"Connection refused"
مقایسه پرستاشاپ و شاپیفای، کدامیک بهتر است؟

مقایسه پرستاشاپ و شاپیفای، کدامیک بهتر است؟

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

انتخاب پلتفرم مناسب برای ساده کردن راه اندازی و نگهداری یک فروشگاه آنلاین ضروری است. PrestaShop و Shopify برترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک هستند که بدون نیاز به دانش کدنویسی، عملکرد عالی را ارائه می‌دهند. گفته می شود، این دو پلتفرم مجموعه ای از ویژگی ها و ابزارهای مختلف خود را دارند.
این مقاله مقایسه‌های عمیق PrestaShop و Shopify را در مورد سهولت استفاده، مدیریت فروشگاه، قابلیت سفارشی‌سازی، عملکرد و امنیت به اشتراک می‌گذارد. همچنین نقاط قوت هر پلتفرم را برای کمک به تصمیم گیری در مورد پلت فرم تجارت الکترونیک مناسب برای فروشگاه آنلاین شما توضیح خواهیم داد.

تفاوت بین PrestaShop و Shopify چیست؟

تفاوت اصلی PrestaShop و Shopify در این است که PrestaShop یک پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز است که امکان سفارشی سازی بیشتر را فراهم می کند، در حالی که Shopify یک پلتفرم تجارت الکترونیک مبتنی بر اشتراک است که تجربه ساده تر و کاربر پسندتری را ارائه می دهد. پرستاشاپ به دانش فنی بیشتری برای راه اندازی و نگهداری نیاز دارد، اما کنترل بیشتری بر طراحی و عملکرد فروشگاه شما فراهم می کند. از طرف دیگر، Shopify برای استفاده آسان تر است و ویژگی های داخلی بیشتری را ارائه می دهد، اما انعطاف پذیری کمتری برای سفارشی سازی دارد.

مقدمه ای بر پرستاشاپ در مقابل شاپیفای

PrestaShop و Shopify انواع مختلفی از پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند. PrestaShop یک پلتفرم خود میزبانی است که مقیاس پذیری و انعطاف پذیری عالی را ارائه می دهد. در همین حال، Shopify یک فروشگاه ساز آنلاین است که ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک امن را ساده می کند.
پرستاشاپ رایگان است، اما کاربران باید ابتدا دامنه و هاست وب سایت را خریداری کنند. (سرویس ارائه دهنده هاست و سرور ماکرونت)

پرستاشاپ به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS)، به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند تا مقیاس انعطاف‌پذیری داشته باشند. به عنوان مثال، ویژگی بین‌المللی آن سایت‌های تجارت الکترونیک را قادر می‌سازد تا با ارائه چندین زبان و گزینه‌های واحد پول به بازارهای مختلف دست یابند.
وبسایت های بسیار خوبی از فروشگاه پرستاشاپ با ویژگی چند زبانه آن وجود دارد. این وب سایتها به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، کاتالان، ایتالیایی، پرتغالی و فرانسوی در دسترس است.

در مقابل، Shopify یک پلتفرم کاملا میزبانی شده است که ویژگی های تجارت الکترونیک مختلفی را از طریق یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد. برای فعال کردن دوره آزمایشی 14 روزه و ایجاد فروشگاه Shopify، کاربران باید یک طرح قیمت گذاری را انتخاب کنند:

     Shopify پایه. حداکثر چهار مکان موجودی و دو حساب مدیریت را با قیمت 29 دلار در ماه ارائه می دهد.
     Shopify. حداکثر پنج مکان موجودی و پنج حساب مدیریت را با قیمت 79 دلار در ماه ارائه می دهد.
     Shopify پیشرفته. حداکثر هشت مکان موجودی و 15 حساب مدیریت را با قیمت 299 دلار در ماه ارائه می دهد.

تمامی برنامه ها شامل گواهینامه SSL رایگان، امکان فروش به 133 ,واحد پولی و محصولات نامحدود می باشد. یکی از ویژگی های اصلی Shopify بازیابی سبد خرید رها شده آن است که به مشتریان یادآوری می کند که به سبد خرید خود بازگردند و خرید انجام دهند.

با ویژگی ها و ابزارهای کاربر پسند خود، Shopify برای فروشگاه های آنلاین کوچک و متوسط بهترین است. نمونه ای از فروشگاه Shopify Nomz است، یک برند تنقلات سالم که محصولاتی را در ایالات متحده و کانادا به فروش می رساند. وقتی بازدیدکنندگان مکان را تغییر می دهند، وب سایت واحد پول دیگری را نشان می دهد.

PrestaShop در مقابل Shopify:

مقایسه عناصر زیر Shopify و PrestaShop به شما کمک می کند تا مناسب ترین پلتفرم را انتخاب کنید:

1- سهولت استفاده: این که آیا استفاده از یک پلتفرم برای مبتدیان مناسب است یا نه، از راه اندازی تا رفتن داشبورد آن.
2- مدیریت فروشگاه: تنظیمات محصول، درگاه های پرداخت و گزینه های حمل و نقل.
3- کارایی: سرعت بارگیری هر پلتفرم و نحوه مدیریت سطوح مختلف ترافیک.
4- امنیت: ویژگی های امنیتی هر پلتفرم، مانند ابزارهایی برای محافظت از اطلاعات حساس مانند آدرس های حمل و نقل و شماره کارت بانکی.

PrestaShop در مقابل Shopify: سهولت استفاده

بسته به دانش فنی شما، استفاده از برخی پلتفرم ها نسبت به سایرین چالش برانگیزتر است. اگرچه هر دو پلتفرم یک cms برای راه اندازی سایت است و از دورتر ساده است. اما بالاخره منحنی های یادگیری متفاوتی دارند.
در اینجا عواملی وجود دارد که به تعیین اینکه کدام پلتفرم برای استفاده آسان تر است کمک می کند:

الف) فرآیند راه اندازی وب سایت
ب) ناوبری داشبورد
ج) دسترسی به ابزارهای داخلی

برای راه اندازی پرستاشاپ، یک نصب دستی انجام دهید یا از یک نصب کننده خودکار استفاده کنید. جدیدترین نسخه پرستاشاپ را دانلود کنید و از یک کلاینت پروتکل انتقال فایل (FTP) برای نصب دستی نرم افزار استفاده کنید. به همین سادگی با ساخت یک دیتابیس می توانید پرستاشاپ خود را نصب کنید.

در مقابل، ایجاد یک فروشگاه شاپیفای زیاد طول نمی کشد. به محض این که در شاپیفای ثبت‌نام کنید، یک فروشگاه پیش‌فرض برای شما تنظیم خواهد شد که می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید و نیاز نیست شما کار خاصی انجام دهید.

تفاوت اصلی این است که پرستاشاپ گزینه های بسیار بیشتری را ارائه می دهد که پس از ورود به داشبورد متوجه آن می‌شوید. شاید در نگاه اول با ورود به داشبورد پرستاشاپ احساس کنید در دریای عمیقی از اطلاعات غرق شده اید اما در مقابل شاپیفای بیشتر برای کاربرانی طراحی شده است که هیچ اطلاعاتی در زمینه ی  تنظیم و راه اندازی فروشگاه آنلاین ندارند.
در نهایت، شما نمی توانید انکار کنید که شاپیفای پلتفرمی با کاربری ساده در استفاده است، به همین دلیل است که در دور اول شاپیفای در مقابل پرستاشاپ برنده می شود.

PrestaShop در مقابل Shopify: قابلیت سفارشی سازی

شخصی سازی وب سایت به کسب و کار آنلاین کمک می کند تا از رقبا متمایز شود.
به عنوان یک پلتفرم منبع باز، پرستاشاپ قابلیت شخصی سازی بالایی را ارائه می دهد. با این حال، این پلتفرم برای طراحی فروشگاه شخصی‌تر، به دانش کدنویسی، به‌ویژه در (CSS)ها نیاز دارد. برای شروع شخصی کردن، با استفاده از File Manager به پوشه تم دسترسی پیدا کنید.

شایان ذکر است که شاپیفای شامل گزینه کشیدن و رها کردن (drag&drop)  است که ما از استفاده آن لذت می بریم. این به این معنی است که سفارشی کردن فروشگاه تان کار سختی نیست و شما قادر خواهید بود همه چیز را دقیقا همان شکلی که می‌خواهید داشته باشید.

بر خلاف PrestaShop، تمام تم ها در Shopify بسیار مدیریت شده اند. این پلتفرم تضمین می‌کند که تم‌ها برای آخرین نسخه Shopify مناسب هستند، کاملا تست شده اند و طراحان همیشه پاسخگوی تلفن هستند. علاوه بر این، کاربران همچنان به CSS تم برای شخصی سازی بهتر آن دسترسی دارند.

PrestaShop در مقابل Shopify: کدام یک قابلیت سفارشی سازی انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد؟

به عنوان یک پلتفرم منبع باز، PrestaShop قابلیت های سفارشی سازی بیشتری را نسبت به Shopify ارائه می دهد. همچنین دارای گالری گسترده تری از ویژگی های اضافی است. با این حال، Shopify ابزارهای شخصی سازی داخلی و کاربرپسند بیشتری را ارائه می دهد و فرد غیر متخصص راحتتر می تواند به شخصی سازی سایت خود بپردازد.

PrestaShop در مقابل Shopify: مدیریت فروشگاه

مدیریت عالی فروشگاه شامل تمام اطلاعات لازم برای تشویق کاربران به خرید آنلاین خواهد بود.
پرستاشاپ طیف گسترده ای از گزینه های مدیریت فروشگاه را ارائه می دهد. این پلتفرم تجارت الکترونیک به حساب های مدیریت نامحدود و امکان اجرای چندین فروشگاه از یک داشبورد اجازه می دهد.

تنظیمات پایه: تصاویر محصول، خلاصه، توضیحات، ویژگی ها، نام تجاری و محصولات مرتبط را اضافه کنید. سپس مقدار، قیمت و دسته بندی را تعیین کنید.
مقادیر: حداقل مقدار خرید، اطلاعات موجودی و اولویت های موجود را تعیین کنید.
حامل: ابعاد بسته، زمان تحویل و هزینه حمل و نقل را تنظیم کنید.
قیمت گذاری: قیمت خرده فروشی، قیمت با و بدون مالیات و قیمت تمام شده را اضافه کنید.
سئو: یک عنوان و توضیحات متا برای بهینه سازی صفحه محصول ایجاد کنید و URL را تغییر دهید تا کاربر پسندتر شود.


راه‌اندازی یک فروشگاه شاپیفای ساده است، اما زمانی که سایت شما شروع به رشد می‌کند، می بایست اقدام به خرید امکانات کنید. از سوی دیگر، همه برنامه‌ها به فروشگاه‌های Shopify اجازه می‌دهند تا محصولات نامحدود و ابزار فروشگاهی ضروری را برای بهینه‌سازی صفحات محصول اضافه کنند.

در تنظیمات محصولات، کاربران می‌توانند موجودی، نقل و انتقالات، مجموعه‌ها و کارت‌های تخفیف را مدیریت کنند. همچنین گزینه ای برای استفاده از برنامه های dropshipping، مانند Oberlo، برای تهیه محصولات جدید یا طراحی خود وجود دارد.

پلتفرم Shopify برای DHL Express، UPS یا USPS تخفیف حمل و نقل ارائه می کند. تمام برنامه های قیمت گذاری همچنین شامل برچسب های حمل و نقل خودکار برای سفارشات است.

از طرف دیگر، پرستاشاپ هیچ ردیف خدماتی را پیشنهاد نمی‌کند. زمانی که پلتفرم را راه‌اندازی می‌کنید، به عملکرد کامل آن دسترسی پیدا می‌کنید. البته ماژول های پرستاشاپ نیز گاها رایگان نبوده  اما نسبت به قیمت ماژول های شاپیفای مناسب تر اند.

PrestaShop در مقابل Shopify:کارایی

هنگامی که شروع به فروش آنلاین می کنید، عملکرد وب سایت به شدت بر فروش تاثیر می گذارد. در واقع، در پنج ثانیه اول زمان بارگذاری، نرخ تبدیل با هر ثانیه اضافی به طور متوسط 4.42٪ کاهش می یابد. در پرستاشاپ، سرعت وب سایت عمدتاً به میزبانی وب آن بستگی دارد.(برای یک میزبانی وب قدرتمند اینجا را کلیک کنید)

لازم به ذکر است تمامی هاست های ماکرونت قابلیت نصب پرستاشاپ را به صورت بهینه شده دارند.

در طی بررسی ها دریافتیم که هردو پلتفرم(پرستاشاپ و شاپیفای) عملکرد خوب خود را از داشبورد ارائه می‌کنند. این به این معنی است که عامل تعیین‌کننده این است که شاپیفای یک پلتفرم خودمیزبان است، در حالی که پرستاشاپ نیست.
 با شاپیفای، تا حد زیادی لازم نیست نگران عملکرد باشید، چون بدون توجه به عملکرد سرور، کارایی خوب را دریافت می‌کنید. میزبانی وب آن از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) توسط Fastly برای بهبود زمان بارگذاری وب سایت بدون توجه به مکان استفاده می کند. با این حال،اگر مشکلی پیش بیاید شما کاملاً به Shopify متکی هستید زیرا به سرور دسترسی ندارید.

از طرف دیگر عملکرد پرستاشاپ تا حد زیادی بستگی به هاست یا سرور میزبانی که شما برای راه‌اندازی فروشگاه خود از آن استفاده می‌کنید، دارد. بعضی از ارائه دهندگان هاست عملکرد بهتری به دلیل بهینه بودن تنظیمات سرور دارند. با روشن کردن CCC، تا زمانی که تم شما با آخرین نسخه پرستاشاپ سازگار باشد، زمان بارگذاری را کاهش می دهید.

PrestaShop در مقابل Shopify: امنیت

هنگام نصب یک فروشگاه آنلاین، امنیت برای حفظ اعتماد مشتریان ضروری است. اگر از چندین ارائه‌دهنده درگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، ایمن کردن داده‌های خریدارانتان ضروری است. پلتفرمی که ویژگی های امنیتی ارائه می دهد از اطلاعات حساس محافظت می کند.
با پرستاشاپ، برای بهبود امنیت به افزونه ها و کدنویسی تکیه می کنید. کاربران می‌توانند فایل‌های اصلی را با htaccess مخفی کنند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ‌یک برای عموم قابل مشاهده نیستند. ماژول های امنیتی مانند Security Pro و Google Authenticator برای ایمن سازی فروشگاه بدون ویرایش کد وجود دارد. کاربران همچنین آزادی انتخاب یک برنامه میزبانی امن با پرستاشاپ را دارند.
البته اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و سرور از یک فایروال برنامه وب هوشمند و قوانین فایروال سفارشی برای محافظت از سرورها استفاده می کند. این ویژگی ها از وب سایت ها در برابر (DDoS) و brute force محافظت می کند.


با Shopify، تمام پلن های خریداری شده شما دارای ویژگی های امنیتی داخلی هستند. پس از انتخاب هر طرحی، Shopify یک گواهی SSL رایگان برای دامنه وب شما خواهد داشت. ویژگی Shopify Payments همچنین از طریق تجزیه و تحلیل کلاهبرداری به امنیت فرآیند پرداخت مشتریان کمک می کند.

Shopify دارای گواهینامه سطح 1 Payment Card Industry Data Security (PCI DSS) استاندارد است. این پلتفرم با تمام شش دسته استانداردهای PCI، از جمله حفظ شبکه ایمن و خط مشی امنیت اطلاعات مطابقت دارد.
برنامه‌های کاربردی اضافی می‌توانند به محافظت از فروشگاه‌های Shopify، مانند Ultimate Trust Badges و Locksmith کمک کنند.

PrestaShop در مقابل Shopify: کدام یک امن تر است؟

هر دو پرستاشاپ و شاپیفای دارای ویژگی های امنیتی عالی هستند. Shopify ویژگی های امنیتی داخلی عالی را با میزبانی خود ارائه می دهد. با این حال، پرستاشاپ کنترل بیشتری بر تامین امنیت یک فروشگاه آنلاین توسط خود شما می دهد.

مزایای پرستاشاپ

- متن باز: آزادی در شخصی سازی کردن عملکردهای وب سایت با افزودن یا ویرایش کدهای موجود.
- کنترل بیشتر انتخاب هاست خود: کنترل بیشتری بر تمام جنبه ها از جمله پهنای باند، ذخیره سازی و امنیت ارائه می دهد.
- ماژول ها و ویژگی های اضافی را از بازار آن دریافت کنید، زیرا همه ویژگی هایی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید ارائه می دهد.
- تجزیه و تحلیل و آمار: داده های وب سایت، از جمله نرخ تبدیل، پیش بینی ها، محصولات و فروش، در داشبورد موجود است.

مزایای شاپیفای

Shopify دارای ویژگی ها و عملکرد قدرتمند داخلی است. برخی از مزایای اصلی استفاده از این پلتفرم عبارتند از:

- رابط کاربری دوستانه: راه اندازی، سفارشی سازی و داشبورد ساده بدون نیاز به کدنویسی.
- پشتیبانی مشتری: کاربران از طریق ایمیل، چت زنده و تلفن، دسترسی نامحدودی به تیم پشتیبانی مشتری اختصاصی دارند.
- سبد خرید آنلاین: Shopify دارای طیف گسترده ای از درگاه های پرداخت برای انتخاب است، از جمله پرداخت Shopify.
- برنامه ها و تم های با کیفیت بالا. مجموعه ای جامع از افزونه ها و تم ها، سفارشی سازی و گسترش عملکرد پلتفرم را آسان می کند.
- کانال های فروش: Shopify با تمام پلتفرم ها و بازارهای اصلی رسانه های اجتماعی به طور یکپارچه ادغام می شود

نتیجه

پرستاشاپ و شاپیفای جز برترین پلتفرم های راه اندازی سایت بشمار می آیند که به کسب و کارها اجازه می دهند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشند. با این حال، شایان ذکر است که عملکرد این دو پلتفرم متفاوت است.

پرستاشاپ یک پلتفرمی است که میزبانی آن بر عهده خود شماست، بنابراین آزادی و انعطاف بیشتری را برای سفارشی کردن و بزرگ کردن فروشگاه ارائه می دهد. با این حال، منحنی یادگیری تندتری دارد. عملکرد و امنیت فروشگاه شما نیز به میزبانی که استفاده می کنید بستگی دارد.

از طرف دیگر، Shopify یک پلتفرم کاملا میزبانی شده است. بیشتر ویژگی ها و قابلیت های آن داخلی است و با توجه به نقشه ها متفاوت است. این یک رابط کاربر پسند با تنظیمات کامل برای کمک به سفارشی سازی و بهینه سازی فروشگاه ها بدون نیاز به کدنویسی ارائه می دهد.

این دو پلتفرم ویژگی های بسیار خوبی را برای یک کسب و کار آنلاین ارائه می دهند. اینکه کدام پلتفرم برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق بهتر است بستگی به آنچه شما نیاز دارید دارد. در بخش نظرات برای ما کامنت بگذارید که ترجیح شما در راه اند ازی سایت با توجه به نیازتان کدام مورد می باشد.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید