"Connection refused"
اصول نوشتن توضیحات محصول خوب

اصول نوشتن توضیحات محصول خوب

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

توضیحات محصول خوب در فروشگاه آنلاین شما به اندازه داشتن تصاویر عالی و بنرهای باکیفیت مهم است. این موضوع نه تنها به تجربه مثبت مشتری کمک می کند، به اعتبار فروشگاه شما نیز می افزاید و همچنین رتبه شما را در سئو بهبود می بخشد در نتیجه این امر نیز طبیعتا مشتری های هدف بیشتری را به سمت فروشگاهتان جذب می کند.

توضیحات محصول خوب چگونه است؟

قبل از اینکه به چگونگی نوشتن یک توضیح محصول خوب بپردازیم، بیایید در وهله اول تعریف کنیم که تاثیر یک توضیح محصول خوب چیست؟
1- امکان خرید بیشتر توسط مشتری: یک توضیح محصول خوب باعث افزایش فروش در سایت شما می شود، زمانی که مشتریان به خوبی از ویژگی های یک محصول آگاه باشند و با محصول شما ارتباط برقرار کنند، احتمال خریدشان بیشتر می شود. در حقیقت می توان گف که توضیحات محصول شما، میزان فروش شماست. شما با توضیحات محصول مانند یک فروشنده حضوری مشتری را دقیقاً آگاه می کنید که ویژگی ها و برتری های این محصول کدام است.

2- اعتبار بخشیدن به سایت شما: یک توضیح محصول خوب نشان دهنده برند شماست. شما با اینکار مخاطب را متوجه می سازید که شما برای وقتش ارزش قائلید و با وارد شدن به هر صفحه او به راحتی می تواند ویژگی های محصول، نظرات، تصاویر و همه مواردی را که او بعنوان یک مشتری نیاز دارد در اختیار داشته باشد. در واقع شما با اینکار شکاف بین خود و مشتریانتان را پر می کنید.

3- بهبود رتبه سئو: توضیحات محصول خوب به رتبه بالاتر فروشگاه آنلاین شما نیز کمک می کند. احتمالاً از قبل ماهیت چرخه ای سئو را درک کرده اید. فرض کنید شما یک سایت لوازم آرایشی هستید و یک توضیح محصول خوب درباره کرم ضدآفتاب نوشته اید مشتری ممکن است حتی قصد خرید اینترنتی نداشته باشد و فقط قصد مطالعه بیشتر درباره کرم را داشته باشد در اینصورت با سایت شما روبرو می شود. ویژگی های محصول ویترین معرفی محصول شماست که می تواند مخاطب را ملزم به خرید کند. با یافتن افراد بیشتر سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتر و فروش بیشتری خواهد داشت. ورود افراد بیشتر به گوگل نشان می دهد که شما وب سایت خوبی هستید و این به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری کسب کنید و داشتن متون عالی در توضیحات محصول شما را به این هدف می رساند.

چگونه یک توضیح محصول خوب بنویسید؟

هنگام تنظیم یک توضیح محصول خوب باید موارد مختلفی را درنظر بگیرید.

قبل از شروع نوشتن، باید چند سوال از خود بپرسید تا به راهنمایی توضیحات محصول شما کمک کند:

- شناخت دقیق مشتری هدف

زبان نوشتار معمولی باشد یا رسمی؟

مشتری من کیست؟

چرا آنها به این محصول نیاز دارند؟

آنها از محصول چه انتظاری دارند؟

کجا از محصول استفاده خواهند کرد؟

چه اطلاعات اضافی را می توانم به آنها برای بهبود تجربه مشتری ارائه دهم؟

شناخت مخاطبان برای ایجاد یک توصیف خوب از محصول مهم است. برای مشتریان خود یک شخصیت تعریف کنید و در نوشتن محصول احساس کنید که دارید با آن شخصیت صحبت می کنید و او را مورد خطاب قرار دهید. شما با همه افراد به یک شکل صحبت نمی کنید. مشتریانی که یک سایت خاص برای خرید را نیز انتخاب می کنند اغلب ویژگی های مشترکی دارند که می تواند بعنوان شخصیت مشتری درنظر گرفته شود.

به عنوان مثال، اگر محصولات حرفه‌ای و گران‌قیمت می‌فروشید، احتمالاً مخاطبان هدف متفاوتی نسبت به افرادی دارید که محصولات قیمت مناسب را می‌فروشند. دانستن قصد و انگیزه مشتری از خرید این محصول قطعا باید بر نحوه نوشتن شما در مورد محصولاتتان تأثیر بگذارد.
اگر یک کالای تخصصی می فروشید استفاده از کلمات و جملات تخصصی مرتبط طبیعتا مشکلی ندارد اما برای یک کالای عمومی استفاده بیش از حد از کلمات تخصصی یا در اصطلاح قلمبه سلمبه مشتری را خسته می کند.

- روی مزایا و ویژگی ها تمرکز کنید

یک توضیح محصول خوب باید بر ویژگی ها و مزایای محصول تمرکز می کند. بدیهی است که ویژگی ها موارد واضحی هستند که همه افراد از محصول می دانند و یا در بروشور محصول نوشته می شود. اما مزایا مستلزم کمی خلاقیت و درک بیشتر از مخاطبان هدف شما خواهد بود. باید بدانید که چه مواردی برای مشتریان شما مزایا به شمار می آید و بر روی آنها تمرکز کنید. حتما از چند صفت مثبت که آنها را برجسته می کند استفاده کنید.

در واقع مزایا یک حالت مقایسه ای دارد شما این محصول را با موارد دیگر مقایسه می کنید و مزایای آن را می نویسید.

اگر یک هدفون را درنظر بگیریم جمله هایی تحت عنوان "طراحی زیبا"، "عملکرد صدای قابل توجه" و "تعادل تونال برجسته" می تواند جزو مزایا بشمار آید و "جنس بدنه" یا "طول کابل" جزو ویژگی های آن است.

توضیحات نه تنها بازدیدکنندگان سایت را در مورد یک محصول آگاه می کند، بلکه همه این متون و کلمات کلیدی مرتبط به سئوی صفحه محصول کمک می کند و به نوبه خود به رتبه بالاتر صفحه کمک می کند.

- از داستان سرایی استفاده کنید

هنگامی که مخاطب خود را می شناسید، سعی کنید به جنبه احساسی مخاطب نیز مسلط شوید و بر جنبه احساسی او تاثیر بگذارید.

در آموزشگاه های تبلیغات، همیشه به نویسندگان و طراحان آموزش داده می شود که نوزادان و توله سگ ها محصولات را می فروشند. اکنون، ما همیشه نمی توانیم از توله سگ ها و نوزادان برای فروش همه چیز استفاده کنیم، اما مفهوم اصلی همچنان پابرجاست: تاثیر بر احساسات افراد باعث ترغیب و تشویق آنها به خرید می شود.

نوشتن داستانی درباره روش تولید و الهام تولیدکننده و یا روش پاگرفتن آن برند همیشه داستانهایی برای مخاطبان می باشد. اغلب افراد با خواندن داستان لذت می برند شما با ایجاد لذت در فرد او را به گشتن بیشتر در سایتتان و در نهایت خرید تشویق می کنید.

نمونه ای از داستان سرایی در توضیحات محصول را می توان در Teema Teas یافت. در توضیحات محصول "چای جاودانگی" با اهمیت تاریخی این نوع چای و همچنین فواید فراوان آن آشنا می شویم. با گنجاندن داستان در مورد استفاده های سنتی آن، خواننده به طور خودکار تصور می کند که چای صدها سال پیش با دقت کشت می شود و در بین مردم روستاهای چین به اشتراک گذاشته می شود. این به شما امکان می دهد زندگی را با این چای تصور کنید. به نوعی باعث می شود که بخواهید از این چای در زندگی خود نیز استفاده کنید.

با گفتن یک داستان کوچک در مورد محصول، احتمال بیشتری وجود دارد که با خریداران بالقوه در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید تا معاملاتی. این کلید تبدیل خریداران بالقوه شما به خریداران واقعی است. وقتی نوبت به بیان داستان در توضیحات محصول می رسد، سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید:

چه کسی این محصول را در ابتدا ساخته است؟

چه چیزی آنها را برای ساخت این محصول تشویق کرد؟

مسیر ساخت این محصول چه بود؟

این محصول در زندگی روزمره خریدار چگونه به نظر می رسد؟

تنظیم صحنه ای مانند این به خریدار کمک می کند تا این محصول را به گونه ای تصور کند که ویژگی ها و مشخصات هرگز نمی توانند انجام دهند. اگر بتوانید خریدار را وادار کنید که محصول را به عنوان یک تسخیر عاطفی یا همراهی تصور کند، احتمالاً فراموش می کند که چیزی را به او فروخته اید و تا همیشه از شما قدردان خواهد بود.

- ایجاد اعتماد در مشتری به کمک مشتریان قبلی

در متن و یا صفحه محصول خود از نظرات مشتریان قبلی استفاده کنید حال می تواند یک جمله، بخش نظرات و محصولات محبوب مشتری باشد. به تصویر زیر دقت کنید جمله ای به ظاهر ساده در دیجی کالا.

در این صفحه به این نکته اشاره شده است که 87 درصد از خریداران این کالا را پیشنهاد کرده اند. این جمله به ظاهر ساده در فروش محصول شما بسیار تاثیر دارد. با استفاده از این جملات، به مشتری نشان می‌دهید که محصول یا برندی که شما انتخاب می کنید موردتایید اغلب افراد بوده است و خرید این کالا برای شما تصمیم عاقلانه و به‌صرفه‌ای بشمار می آید.

این موضوع را نیز در سایت هایی که به پخش ویدیو می پردازند دیده ایم که مشخص می شود تا کنون چند نفر این ویدیو را پلی کرده اند این موضوع خود در محبوب بودن ویدیو و ادامه دادن فرد نسبت به دیدن ویدیو بسیار تاثیرگذار است.

 ایده این است که مردم اگر ببینند که افراد دیگر قبلاً محصولی را خریده اند و از آن لذت برده اند، احتمال خرید آن بیشتر است. نظرات، رتبه‌بندی‌ها و توصیفات مشتریان را در توضیحات محصول خود بگنجانید تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. شما همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی دیگر برای نمایش محصولات خود استفاده کنید و مشتریان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

- خواندن آن را آسان کنید

به طور کلی، توضیحات بسیار طولانی محصول ضروری نیست. با توجه به نوع محصول و نوع مخاطب شما توضیحات گاها باید کوتاه، صریح و کاربردی باشد.(اغلب در مورد کالاهای ضروری و یا انحصاری) اما در موارد دیگری که کالای شما را افراد در جهت لذت و فراغت خریداری می کنند و بابت آن باید قیمت زیادی پرداخت کنند نوشتن متن کمی بیشتر از معمول که به مشتری این احساس را دهد این محصول ویژگی های بیشتری دارد، لازم و ضروری است.

با این حال، در بیشتر موارد، می‌خواهید توضیحات محصول را کمی کوتاه‌تر و خواندنی‌تر کنید. همچنین استفاده از کلمات تخصصی جز در محصولات تخصصی خودداری کنید مگر اینکه نوع مشتری شما به این سبک محتوانویسی علاقمند باشد.

- استفاده لحن طبیعی

اگر توضیحات خود را با صدای بلند بخوانید، آیا به نظر می رسد که یک مکالمه واقعی با دوست خود داشته اید یا مانند یک رشته کلمات کامپیوتری به نظر می رسد؟ اگر توضیحات محصول شما چیزی نیست که به دوستتان در مورد محصول بگویید، وقت آن است که در نوشتن توضیحات محصول خود تغییر ایجاد کنید. آوردن لحن طبیعی، لحنی که در یک مکالمه واقعی از آن استفاده می کنید به مشتری کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کند.

Nasty Gal این کار را فوق العاده به خوبی انجام می دهد و از لحن "دوست جذاب من" در کل سایت، حتی در عنوان محصولات استفاده می کند. به عنوان مثال، آنها به جای فروش کفش های پاشنه بلند معمولی، کفش های شیک می فروشند که ممکن است یک زن جوان به دیگری توصیه کند.

- استفاده از کلمات بهینه و سئو

اگر چه با نوشتن یک توضیح محصول خوب این امر احتمالاً به صورت ارگانیک اتفاق می افتد. اما مهم است که کلمات کلیدی خود را در ذهن داشته باشید و از آنها در متن استفاده کنید. از منظر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، استفاده از کلمات کلیدی مناسب به بالا بردن صفحات شما در رتبه بندی جستجو کمک می کند.

- از عکس و فیلم باکیفیت استفاده کنید

البته وقتی به توضیحات محصول فکر می کنیم، متن به ذهن ما می رسد. با این حال، شما نباید عناصر دیگر صفحه محصول را نادیده بگیرید زیرا آنها نیز بسیار مهم هستند.

معمولاً تصاویر ممکن است فاقد کلمات باشند، اما به سؤالات مشتریان پاسخ می‌دهند. حتما تا حد امکان تصاویری از زوایای مختلف و کاربردهای محصول خود در متن داشته باشید. استفاده از تصاویر متعدد و باکیفیت از زوایای مختلف یک تصویر حس اعتماد بیشتری به مشتری می دهد. همچنین در مورد محصولاتی که جنس آن اهمیت دارد و یا کالایی است که افراد به راحتی در دسترس پیدا نمی کنند گذاشتن ویدیو به اعتمادسازی بیشتر و خرید بیشتر کمک می کند.

- به مشتری این احساس را دهید که او را درک می کنید

با جملاتی به مشتری این احساس را دهید که او را در موقعیت های مختلف درک کرده اید و بر اساس آن موقعیت ها این محصول را به او معرفی می کنید مانند حالتی که به یک دوست خود راهنمایی می دهید. در تصویر زیر نمونه ای از توضیح محصول را در سایت خانومی می بینیم.

با جمله اول می تواند مخاطب را جذب کند حتما شما هم این تجربه را داشته اید. این جمله به این معنی است که من مشتری را درک می کنم برای خودم هم این مشکل پیش آمده است.

- شناخت دقیق محصول خود

از شناخت مشتری صحبت کردیم اما لازم است این نکته را نیز بگوییم که شما باید به اطلاعات محصول خود نیز تسلط داشته باشید تا بتوانید برای آن توضیحات محصول خوبی بنویسید. شما باید بدانید محصولات شما چه ویژگی ها و مزایایی دارند و سپس کدام بخش برای مشتری جذابتر است.

مشتریان به روش های متفاوتی برای خرید محصولات مختلف برخورد می کنند.

به عنوان مثال، اگر مشتری در حال خرید آنلاین تلفن همراه باشد، ابتدا به دنبال مشخصات گوشی مانند اندازه صفحه نمایش، دوربین و غیره می باشد.
اما اگر مشتری در حال خرید روغن رشد ریش باشد، ممکن است بخواهد ابتدا مزایای این محصول را بیاموزد.
نحوه خرید آنلاین محصولات خود توسط مشتریان را شناسایی کنید، اولویت بندی کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را بر این اساس به توضیحات محصول خود اضافه کنید تابه موانع خرید مشتری غلبه کنید.

نتیجه

توضیحات محصول چیزی نیست که نادیده گرفته شود. آنها می توانند داستان بگویند، به سؤالات پاسخ دهند و با مخاطب هدف شما به گونه ای صحبت کنند که منجر به خرید کالا شود. آنها همچنین واقعا می توانند به افزایش رتبه صفحه شما در موتورهای جستجو کمک کنند و ترافیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین شما بیاورند. اطمینان داشته باشید که یک توضیح محصول خوب همیشه توجهی را که شایسته آن هست را جلب خواهد کرد.

سوالات و پیشنهادات خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید