorer، Domain Comparison و توانایی ردیابی بک لینک های شش ماهه تا دو ساله است.

Ahrefs چندین منبع آنلاین برای کمک به شما در تسلط بر پلتفرم و سئو فراهم می کند. مرکز راهنمای آنلاین ده‌ها مقاله و راهنمای عیب‌یابی را در خود جای داده است، در حالی که آکادمی Ahrefs دارای انواع آموزش‌های ویدیویی است. پشتیبانی مشتری از طریق ایمیل و چت آنلاین ارائه می شود و در بیشتر موارد، می توانید انتظار پاسخ به موقع به سوالات خود را داشته باشید اما پشتیبانی تلفنی در دسترس نیست.



چه کسانی می توانند از Ahrefs استفاده کنند؟

مشاور فوربس Ahrefs را بهترین ابزار سئو کلی در بازار می داند. با چهار طرح برای انتخاب، Ahrefs برای همه انواع کاربران، از مبتدی تا کاربران فنی پیشرفته مناسب است.

2-Semrush

کاربران و کارشناسان سئو موافق هستند که Semrush یکی از قدرتمندترین و غنی ترین برنامه های سئوی موجود امروزی است. از Semrush برای تحقیقات کلمات کلیدی و همچنین برای انجام ممیزی های عمیق وب سایت خود، ایجاد و ردیابی کمپین های PPC و بهبود رتبه بندی کلی خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. می توانید با هفت روز آزمایشی رایگان با Semrush شروع کنید. برنامه های ماهانه و سالانه موجود است. با پرداخت سالانه تا 17 درصد پس انداز خواهید کرد. Semrush سه طرح ارائه می دهد که از 108.33 دلار تا 416.66 دلار در ماه متغیر است. اگر تصمیم به لغو اشتراک خود در عرض هفت روز پس از اشتراک داشته باشید، بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد.

با پرداخت 200 دلار در ماه به ازای هر کاربر، می توانید به Semrush Trends دسترسی داشته باشید، که به شما کمک می کند ترافیک وب سایت رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی آنها را متوجه شوید. ImpactHero یکی دیگر از افزونه های محبوب این ابزار است. این ابزار هوش مصنوعی محتوای شما را بر اساس مراحل سفر خریدار بررسی می‌کند و نسخه‌ای را که بهترین عملکرد را دارد شناسایی می‌کند. ImpactHero با قیمت 200 دلار در ماه در دسترس است.

Semrush ابزارها و منابع زیادی را ارائه می دهد که حتی افراد با تجربه در سئو باید انتظار زمانی برای یادگیری را داشته باشند. این منحنی یادگیری برای مبتدیان بسیار تندتر است. به اعتبار خود، Semrush می‌داند که پلتفرم آن به آموزش کاربران نیاز دارد. Semrush یک مرکز راهنمای آنلاین گسترده، وبینارهای کامل، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها و مقالات راهنما را ارائه می دهد. آکادمی سمروش دارای ده ها دوره رایگان و آزمون های صدور گواهینامه است.



پشتیبانی ایمیل برای مشتریان در دسترس است و درخواست‌ها معمولاً ظرف یک روز کاری پاسخ داده می‌شوند. همچنین می توانید از طریق چت آنلاین یا تلفن به پشتیبانی دسترسی داشته باشید.

چه کسانی می توانند از Semrush استفاده کنند؟

اگر با الگوریتم های سئو به خوبی آشنا هستید و سئو برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است، پس نگاهی دقیق به Semrush بیندازید. این ابزار همه کاره همه چیزهایی را که برای بهینه سازی سایت هایی که برای جستجو مدیریت می کنید نیاز دارید را ارائه می دهد.

3- Moz

Moz Pro معمولاً با Ahrefs مقایسه می شود زیرا هر دو نرم افزار SEO ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. شما می توانید از Moz برای ایجاد لینک، ردیابی رتبه، تجزیه و تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. چند مزیت در انتخاب Moz به عنوان جایگزین Ahrefs وجود دارد، از جمله قیمت کمی پایین تر آن و ذخیره داده آن برای بک لینک ها.

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل رقابتی می شود، Moz Pro ممکن است یکی از بهترین ها باشد فقط به این دلیل که لینک های بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای خود ارائه می دهد. بیش از 40 تریلیون پیوند داده در سیستم آن و بیش از 700 میلیون دامنه وجود دارد. این یک راه حل کامل تر برای معیارهای پیوند نسبت به برخی از بهترین نرم افزارهای SEO موجود است. شما می توانید تعداد نامحدودی گزارش در مورد همه طرح ها بکشید.

Moz Pro از 79 دلار در ماه شروع می شود (صورتحساب سالانه) که کمی ارزان تر از Ahrefs است. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه در دسترس است که به شما امکان می دهد تمام ویژگی های Moz Pro را آزمایش کنید. Moz Pro منحنی یادگیری تندتری نسبت به سایر مجموعه ابزارهای SEO در بازار دارد.


چه کسانی می توانند از Moz استفاده کنند؟

اگر اغلب داده ها را جمع آوری می کنید و می خواهید به یکی از بزرگترین پایگاه داده های لینک در این صنعت دسترسی داشته باشید، Moz Pro احتمالا انتخاب بهتری برای مجموعه ابزار SEO شما باشد.

بهترین ابزارهای رایگان سئو

1-Google Search Console

مزایای استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای اشکال زدایی وب سایت شما این است که توسط خود گوگل، بازیکن اصلی موتورهای جستجو ساخته شده است. داده‌هایی که از طریق Google Search Console جمع‌آوری می‌کنید از Google هستند، بنابراین در صحت و دقت آنها شکی نیست. سرچ کنسول یک ابزار رایگان مفید است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را برای خطاها اسکرول کنید، که مهم است زیرا نمی‌توانید چیزی را که نمی‌دانید خراب است را اصلاح کنید.

با این حال، داده‌های کنسول جستجوی Google ممکن است کامل نباشند، مانند بک لینک ها یا کلمات کلیدی که سایت شما بر اساس آنها رتبه‌بندی می شود. به علاوه، شما فقط می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای سایت‌هایی که مالک آن هستید استفاده کنید. می دانیم که یکی از مهمترین بخش های سئو بررسی رقیبان و بهبود نسب به آنان است پس این موضوع بدان معنی است که شما هنوز به یک ابزار جداگانه (احتمالاً پولی) برای بررسی سایت رقیبان خود نیاز دارید تا بتوانید در سئو بهتر عمل کنید.


چه کسانی می توانند از سرچ کنسول استفاده کنند؟

تمامی کسانی که یک وبسایت دارند و مالک آن به شمار می آیند منظور از مالکیت وبسایت این است که شما دسترسی به فایل های هاست سایت را برای قراردادن تگ و یا فایل های مربوطه به سرچ کنسول را داشته باشید. این ابزار رایگان است و می تواند اطلاعات مفیدی در مورد سایت شما، سرعت صفحه و خطاهای احتمالی صفحاتتان به شما بدهد.

2- Google Analytics

بیش از هر چیز، گوگل آنالیتیکس برای کمک به درک ترافیک سایت، رفتار کاربر و اینکه آیا تلاش های سئوی شما جواب می دهد یا خیر استفاده می شود. وقتی از این ابزار همراه با کنسول جستجوی گوگل، ردیاب‌های KW و سایر ابزارهای SEO استفاده می‌کنید می توانید درک بهتری از این موضوع که ترافیک سایت شما از کجا می‌آید، مانند ترافیک پولی در مقابل ترافیک ارگانیک و... داشته باشید.

Google Analytics همچنین به شما کمک می‌کند معیارهای تعامل بازدیدکنندگان سایت را ببینید، مانند زمانی که کاربر از سایت شما خارج می‌شود. اکثر مشاغل کوچک از نسخه رایگان Google Analytics استفاده می کنند، اما نسخه پولی آن نیز وجود دارد.



چه کسانی می توانند از گوگل آنالایتیک استفاده کنند؟

از کارآفرینان انفرادی گرفته تا شرکت‌ها، گوگل آنالیتیکس ابزاری ضروری برای اندازه‌گیری عملکرد سئو در مورد ترافیک و رفتار کاربر در سایت شما است.

3-Screaming Frog

Screaming Frog کمی شبیه به کنسول جستجوی گوگل است که می تواند به شما در رفع مشکلات وب سایتتان کمک کند، اما ویژگی های بیشتری از گوگل دارد. این ابزار، که باید آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، یک عنکبوت است که وب سایت شما را می خزد و تمام نقاط مربوط را برای اشتباهات جستجو می کند. می‌تواند لینک‌های شکسته، عناوین صفحات از دست رفته و توضیحات متا را پیدا کند، به شما نشان دهد که کجا تگ‌ها و عناوین مطابقت ندارند.

نسخه رایگان و پولی Screaming Frog وجود دارد که با امکانات مختلفی ارائه شده اند. اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، ویژگی های نسخه رایگان به احتمال زیاد برای شما کافی است. نسخه پولی که هزینه آن 259 دلار در سال است، برای یک کاربر، خوب است.


چه کسانی می توانند از Screaming Frog استفاده کنند؟

Screaming Frog یک ابزار عالی برای هر کسی است که یک وب سایت را اداره می کند و باید به طور دوره ای مشکلات سئوی سایت را به سرعت بررسی کند.

شما برای بخش سئو از کدام ابزارهای دیگر استفاده می کنید که برایتان مفید بوده است در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید