افزودن شاخه در پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 1
star_rateرتبه مقاله 5

دلیل اهمیت دسته بندی و شاخه ها در وبسایتها

صفحات دسته‌بندی یا شاخه ها در هر وب‌سایت، صفحات سایت را بر اساس یک موضوع یا ویژگی مشترک در کنار هم گروه‌بندی می‌کند. در وب‌سایت‌های فروشگاهی نیز در هر شاخه محصولاتی که ویژگی مشترکی دارند قرار می گیرند.
 در واقع شاخه ها به گونه ای عمل میکنند تا کاربر بتواند به راحتی به محصول و یا محتوای موردنظر خود دسترسی داشته باشد. اگر یک سایت خبری با موضوعات متفاوت دارید منطقی این است که شما گروه ها یا شاخه های مختلفی با موضوعات متفاوت ایجاد کرده و این خبرها را در زیرگروه یا زیرشاخه آنها قرار دهید.

شما باید برای ایجاد دسته بندی جدید حداقل دو محصول با ویژگی مشابه داشته باشید و محصولات موجود در دسته بندی باید قابل مقایسه باشند. این نکته را حین افزودن محصولات و دسته بندی های جدید به خاطر داشته باشید.

حال سوال پیش می آید اگر هیچ شاخه ای ایجاد نکنیم و فقط محصولات را اضافه کنیم چه اتفاقی می افتد؟ یک سایت محصولات پوستی با چندین هزار محصول را درنظر بگیرید. بخشی از محصولات این سایت می تواند ضدافتاب ها، محصولات روتین پوستی، کرم دورچشم ،کرم ضدچروک و ... باشد.
حال یک مشتری وارد سایت می شود و با تعداد زیادی محصول روبرو می شود آیا باید همه صفحات محصولات را تا اخرین صفحه بگردد تا محصول موردنظر خود را پیدا کند؟ طبیعتا جواب شما خیر است، یکی از راههای پیشنهادی استفاده از ابزار سرچ موجود در سایت شماست، اما راه دیگر دسته بندی محصولات است. اگر شما در سایتتان شاخه های مختلف ایجاد کرده باشید و محصولات مرتبط را در آن شاخه قرار داده باشید هنگامی که کاربر موردنظر به طور مثال به دنبال کرم ضدآفتاب است می تواند به شاخه ضدآفتابها مراجعه کرده تا به راحتی با همه کرم های ضدآفتاب موجود در سایت روبرو شود و با مقایسه بین آنها بتواند مناسبترین انتخاب برای خریدش را داشته باشد. دسته بندی محصول رضایت مشتریان از خرید در سایت را افزایش می دهد.

نکته: توصیه می شود در دسته بندی همه محصولات خود را مدنظر داشته باشید چند سایت که حوزه کاری مشابهی با شما دارند را بررسی کنید و سپس بهترین دسته بندی که می تواند همه محصولاتتان را در برگیرد را انجام دهید. هر شاخه میتواند زیر شاخه و مجددا زیرشاخه داشته باشد. در صورت لزوم از ایجاد زیرشاخه هراسی نداشته باشید ولی به این موضوع دقت کنید که درست است شاخه بندی برای راحتی تعامل مشتری با سایت استفاده می شود اما این موضوع می تواند بصورت برعکس نیز عمل کند و ایجاد شاخه های بسیار زیاد و زیاد مشتری را گیج و سر درگم می کند.

افزودن یک شاخه جدید در پرستاشاپ

1- ابتدا وارد پنل ادمین پرستاشاپ خود شوید.

2- با وارد شدن به پیشخوان در سمت راست(اگر زبان فارسی باشد) با نوار ابزاری روبرو میشوید در این نوار بر روی کاتالوگ و سپس شاخه ها کلیک کنید.

3- در صفحه باز شده در بالا سمت چپ بر روی افزودن شاخه جدید کلیک کنید.

4- در صفحه باز شده باید اطلاعات مربوط به شاخه خود را وارد کنید.

1- نام شاخه شما چیست

2- در دسته بندی ها شاخه والدش چه شاخه ای است(مثال: در یک سایت یک شاخه والد تحت عنوان پوشاک داشته باشیم زیرمجموعه آن مردانه، زنانه و بچگانه و زیر مجموعه هر کدام از آنها لباس، کفش، اکسسوری و ...) البته دقت داشته باشید در پرستاشاپ یک شاخه والد اصلی تحت عنوان خانه داریم که دسته بندی های ما زیرمجموعه این شاخه قرار می گیرد.

3- اگر برای این شاخه توضیحاتی وجود دارد در این قسمت وارد نمایید.

توضیحات مربوط به تصاویر هم که در زیر هر بخش نوشته شده است. فقط دقت کنید که تصویر بندانگشتی منو و تصویر کوچک دسته بندی بستگی به نوع قالب شما دارد که آیا در قالب نمایشش مشخص شده است یا خیر.

4- عنوان متا همان عنوانی است که با سرچ در موتورهای جستجو قرار است به نمایش گذاشته شود اگر میخواهید عنوانی متفاوت با نام داشته باشد در این قسمت وارد کنید در غیراینصورت این قسمت را خالی بگذارید.

5- توضیحات متا نیز توضیحاتی است که در موتورهای جستجو نمایش داده می شود که باز در صورت خالی گذاشتن همان توضیحات قسمت3 را نمایش میدهد.

6- url همان آدرس یکتا و منحصربفردیست که در بخش url مرورگر شما نمایش داده می شود بهتر است url ها لاتین باشد و اگر قرار است چند بخشی باشد از - به جای _ استفاده کنید.

7- چه گروه هایی از کاربرانی که وارد سایت می شوند میخواهید به محتوای این شاخه دسترسی داشته باشند.

و در انتها بر روی ذخیره کلیک می کنید. اگر احتیاج داشتید شاخه دیگری زیر مجموعه این شاخه ایجاد شود دوباره به قسمت شاخه ها مراجعه کرده ایندفعه شاخه ایجاد شده قابل نمایش است با کلیک بر روی آن وارد آن شاخه شده و سپس بر روی افزودن شاخه در بالا سمت چپ کلیک کرده و مراحل قبلی را تکرار می کنید. در این وضعیت شاخه جدید ایجاد شده زیر مجموعه شاخه قبلی می شود.

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق نظرات با ما درمیان بگذارید.

نظرات
امید
2023/07/30
ممنون از آموزش های خوبتون لطفا ادامه بدید بتونیم استفاده کنیم. اگر ویدیو هم منتشر کنید خیلی خوبه چون بعضی موارد با متن سخته
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید