"Connection refused"
معرفی و بررسی درگاه های بانکی واسط

معرفی و بررسی درگاه های بانکی واسط

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

در بلاگ قبل راجع به تفاوت های درگاه های بانکی مستقیم و واسط پرداختیم. گفتیم که درگاه های بانکی مستقیم زیر نظر بانک مرکزی هستند و مبالغ واریزی مستقیم به حساب شما هدایت می شوند ولی در درگاه های واسط مبالغ ابتدا به حساب شرکت های واسط و سپس به حساب شما می آید.(برای خواندن بلاگ بررسی تفاوت های درگاه های بانکی مستقیم و واسط اینجا را کلیک کنید)

یک درگاه پرداخت اینترنتی واسط خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

درگاه پرداخت واسط، در واقع درگاه پرداختی است که به‌صورت واسط توسط شرکت‌های پرداخت یار ارائه می‌شود. درگاه های پرداخت واسط زیادی وجود دارد پس باید بدانیم چه ویژگی هایی برای یک درگاه اینترنتی مهم بشمار می آید تا بدانیم کدام درگاه را انتخاب کنیم.

1- داشتن مجوز پرداخت یار

از آنجایی که تمامی شرکتهای واسط باید زیرنظر شاپرک بانک مرکزی فعالیت داشته باشند قبل از ثبت نام در سایت از طریق سایت شاپرک از مجوز دار بودن درگاه مدنظرتان اطمینان حاصل فرمایید. برای مشاهده پرداخت یارهای دارای مجوز در سایت شاپرک اینجا کلیک کنید.

2- بانک افزونه ها

برای اتصال درگاه به سایت شما نیاز به کدنویسی است اما در مورد cms های معروف مانند پرستاشاپ، وردپرس، جوملا و... اغلب پرداخت یارها افزونه هایی برای اتصال دارند. در انتخاب درگاه دقت کنید که برای cms شما افزونه مرتبط را داشته باشد. اگر هم پرداخت یار افزونه مربوط به cms شما را نداشت توجه کنید که مستندات خوبی برای کدنویسی داشته باشد.

3- پشتیبانی سریع

سرعت پشتیبانی درگاه پرداخت واسط به دو دلیل اهمیت دارد، اول اینکه بتوانید تراکنش‌های نامعلوم کاربران خود را که پول از حسابشان کسر شده ولی به حساب شما واریز نشده است را بررسی کنید و دوم اینکه در خصوص تسویه حساب اگر مشکلی وجود داشت، به سرعت بتوانید پیگیری نمایید.

4- درصد کارمزد

کارمزد در درگاه های مختلف متفاوت می باشد می توانید به دقت به مقایسه کارمزدها بپردازید و سپس درگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.

اما کدام شرکتها درگاه های واسط دارند و چگونه می توان از آنها درگاه گرفت؟

1- درگاه زرین پال

در واقع زرین پال اولین پرداخت‌یار پیشگام کشوربه شمار می آید که خدمت متعددی به مشتریان ارائه می دهد. از جمله خدمات این درگاه:

-زرین لینک: این درگاه حتی به کمک کسانی که سایتی برای کسب و کار خود نیز ندارند آمده است. ساخت لینک برای افرادی است که فروش خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجا می دهند شما کافیست مبلغ را بدهید و لینکی مرتبط با آن بسازید و در اختیاز مشتری قرار دهید تا پرداخت خود را از آن طریق انجام دهد. البته لازم به گفتن است که کارمزد این قبیل تراکنش ها نسبت به کارمزدهای دیگر بیشتر می باشد.

-تسهیم مبلغ: اگر شما در کسب و کارتان شریک دارید و می خواهید مبالغ داریزی به درگاه تقسیم شود و جداگانه به حستابهای شما واریز شود زرین پال به کمک شما می آید.

-زرین کارت: احتمالا همه شما با بلوبانک آشنا هستید مشابه آن زرین‌‌کارت یک کارتِ بانکی عضو شبکه‌‌ی شتاب و متصل به یک حساب بانکی است که از تمام ویژگی‌‌ها و امکانات یک حساب بانکی تمام عیار برخوردار است. زرین‌‌کارت این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌‌سازد تا از تعرفه‌‌ی کارمزد کم‌‌تر در روزهای عادی و کارمزد رایگان در سه‌‌شنبه‌‌های طلاییِ زرین‌‌پال بهره‌‌مند شوند.

2- درگاه پی پینگ

پی پینگ به‌عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی ایران، با ارائه‌ی درگاه پرداخت به کسب و کارها، روزانه میزبان چندین هزار تراکنش در شبکه بانکی کشور است.

در بلاگ قبلی اشاره کردیم که وقتی درگاه بانکی واسط در سایت خود داریم و کاربری به آن متصل می شود در آن صفحه معمولا نام و لوگوی شرکت واسط وجود دارد اما پی پینگ طور دیگری عمل می کند به کمک این درگاه شما قادر خواهید بود که درگاه پرداخت اینترنتی با نام و لوگوی کسب‌و‌کار خود داشته باشید.

امکانات مختلفی که این سرویس ارائه می‌کند، شامل مواردی مثل صدور فاکتور آنلاین، اپلیکیشن موبایلی، فاکتور زمان‌بندی‌شده برای پرداخت‌های اقساطی و… هستند. همچنین ویژگی تسهیم که برای زرین پال به آن اشاره کردیم هم در خدمات این مجموعه دیده می‌شود.

3- درگاه نکست پی

درگاه پرداخت نکست پی در میان سایر پرداخت یارها کمترین کارمزد را دریافت میکند. این شرکت همچنینگفته است چنانچه کسب و کار شما از نظر تعداد تراکنش روزانه، دارای تعداد زیادی تراکنش باشد، میتوانید پس از فعالسازی نکست پی، به ما اطلاع دهید تا کارمزد شما را کاهش داده یا حتی در صورت امکان به صفر برسانیم

از جمله ویژگی های ارائه شده توسط نکست پی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-لینک پرداخت محصول: برای هر یک از محصولات خود یک لینک جدا خواهید داشت، حتی میتوانید برای هر مشتری یک لینک جدا تولید کنید و با مبلغ دلخواه آنرا تنظیم کنید.

-صفحه پرداخت شخصی: ساخت صفحه‌ای که کاربر بتواند مبلغ را خودش وارد کند. مانند یک دستگاه پوز، از این طریق میتوانید هر مبلغ دلخواهی را از دیگران دریافت کنید. بنابراین می توان گفت این درگاه برای خیریه ها و انجمن های حمایتی گزینه مناسبی به شمار می آید.

4-درگاه آیدی پی

با آیدی پی همیشه و همه جا به راحتی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان پول پرداخت کنید. این درگاه قبل از اینکه در این حوزه فعال شود، یک نرم‌افزار بانکی بود. به همین خاطر، پنل کاربری مناسب و کاربرپسندی دارد.

در این درگاه مشابه درگاه نکست پی می توانید مانند یک پوز شخصی دیجیتال عمل کنید.

5-درگاه نوینوپی

نوینو پی بر معیار هوشمند سازی سرویس‌های درگاه پرداخت اینترنتی همواره در تلاش است تا به راحتی و با استفاده از امکاناتی همچون لینک پرداخت(لینکیـــنو) و درگاه بانکی مستقیم، به دریافت وجه از مشتریان خود بپردازید. با استفاده از سرویس‌های متنوع پرداخت یاری، شما می‌توانید به سرعت و با بهره‌مندی از خدمات نوآورانه مالی، کسب و کارهای اینترنتی خود را به سوئیچ هوشمند درگاه پرداخت نوینو مجهز نمایید.

این درگاه نیاز به نماد الکترونیکی نیاز ندارد و این می تواند برای بسیاری از صاحبین کسب و کار به عنوان یک امتیاز محسوب شود.

از جمله ویژگی های ارائه شده توسط نوینوپی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-لینک پرداخت شخصی: برای هر یک از محصولات خود یک لینک جدا خواهید داشت، حتی میتوانید برای هر مشتری یک لینک جدا تولید کنید و با مبلغ دلخواه آنرا تنظیم کنید.

-تسهیم وجوه: تقسیم مبالغ بین دو یا چند شریک.

-تحلیل رفتار مشتری: به کمک این پلتفرم شما می توانید به تحلیل رفتار کاربران و تراکنش ها بپردازید.

-تسویه زمان بندی شده: می توانید زمان های تسویه خود را از قبل مشخص نمایید.

-پلاگین و مستندات جامع

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید