تکنیک های تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت فروشگاهی

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

جذب افراد به وب سایت شما مهم است، اما این تنها شروع داستان است. هنگامی که آنها وارد سایت شما شدند، باید علاقه آنها را جلب کنید، آنها را تشویق کنید تا بیشتر در سایت شما به جستجو بپردازند و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. اطمینان از این تبدیل باعث افزایش فروش از مشتریان جدید و افزایش خریدهای تکراری از مخاطبان فعلی شما می شود.

سونالی پاتل، مدیر ارشد بازاریابی بازرگانی در Mailchimp می گوید که تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری باید اولویت اصلی همه بازاریابان آنلاین باشد. او می گوید: «وب سایت شما به ساختار منسجمی نیاز دارد که ارزش برند شما را به وضوح بیان کند، به راحتی قابل هدایت باشد و بازدیدکنندگان را در مسیر تبدیل به مشتری قرار دهد.»

در این بلاگ ما روش هایی را که می توانند بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند صحبت کرده ایم. با ما تا انتهای بلاگ همراه باشید.

15 تکنیک تبدیل بازدید کننده به مشتری در سایت

1- پیام سبد خرید رها شده

می توان گفت تقریباً 70 درصد از خریداران در سایتها  قبل از اتمام خرید، از ادامه فرآیند خرید منصرف می شوند و سبد خرید خود را رها می کنند. اگر شخصی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند و چیزی را در سبد خرید خود قرار می‌دهد، اما آن را دنبال نمی‌کند، تکنیک های مختلفی وجود دارد که با استفاده از انها می توانید مشتریان را به طی کردن ادامه روند خرید خود بازگردانید و سبدخریدهای رها شده را بازیابی کنید. یکی از آن تکنیک ها ارسال یک ایمیل یا پیامک برای مشتریان می باشد. اغلب فروشگاه های بزرگ از این متد استفاده می کنند. برای مثال شما کافیست در سایت علی بابا به جستجوی یک تور یا پرواز پرداخته باشید پس از دقایقی پیامکی تحت عنوان پرواز ها در حال پر شدن است و یا تور خود را رزرو کنید دریافت خواهید کرد.

2- تبلیغات هدفمند

بخش زیادی از اتفاقات جذب مخاطب در خارج از فضای وبسایت شما رخ می دهد شما می توانید تبلیغات هدفمند در فیس بوک، اینستاگرام و گوگل انجام دهید و افراد را علاقه مند به سایت و فعالیت خود نگه دارید. این تبلیغات می توانند به بازدیدکنندگان یادآوری کنند که وقتی آماده خرید هستند به وب سایت شما بازگردند و به شما کمک می کند تا فروش از دست رفته را دوباره بدست آورید.

مردم ممکن است فراموش کرده باشند که خرید خود را تکمیل کنند. این تاکتیک‌ها می‌توانند سر و صدا را از بین ببرند، شما را در ذهن خود نگه دارند و آنها را به وب‌سایتتان بازگردانند تا معامله را ببندید.» بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام تبلیغات دیجیتال شما در زمان منقضی شدن پیشنهادات خاموش است، بنابراین مشتریان با ورود به وب سایت شما ناامید نشوند و نتوانند از مزایای فروش استفاده کنند. Deana می‌گوید: «وقتی شخصی به صفحه اصلی شما می‌رود، باید محتوای به‌روز را ببیند. "شما نمی خواهید که آنها با تبلیغات تعطیلات در ژانویه مورد استقبال قرار گیرند. و اگر سایت شما آنچه را که در حال حاضر در دنیای اطراف شما می‌گذرد منعکس نمی‌کند، نمی‌خواهید بی‌حس به نظر برسید.»

3- ارائه تخفیف و جایزه

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را همیشه درگیر و علاقه‌مند به برند خود نگه دارید، باید هر از چند گاهی تبلیغات فروش و تخفیف ارائه دهید. شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید. یک راه این است که برای اولین خرید هر کسی از فروشگاه آنلاین خود تخفیف بدهید. اگر دقت کرده باشید اغلب فروشگاه های بزرگ این کار را انجام داده اند اغلب افراد به دلیل تخفیفی که در اولین خرید از آن برخوردار هستند به سمت ثبت سفارش میروند و در ادامه مشتری ثابت برند شما می شوند. شما همچنین می توانید یک سیسستم کد تخفیف در حالتهای مختلف ایجاد کنید. کد تخفیف یا به مناسبت روز تولد به مناسب اعیاد و مناسبت های دیگر...
ارائه ارسال رایگان نیز در ثبت سفارش مشتریان تاثیر بالایی دارید می توانید هر چند وقت یکبار از این تکنیک نیز برای جذب مشتری و سفارش استفاده کنید.

همچنین وجود طرح های تشویقی و کمپین های تخفیف مانند طرح یکی بخر دوتا ببر، خرید دوم 40 درصد تخفیف و از این دست تاثیرات زیادی بر روی حجم فروش شما خواهد گذاشت.

4- پیاده سازی چت زنده در سایت

در چند سال گذشته، استفاده از چت زنده توسط شرکت ها ومشتری ها گسترش یافته است. چرا؟ مصرف کنندگان آن را دوست دارند زیرا می توانند تقریباً بلافاصله و با حداقل دردسر پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند و همچنین با اینکار احساس می کنند زمان مخاطب برای صاحب برند اهمیت داشته و به راحتی می توانند با برند و سایت مورد نظر خود در ارتباط باشند.
شرکت ها نیز آن را دوست دارند زیرا بسیار مقرون به صرفه است. چت زنده ابزاری عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است، در درجه اول به این دلیل که به شما امکان می دهد قبل از اینکه مشتری نامشخص خرید خود را رها کند، مداخله کنید.
یکی از ویژگی‌های کلیدی اکثر نرم‌افزارهای چت زنده، ردیابی صفحه است که به شما امکان می‌دهد «محرک‌هایی» ایجاد کنید که وقتی فعالیت مشتری نشان می‌دهد که با سایت یا خریدش مشکل دارد، گفتگو را با مشتری آغاز می‌کند.

5- ردیابی حرکات بازدیدکنندگان

نگران نباشید، این به آن اندازه که به نظر می رسد  وحشتناک نیست. شما می توانید به کمک ابزارهایی مانند CrazyEgg یا کلاریتی نحوه حرکت بازدیدکنندگان در وب سایتتان را ردیابی  کنید. شما می توانید متوجه شوید کاربران روی چه چیزی کلیک می کنند و چه چیزی را نادیده می گیرند.

پاسخ هایی که امثال این نرم افزارها به شما می دهند می توان گفت بسیار ارزشمند است زیرا می توانید به کمک آنها مشکلات احتمالی سایت خود را رفع کنید و سایت را برای مشتریان احتمالی کاربرپسند تر کنید. همچنین این موضوع نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بالا می برد.

6- سایت سریع و کاربرپسند

یک وب سایت درهم و برهم یا گیج کننده می تواند بازدیدکنندگان را قبل از اینکه فرصتی برای خرید از شما داشته باشند فراری دهد. اطمینان از اینکه صفحه اصلی شما کاملا واضح و مستقیم است، حیاتی بشمار می آید.هنگامی که بازدیدکننده از گوگل یا موتور جستجوی دیگری به وب سایت شما می رسد، صفحه اصلی شما حدود 5 ثانیه فرصت دارد تا به آنها اطلاع دهد که این صفحه ای است که به دنبال آن هستند، اگر نه. آنها دکمه بازگشت را فشار داده و به نتیجه بعدی می روند.
برای کمک به تبدیل بازدیدکنندگان خود به مشتریان، باید اطمینان حاصل کنید که استفاده از پیمایش در سایت شما آسان است، برای بهبود پیمایش در سایت خود می توانید تکنیک های مختلفی داشته باشید:

1- دسته بندی های دقیق که تمامی محصولات را شامل می شود

2- قراردادن منوی اصلی و دسته بندی های مربوطه در هدر سایت

3- ارائه منوی نوع همبرگر برای تلفن همراه

4- ایجاد بنرهای شاخه باکیفیت و قرار دادن در صفحه اصلی

5- استفاده از فیلترهای لایه ای در صفحات شاخه ها

6- استفاده از سرچ قوی در سایت


7- استفاده از تصاویر و توضیحات محصول با کیفیت

مشتریان می خواهند ببینند چه چیزی می خرند، بنابراین تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری به آنها بدهید. استفاده از تصاویر باکیفیت برای نشان دادن محصولاتتان ضروری است، به ایجاد اعتماد مبنی بر قانونی بودن کسب و کار شما کمک می کند.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما واضح و به خوبی نوشته شده است، اگر محصولی که می فروشید تخصصی است، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کالا را بصورت واضح و کامل ذکر کرده اید. اطلاعاتی را که مشتری بالقوه به آن نیاز دارد ذکر کنید تا اطمینان حاصل کند که این همان چیزی است که به دنبال آن هستند.

یک مثال عالی از اهمیت تصاویر با کیفیت بالا سایت Airbnb است، آنها دریافتند که اگر تصاویر با کیفیت بالا بودند تا 20٪ افراد بیشتری رزرو کردند.

یکی از راه‌های دیگری که واقعا کمک می‌کند تا مشتری به خرید بپردازد ارائه یک ویدیو است، یا محصول شما را به نمایش می‌گذارد یا یکی از اینفلوئنسرها که محصول را بررسی می‌کند، این موضوع واقعاً می‌تواند به متقاعد کردن و ترغیب بازدیدکنندگان به خرید موثر عمل کند.

8- ارسال رایگان یا مشوق های دیگر برای تشویق به خرید

مشتریان عاشق بخش های رایگان هستند، بنابراین در اولین خرید خود ارسال رایگان یا تخفیف ارائه دهید. به خصوص زمانی که آنها برخی از کالاها را در سبد خرید خود دارند، شما می خواهید بازدیدکننده را وادار کنید که در همان بار اول خرید خود را انجام دهد پس بهتر است به او یک پیشنهاد ویژه مانند ارسال رایگان بدهید.
استفاده از کدهای تخفیف و ارسال رایگان می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتر خرید شود. همچنین شما می توانید ارسال رایگان و یا طرح های ویژه را برای خرید با یک سقف قیمتی بگذارید تا منجر به خرید بیشتر مشتریان شود.

9- استفاده از تاکتیک های کمبود و فوریت

به بازدیدکنندگان اجازه دهید بدانند که اگر می‌خواهند از یک پیشنهاد با زمان محدود یا محصولی که تقاضای بالایی دارد استفاده کنند، باید سریع عمل کنند.
این موضوع می‌تواند یک راه عالی برای تبدیل ترافیک به سرنخ‌ها باشد، می‌توانید پیشنهادی انحصاری برای بازدیدکنندگان ارائه دهید تا با یک آدرس ایمیل ثبت‌نام کنند، و پس از ثبت‌نام، می‌توانید به آنها دسترسی به کد تخفیف برای خرید آینده را بدهید.

همچنین می توانید از تکنیک های اتمام کالا یا موجودی کم در انبار استفاده کنید. مشتریان اگر بدانند زمان کمی برای خرید کالایی دارند سریعتر اقدام به خرید آن کالا می کنند.

10- نظرات مشتریان

تحقیقات نشان می‌دهد که 92 درصد از مشتریان قبل از خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می‌کنند و به احتمال زیاد نظراتی را که آنلاین می‌خوانند به جای توصیه‌های شخصی افرادی که می‌شناسند، در نظر می‌گیرند.
با قرار دادن آنها در صفحات محصول خود، یافتن نظرات درباره محصولات خود را آسان کنید.

11- داشتن اعتماد بصری و نمادها

این روزها نمادهای مختلفی برای قابل اعتماد بودن در شبکه های مختلف مانند صداسیما و ... تبلیغ می شود برای اینکه سایتتان معتبرتر بنظر برسد و مشتریان سریعتر اقدام به خرید کنند حتما آن نمادها را دریافت نمایید و آنها را در بخشی که در دسترس مشتری باشد قرار دهید. مانند نماد اعتماد الکترونیک

12- خرید مهمان

در نهایت، به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید بدون ایجاد حساب کاربری خرید کنند. ایجاد یک حساب کاربری زمان بیشتری را به فرآیند پرداخت اضافه می کند، که در طی آن مشتریان ممکن است تصمیم بگیرند به جای دیگری بروند. با اجازه دادن به مشتریان به عنوان مهمان، واقعاً چیزی از دست نمی دهید شما هنوز تمام اطلاعات مهم آنها را دارید. گزینه مهمان می گوید که به وقت آنها احترام می گذارید و می دانید که بعداً برمی گردند.

13- استفاده از تایمر شمارش معکوس

سایت Brooklinen از یک تایمر شمارش معکوس در صفحه اصلی خود در دوره های تبلیغاتی استفاده می کند تا بازدیدکنندگان را از پیشنهاد ویژه خود مطلع کند و احساس فوریت را برای تشویق خرید ایجاد کند. تایمر یک راه ساده و موثر برای ترغیب بازدیدکنندگان به قصد خرید برای تبدیل است.

مشتریان بصورت بصری اتمام زمان و وقت کم برای خرید را در می یابند و این به نرخ بالای خرید کمک می کند.

14- استفاده از مسابقه و گردونه های شانس

آزمون‌ها افزودنی‌های سرگرم‌کننده‌ای به صفحه اصلی شما هستند که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا با وب‌سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند و درباره محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. Brooklinen مسابقه ای ارائه می دهد که بر اساس آنچه که به دنبال آن هستند و ترجیحات آنها به بازدیدکنندگان توصیه می کند. این مسابقه به عنوان ابزار تولید سرنخ استفاده نمی شود. این پاسخ ها را از قبل ارائه می دهد و باعث خوشحالی مشتری بالقوه می شود. این موضوع همچنین به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که چندین بار در مسابقه شرکت کنند و در این فرآیند در مورد محصولات Brooklinen اطلاعات بیشتری کسب کنند.

15- پست های بلاگ بیشتری بنویسید

یکی از بهترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری، حفظ وبلاگ است. با انتشار منظم محتوای مفید و آموزنده، می توانید به مشتریان بالقوه نشان دهید که در کسب و کار خود فعال و سرمایه گذاری کرده اید. بعلاوه، یک وبلاگ خوب می تواند به بسیاری از سوالاتی که مشتریان بالقوه ممکن است داشته باشند پاسخ دهد و این احتمال را افزایش می دهد که آنها با شما تجارت کنند. بنابراین اگر در حال حاضر وبلاگ نویسی نکرده اید، اکنون زمان شروع است! ایجاد یک بلاگ قوی می تواند به ساخت برند شما و تبدیل سرنخ ها به مشتریان کمک کند.

شما از چه تکنیک دیگری برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت خود استفاده می کنید با ما از طریق بخش نطرات در ارتباط باشید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید