"Connection refused"
وب سرویس ها در پرستاشاپ

وب سرویس ها در پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

وب سرویس چیست؟

وب سرویس‌ها با استفاده از یک پروتکل استاندارد ارتباط بین برنامه های مختلف را از طریق وب امکان پذیر می‌کنند. با استفاده از وب سرویس ها ، دو برنامه مختلف می‌توانند با یکدیگر صحبت کرده و تبادل اطلاعات کنند.
به طور کلی، یک ارائه دهنده خدمات وب که می خواهد قابلیت‌های وب سرویس را برای برنامه‌های دیگر استفاده کند، یک سرویسی را ارائه می‌دهد و آن را از طریق اینترنت در دسترس کاربران دیگر قرار می‌دهد. هر برنامه ای می‌تواند این سرویس را از سروری که در آن میزبانی شده است درخواست کند و سرور به این درخواست پاسخ خواهد داد.

وب سرویس یک نوع رابط برنامه نویسی است که بر بستر وب پیاده سازی می‌شود. این رابط‌ها با استفاده از پروتکل‌های استاندارد مانند https، توابع و مکانیزم‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانیم به تبادل اطلاعات در بین سیستم‌های مختلف بپردازیم. به عبارتی دیگر این رابط‌ها ارتباط میان یک نرم افزار با نرم افزار و کلاینت با نرم افزار را امکان پذیر می‌کنند.

این بلاگ درباره نحوه ایجاد و استفاده از Prestashop Webservices API است. پرستاشاپ دارای ابزار وب سرویس های پیش فرض در دسترس است که امکان دسترسی به فروشگاه را از برنامه های راه دور فراهم می کند.

چگونه وب سرویس ها را در پرستاشاپ پیکربندی کنیم؟

1- ابتدا وارد پنل ادمین پرستاشاپ خود شوید.

2- با وارد شدن به پیشخوان در سمت راست(اگر زبان فارسی باشد) با نوار ابزاری روبرو میشوید در این نوار بر روی پارامترهای پیشرفته و سپس وب سرویس کلیک کنید.

با کلیک بر روی وب سرویس با صفحه زیر روبرو می شویم که بخشی مربوط به تنظیمات اولیه آن می باشد.

فعال نمودن وب سرویس پرستاشاپ: مربوط به فعال یا غیرفعال نمودن وب سرویس در پرستاشاپ است

حالت CGI را برای PHP فعال کنید: حالت CGI تنظیم خاصی برای سرور آپاچی می باشد، جایی که شما تعیین می کنید تا PHPبجای ماژول آپاچی از اسکریپت CGI استفاده کند. در حالی که حالت CGI به امنیت بیش تر معروف است، اما در می 2012 در آن یک نقص امنیتی کشف شده است. در این باره از هاست خود بپرسید.

چگونه می توان وب سرویس را در پرستاشاپ اضافه یا به روز کرد؟

3- در همان صفحه قبلی در قسمت بالا سمت چپ بر روی افزودن کلید وب سرویس جدید کلیک نمایید

4- کلید وب سرویس جدید را اضافه کنید تا فقط به منابع خاصی از فروشگاه پرستاشاپ دسترسی داشته باشید.

در این قسمت بر روی ایجاد کلیک کرده تا مقداری تصادفی را ایجاد کند و در پایینتر شما میتونید قسمت هایی را که وب سرویس اجازه دارد از سایت شما دسترسی داشته باشد را مشخص کنید.

الف) کلید: این یک کلید منحصر به فرد است. می توانید آن را به صورت دستی وارد کنید یا روی دکمه Generate کلیک کنید تا یک کلید تصادفی برای وب سرویس ایجاد شود.

ب) توضیحات کلید: برای درک بهتر می توانید توضیحات مربوط به کلید را ارائه دهید.

ج) وضعیت: فعال یا غیرفعال بودن این کلید را مشخص می کنید.

د) مجوز: اجازه دسترسی به داده ها را با استفاده از کلید معین ارائه دهید. می‌توانید مجوز خاص برای اعطای دسترسی به داده‌هایی مانند افزودن، ویرایش، حذف یا مشاهده را بررسی کنید.

5. روی دکمه Save کلیک کنید تا کلید به وب سرویس ها اضافه شود.

چگونه به وب سرویس دسترسی پیدا کنیم؟

آدرس زیر را در مرورگرتان وارد کنید.

https://{store root path}/api/

برای دسترسی به منبع از شما نام کاربری و رمز عبور می خواهد.

در قسمت نام کاربری همان کلیدی که در قسمت قبل ساختیم و رمز عبور را خالی میگذاریم سپس بر روی Sign in کلیک می کنیم. پس از ورود به سیستم، به لیست منابع و تمام گزینه های مجاز CRUD که در فروشگاه پرستاشاپ خود پیکربندی شده دسترسی خواهید داشت.

اکنون با موفقیت به وب سرویس Prestashop متصل شده اید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید