تنظیمات لاگین ماندن پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

شاید تا حالا برای شما هم پیش آمده باشد که در حال اضافه کردن محصول به کاتالوگ فروشگاه بودید و در حالی که داشتید توضیحات کامل و با جزئیاتی می نوشتید با خوشحالی روی دکمه ذخیره کلیک کردید یا با سختی  فراوان و تلاش در حال تولید محتوا در صفحه بلاگ سایت خود بودید و وقتی بر روی دکمه ذخیره کلیک کردید با فرم لاگین به مدیریت پرستاشاپ برخورد کردید. این لحظه یکی از سختترین لحظه های موجود در تاریخ محسوب میشود هرچیزی که نوشتی دیگر موجود نیست و یا به قول آن ضرب المثل معروف هرچه رشته بودید پنبه شد. خب طبیعتا باید برای حل این مشکل هم راه حلی وجود داشته باشد تا به راحتی در این موقعیت سخت قرار نگیریم.

این اتفاق می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، در این آموزش ۲ مورد از شایع‌ترین دلایل را بررسی می‌کنیم.

1. تغییر آدرس IP:

به صورت پیش‌فرض، پس از اینکه پرستاشاپ را نصب می کنید، اگر به پنل مدیریت لاگین کنید و بعد از لاگین، آدرس IP سیستم تغییر کند، پرستاشاپ شما را از پنل مدیرت لاگ‌اوت می‌کند. برای غیرفعال کردن این مورد، مراحل زیر را دنبال کنید:

- ابتدا وارد پنل ادمین پرستاشاپ خود شوید.

- با وارد شدن به پیشخوان در سمت راست(اگر زبان فارسی باشد) با نوار ابزاری روبرو میشوید در این نوار بر روی پارامترهای پیشرفته و سپس مدیریت کلیک کنید.

سپس گزینه «کنترل آدرس IP کوکی‌ها» اگر روی بله قرار دارد را بر روی خیر تنظیم کنید.

۲. تیکِ ماندن در حساب کاربری:

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود شما از حساب کاربری تان خارج شوید و عمر کوکی کوتاه باشد، نزدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» است. پس بهتر است که همیشه هنگامی که بر روی سیستم خودتان کار می‌کنید و قصد دارید کارهایی مثل ویرایش محصول انجام دهید که زمان زیادی میبرد تا تغییرات رو ذخیره نمایید، حتما این تیک زا بزنید و بعد وارد حساب کاربری شوید.

عمر کوکی

در واقعا با زدن تیک یک کوکی با مقدار پیش فرضی که قبلا تعیین شده است تنظیم می شود و شما دیگر در آن بازه «از حساب کاربری خارج نمی شوید»، عمر کوکی بر اساس ساعت محاسبه می شود و به صورت پیش‌فرض این مقدار ۴۸۰ ساعت یعنی 20 روز می باشد. یعنی با یک بار لاگین کردن و زدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» تا ۲۰ روز در این حساب لاگین می‌مونید و با هر بار رفرش نیز این مقدار تمدید می شود.


برای تغییر این مقدار مجددا از پارامترهای پیشرفته، وارد منوی «مدیریت» بشوید. دو فیلد برای  تنظیم عمر کوکی وجود دارد:

  1. قسمت کاربری فروشگاه
  2. قسمت مدیریت فروشگاه

شما می‌توانید عمر کوکی را برای حساب‌های کاربری در بخش فروشگاهی هم تغییر بدهید. مثلا اگر بخواهیم که مشتری بعد از لاگین کردن تا ۶ ماه بعد، همچنان لاگین بماند، مقدار ۴۳۲۰ (که تعداد ساعت در ۱۸۰ روز هست) را تنظیم می‌کنیم.

فیلد دوم نیز مربوط به عمر کوکی در قسمت مدیریت فروشگاه هست که در صورت نیاز می‌توانید تغییرش دهید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید