بازیابی رمز پنل مدیریتی پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

یکی از رایجترین مشکلاتی که اغلب افراد در عصر تکنولوژی با آن برخورد کرده اند مشکل فراموشی رمزهای عبور می باشد. از آنجایی که رمز عبور امنیتی به شمار می آید نوشتن آن جایی توصیه نمی شود پس بهتر است که در رمزگذاری ها برای خود یک الگوریتم درنظرگرفته و بر طبق آن برای خود رمز عبور تعریف کنید تا به راحتی فراموش نشود.

اگر شما ادمین یک سایت پرستاشاپی هستید و رمز عبور به پنل ادمین خود را فراموش کرده اید نگران نباشید کافیست تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

روش اول- بازیابی رمز عبور با استفاده از ایمیل

اگر هنگامی که پرستاشاپ خود را نصب می کردید آدرس ایمیل صحیحی وارد کردید و به آن ایمیل نیز دسترسی دارید کا شما بسیار ساده است. می توانید از طریق پنل ورود به حساب کاربری بر روی فراموشی رمز عبور کلیک کرده و سپس آدرس کامل ایمیل خود را وارد نمایید. لینکی به ایمیل شما ارسال می شود که از آن طریق می توانید رمز خود را بازیابی کنید.

روش دوم- بازیابی رمز عبور بدون داشتن ایمیل

گاهی ممکن است که در هنگام ثبت نام ایمیل خود را اشتباه وارد کرده باشید و یا حتی برخی افزاد ایمیل فیک وارد میکنند و یا گاهی رمز عبور ایمیل را هم نیز فراموش کرده و به هیچ عنوان به آن ایمیل دسترسی ندارید در اینصورت نیز لازم نیست نگران باشید به کمک مراحل زیر می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

وارد تنظیمات هاست خود شده و به مسیر زیر بروید.

File Manger -> Public html -> app -> config

و سپس فایل parameters.php را باز نمایید.

در این فایل نام دیتابیس را دقت کنید و کد روبروی cookie_key را کپی کنید.

سپس به phpMyAdmin در هاست خود رفته همان پایگاه داده مشخص شده در فایل قبلی را انتخاب کرده و سپس جدول ps_employee را باز نمایید.(بسته به پیشوندی که انتخاب کرده‌اید، ps ابتدای این جدول می‌تواند متفاوت باشد.)

جدول را باز کرده و به قسمت پسورد بروید از منوی کشویی، گزینه MD5 را انتخاب کنید. در ادامه نیز کدی که از قبل از cookie_key کپی کردید را وارد کرده و سپس بدون هیچ فاصله‌ای، رمز جدید مدیریت پرستاشاپ را بنویسید. در انتها نیز بر روی دکمه Go کلیک نمایید تا تغییرات لازم لحاظ شود.

رمز عبور شما با موفقیت تغییر کرد حال می توانید با رمز جدید وارد پنل ادمین پرستاشاپ خود شوید. اگر احتیاج داشتید که ایمیل یا نام کاربری شما نیز تغییر کند در همین جدول در بخش ایمیل آدرس ایمیل جدید را وارد نمایید.

اگر هر سوالی راجع به بازیابی رمز پنل ادمین پرستاشاپ داشتید می توانید در زیر همین پست به صورت کامنت مطرح نمایید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید