"Connection refused"
ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

اینترنت و به ویژه رسانه های اجتماعی دنیای تعاملات جهانی را گسترده تر کرده است. دیگر مشکلی نیست که با دوستان و اقوام خود در سایر نقاط جهان در تماس باشید. شبکه های اجتماعی به جوامع جهانی با میلیاردها ساکن مجازی تبدیل شده اند. فیس بوک خود 2.4 میلیارد کاربر دارد و آن را به یکی از بزرگترین جوامع در جهان تبدیل می کند. این موضوعات بدان معناست که حتی یک شرکت کوچک می تواند بدون سرمایه گذاری های عظیم با کمی تلاش و پشتکارجهانی شود.

می دانیم این روزها با توجه به داغ بودن بازار شبکه های اجتماعی حضور و فعالیت در آنها برای بیشتر کسب‌وکارها از نان شب هم واجب‌تر است. در شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها کاربر حضور دارند و یا فعالیت می کنند. رسانه های اجتماعی راهی ضروری برای دستیابی به مشتریان هدف شماست اگر از این ابزارهای ارتباطی قدرتمند اجتناب می کنید بدانید که فرصت باورنکردنی برای ارتباط با مخاطبان خود را از دست می دهید. 

مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی چیست؟

1. شبکه های اجتماعی روابط را شخصی تر می کند

رسانه های اجتماعی یک کانال دو طرفه هستند که در آن فرصتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه خود دارید. شبکه های اجتماعی همه چیز در مورد تعامل و گفتگوی باز با کاربران است. رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا یک برند را انسانی کنید و با جامعه خود روابط واقعی ایجاد کنید. این امر فاصله مخاطبان شما را کوتاه می کند، به خصوص زمانی که آنها را از حساب های شخصی خطاب می کنید.

2. شما می توانید کسب و کار خود را به طور موثرتری تبلیغ کنید

بر اساس یک مطالعه، 78 درصد از کسب و کارهای کوچک مشتریان جدید را از طریق رسانه های اجتماعی جذب می کنند. رایج ترین راه برای تبلیغ کسب و کار در شبکه های اجتماعی می باشد.
به لطف گزینه های پیشرفته هدف گذاری و بازاریابی مجدد، می توانید پیام را به مخاطبانی که به احتمال زیاد به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند، ارسال کنید. تبلیغات پولی برخی از شبکه های اجتماعی یا تبلیغ توسط افراد تاثیرگذار در این شبکه ها نیز از روش های خوب تبلیغات به شمار می آید.

3. مردم بهترین مشاورین کسب و کار شما هستند

کاربران می پرسند، توصیه می کنند و نظرات خود را نیز به اشتراک می گذارند. آنها بهترین منبع اطلاعات برای توسعه محصول هستند. آنها کسانی هستند که از خدمات شما استفاده می کنند، بنابراین بهتر می دانند که چه چیزی می تواند متناسب با نیازهای آنها بهبود یابد.
اگر چیزی به خوبی کار نمی کند، احتمالاً آن را در رسانه های اجتماعی گزارش می دهند و آن را در معرض دید تعداد زیادی از مصرف کنندگان دیگر قرار می دهند. بازخورد آنها طلایی برای دریافت پاسخ در مورد ترجیحات و رفتار مشتریان شما است. از آن برای یافتن الهامات و ایده‌هایی برای ارتقا محصولات و کسب و کار خود استفاده کنید.

4. شبکه های اجتماعی باعث وفاداری می شود

بر اساس گزارشی که توسط دانشگاه فناوری تگزاس منتشر شده است، کسب و کارهایی که به طور منظم در رسانه های اجتماعی مشارکت دارند، افراد علاقه بیشتری به نرخ وفاداری بالا نسبت به آن برند دارند.
وقتی شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد، از نظ مشتریان قابل دسترس تر و قابل اعتمادتر به شمار می آید.

این موضوع به طور مستقیم به اولین نکته این مقاله مرتبط است. اگر بتوانید روابط شخصی و واقعی بیشتری با یک جامعه ایجاد کنید، مشتریان کمتر احتمال دارد بین برندها جابجا شوند. نشان دادن چهره انسانی به آنها، شما را به نوعی به دوست آنها تبدیل می کند تا فقط شرکت دیگری که محصولات خوب و قابل تعویض می فروشد. به یاد داشته باشید که تعویض ارائه‌دهنده خدمات بسیار آسان‌تر است، اما کنار گذاشتن یک دوست نزدیک می‌تواند سخت‌تر باشد.

5. شبکه های اجتماعی ترافیک وب سایت را افزایش می دهند

در نهایت، حضور در شبکه های اجتماعی برای جذب ترافیک به وب سایت شما ضروری است. نه تنها مستقیماً ترافیک را به یک صفحه هدایت می کند، بلکه رتبه جستجو را نیز بهبود می بخشد. همانطور که احتمالا می دانید، سئو یک فرآیند طولانی مدت و پرزحمت است که به شما کمک می کند به بالای نتایج جستجوی گوگل برسید. پیوندهای خارجی، تعداد بازدیدها، کلمات کلیدی انتخاب شده و محتوای وب سایت بر میزان موفقیت شما در مقابل رقبای خود در موتورهای جستجو تأثیر دارد. رسانه های اجتماعی هم به لطف ترافیک مستقیم و هم به لطف پیوندهای به اشتراک گذاشته شده از طریق پروفایل کاربران می توانند به شما در بهبود این عوامل کمک کنند.

استفاده از بسترهای شبکه اجتماعی برای رشد کسب و کار

در دنیای همیشه در حال تحول تعاملات آنلاین، استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما بسیار مهم است. در اینجا چند نکته کلی در مورد نحوه استفاده موثر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد:

شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنید: تلاش خود را بر روی خدمات شبکه اجتماعی متمرکز کنید که صنعت و مخاطبان هدف شما را تامین می کند. محبوب ترین شبکه اجتماعی مرتبط با نیازهای کسب و کار شما را تحقیق کرده و مشخص کنید. برخی شبکه های اجتماعی مخصوص متخصصین برخی مخصوص عوام و تفریح و ... است با توجه به کسب و کار خود قویترین ها در حوزه خود را پیدا کنید و در آنها فعالیت نمایید.
محتوای جذاب تولید کنید: محتوای ارزشمند و جذابی تولید کنید که مخاطبان خود را تحریک به دنبال کردن خود کنید. محتواهای کاربردی برا مخاطبان در حوزه کسب و کار شما از بهترین نمونه ها می باشد.

قبول داریم که طبیعتا انجام این موارد آسان نیست تولیدمحتوا، برنامه‌ریزی برای منتشرکردن پست‌ها، جواب‌دادن به کامنت‌ها یا دایرکت‌ها و مواردی دیگر حسابی برای شما و تیمتان زمان بر است به خصوص اگر کسب و کار کوچکی هستید و تعداد نیروی کمی دارید فعالیت در چندین شبکه اجتماعی تقریبا ممکن است به امری محال برای شما تبدیل شود. در اینجاست که ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می‌تواند به فریادتان برسد. همین‌طور که از نام‌ این ابزارها پیداست می‌توانند برای فعالیت در چندین شبکه و مدیریت آنها به شما کمک کنند.

در ادامه این مطلب ما چندین مورد از بهترین پلتفرم های موجود در این حوزه را به شما معرفی می کنیم، سعی شده است ابزارهایی معرفی شود که حداقل یک پلن رایگان داشته باشند.

1. Buffer

هزینه ها: این ابزار شامل 4 طرح به شکل زیر است که طرح اولیه بصورت کاملا رایگان می باشد. این سطح خیلی جامع نیست اما می توانید با استفاده از آن ده پست برنامه ریزی شده در طول یک ماه در سه حساب مختلف منتشر کنید. طرحهای پولی از 6 دلار در ماه برای هر کانال با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع می‌شوند.



توضیحات: Bufferیک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی بصری و کارآمد است که مورد اعتماد کسب و کارهای کوچک و سازندگان فردی است تا به ایجاد تعامل و نتایج معنادار در رسانه های اجتماعی کمک کند.
این ابزار مدیریت، از معروف ترین شبکه های اجتماعی که شامل اینستاگرام، لینکدین و پینترست است پشتیبانی می کند. در این ابزار مجموعه‌ای از محصولات وجود دارد که به کمک تولید محتوای شما می آید. زمان‌بندی پست، تعامل، تجزیه و تحلیل، صفحات فرود ساده و همکاری تیمی از جمله این ابزارها می باشد.

2. Hootsuite

هزینه ها: برنامه های پولی از 99 دلار در ماه شروع می شود همراه با یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه.

توضیحات: Hootsuite، احتمالاً بزرگترین ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی، توسط بیش از 18 میلیون نفر و بیش از هشتصد شرکت استفاده می شود. دلیل خوبی برای موفقیت آنها وجود دارد: این یک پلتفرم همه کاره است که به شما امکان می دهد محتوا را مدیریت و زمان بندی کنید، معیارهای اجتماعی خود را اندازه گیری کنید، تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا کنید و موارد دیگر. با این ابزار می توانید فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، توییتر و پینترست را همگی از یک مکان مدیریت نمایید.

ارزش منحصر به فرد: از آنجایی که یک پلتفرم جامع است، چندین چیز در مورد Hootsuite وجود دارد که مردم آن را دوست دارند: توانایی نظارت بر حضور رسانه های اجتماعی خود در چندین حساب کاربری و کلمات کلیدی، ارتباط با بیش از 35 شبکه رسانه اجتماعی، و برنامه ریزی انبوه پست های رسانه های اجتماعی.

3. CoSchedule

هزینه ها: شامل یک طرح رایگان و همچنین برنامه های پولی که از 39 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود (14 روز آزمایشی رایگان)



توضیحات: CoSchedule یک وعده ساده می دهد: بهترین تقویم بازاریابی را دارد.  با CoSchedule، می‌توانید تیم خود را مدیریت کرده و با آن همکاری کنید تا پست‌ها، محتوا، رویدادها و وظایف خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

ارزش منحصر به فرد: CoSchedule برای بازاریاب هایی که می خواهند تمام پروژه های خود (رسانه های اجتماعی، محتوا، رویدادها، ایمیل ها و غیره) را در یک مکان سازماندهی کنند عالی است. ویژگی ReQueue به شما کمک می کند تا به طور خودکار زمان های ارسال بهینه را پیدا کنید و شکاف های برنامه رسانه های اجتماعی خود را با بهترین پست های خود پر کنید.

4. Crowdfire

هزینه ها: شامل طرح رایگان و همچنین طرح های پولی از 9.99 دلار در ماه شروع می شود.



توضیحات: Crowdfire در طول سال ها ویژگی های جدیدی را اضافه کرده است. علاوه بر زمان‌بندی محتوا، به شما امکان می‌دهد حساب توییتر خود را مدیریت کنید (دنبال کردن و لغو فالو) و مقالاتی را برای اشتراک‌گذاری پیشنهاد می‌کند.

ارزش منحصر به فرد: Crowdfire از اکثر ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی متمایز است زیرا به شما امکان می دهد وبلاگ ها، کانال YouTube و فروشگاه های آنلاین خود را به هم متصل کنید و برای هر به روز رسانی در سایت خود پست های رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.

5. Post Planner

قیمت: شامل طرح رایگان و همچنین طرح های پولی از 9 دلار در ماه با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه شروع می شود.



توضیحات: Post Planner می‌خواهد به بازاریابان رسانه‌های اجتماعی در سه شغل کلیدی کمک کند: یافتن محتوای با کیفیت بالا، برنامه‌ریزی تقویم انتشار عالی و پست کردن مداوم. پیشنهادات محتوا را مدیریت و رتبه بندی می کند و به شما امکان می دهد یک برنامه زمان بندی مبتنی بر نوع محتوا ایجاد کنید.

ارزش منحصر به فرد: با ابزار Find خود، Post Planner یافتن محتوایی را که ثابت کرده است افراد را درگیر می کند بسیار آسان می کند. همچنین، به‌جای اینکه فقط زمان‌های خود را در برنامه خود انتخاب کنید (برای تشکیل برنامه اشتراک‌گذاری)، می‌توانید نوع محتوا را برای هر بازه زمانی انتخاب کنید و Post Planner بر اساس آن، این بخش ها را با محتوای انتخابی شما پر می‌کند.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید