اصول طراحی فروشگاه اینترنتی موفق

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

یک فروشگاه آنلاین با ارزش ترین سرمایه گذاری است که می توانید به عنوان یک کارآفرین شروع کنید. شما باید رئیس خود باشید، ساعات کاری خود را تنظیم کنید و محصولات خود را ایجاد کنید. به علاوه، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محصولات خود با مردم در سراسر کشور یا حتی جهان محصولات خود را به آنها معرفی کنید. اما بر کسی پوشیده نیست که راه اندازی یک فروشگاه با چالش هایی همراه است، به خصوص اگر تجربه قبلی نداشته باشید. به همین دلیل است که بیش از یک پنجم مشاغل جدید پس از اولین سال فعالیت خود بسته می شوند.

ایجاد یک فروشگاه آنلاین و فهمیدن اینکه چگونه به طراحی موفق خود نزدیک شوید، فرآیندی است که زمان زیادی می‌برد. زیرا در نهایت، طراحی سایت فروشگاه انلاین شما به اندازه محصولاتی که می خواهید بفروشید اهمیت دارد. حتی بیشتر؛ یک طراحی خوب به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و به اهدافی که تعیین کرده اید دست یابید.
برای کمک به افزایش شانس موفقیت شما، ما چند نکته برای افتتاح یک فروشگاه آنلاین گردآوری کرده ایم. بنابراین می توانید بیشتر به صورت آنلاین بفروشید و صاحب یک کسب و کار موفق شوید.

اصول طراحی فروشگاه اینترنتی موفق

1. استفاده از دسته بندی

از آنجایی که افرادی که به دنبال خرید در فروشگاه های آنلاین هسستند مولفه سرعت برایشان اهمیت زیادی دارد بهتر است سایت شما به راحتی قابل پیمایش باشد تا کاربر بتواند به راحتی محصول خود را پیدا کند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، گروه‌ بندی محصولات خود در دسته‌های خاص با منویی در بالا است که همه آن دسته‌ها را نشان می‌دهد. برای این کار بهتر است ابتدا به سایت رقبا سری بزنید و چندین دسته بندی مختلف در نظر بگیرید و هر کدام که احساس کردید به راحتی تمام محصولات شما را پوشش می دهد از آن استفاده کنید.

2- ظاهر جذاب

ظاهر جذاب در سایت شما بسیار اهمیت دارد از آنجایی که از قدیم نیز گفته اند مردم عقلشان به چشمشان است. وجود بنرهای باکیفیت استفاده از رنگ های مرتبط با رنگ برند تجاری شما در تمام طول سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده برند شما باشد و سبکی واضح برای محصولات خود تعیین کنید. برای تقویت رابطه قوی برند-مشتری، اطمینان حاصل کنید که تجربه برند در همه کانال‌ها، چه آنلاین، چه در فروشگاه یا تلفن همراه، سازگار است.

3- اعتماد و امنیت

سایتی را طراحی کنید که خریداران بتوانند به آن اعتماد کنند زیرا حریم خصوصی بسیار مهم است، یعنی اطمینان حاصل کنید که تراکنش ها امن هستند و اطلاعات شخصی محافظت می شود. اگر خریداران احساس کنند سایت شما قابل اعتماد نیست، از جای دیگری خرید می کنند. استفاده از نماد اعتماد و مجوزهای مربوطه و حضور آنها در فوتر سایت شما به اعتمادسازی مشتری کمک می کند. همچنین از درگاه های پرداخت ایمن و مطمئن استفاده کنید.

شما برای جذب اعتماد مشتری می توانید شماره های تماس، راه های ارتباطی با خودتان در شبکه های اجتماعی مختلف، آدرس مکان حضوری کسب و کار شما و هر آنچه که به مشتری این احساس را دهد که پس از خرید محصول در صورت بروز مشکل فردی برای پاسخگویی وجود دارد را در بخش های مختلف سایتتان قرار دهید.

4- قابلیت جستجو

توجه داشته باشید که یک نوار جستجو که به راحتی قابل مشاهده است باید همیشه در دسترس باشد. به این ترتیب، بازدیدکنندگان شما می توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند، بدون نیاز به چندین بار پیمایش پیدا کنند. این ویژگی به ویژه برای کسانی که از قبل می دانند به چه محصولاتی علاقه دارند جذاب است. بخش جستجو سایت خود را قوی کنید بخصوص اگر تعداد محصولات شما زیاد است.

5-توضیحات محصول

توضیحات محصول در سایت شما بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید مشتری داشته باشد. هرچه فونت ها، توضیحات، تصاویر و ویدیوها جذاب تر باشند، بازدیدکنندگان بهتر می توانند با نیازهای خرید خود ارتباط برقرار کنند. حتی اگر توضیحات محصول بخشی از طراحی نیست، توجه به آنها قطعاً می تواند نرخ فروش شما را در دراز مدت افزایش دهد. (برای اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع به بلاگ اصول نوشتن توضیحات محصول خوب مراجعه کنید)

6-رویکرد حداقلی

به طور معمول، فروشگاه های آنلاین حاوی محتوای زیادی هستند و بازدیدکنندگان باید محصولات و اطلاعات مرتبط متعدد را بررسی کنند تا متوجه شوند به دنبال چه چیزی هستند. طراحی فانتزی و زیادی شلوغ فقط کار را برای مشتری پیچیده تر می کند. بنابراین، طراحی مینیمالیستی را با رنگ های معقول مانند پس زمینه سفید پیشنهاد ما به شماست. با این حال مینیمالیسم ساده انگاری نیست وب سایت شما همچنان باید حرفه ای بودن و جلا را در برند و طراحی منعکس کند.

7-نظرات مشتریان

نظرات مشتریان یکی از اولین چیزهایی است که مردم قبل از تصمیم گیری برای خرید محصول به آن توجه می کنند. اطمینان حاصل کنید که نظرات محصولات شما به راحتی برای کاربران قابل دسترس است تا افراد بتوانند نظرات دیگران را راجع به محصولات بدانند. از آنجایی که مردم زمان زیادی را صرف خواندن آنها می‌کنند، برای مثال، با رتبه‌بندی ستاره‌دار، نمایش نظرات با فونت‌های خوانا و ارائه امتیاز متوسط برای محصولات، آن را به یک کار لذت‌بخش تبدیل کنید.

8-بهینه سازی برای موبایل

توجه کنید که شاید بیش از نیمی از خریداران ممکن است با تلفن همراه خود نسبت به خرید اقدام نمایند پس طبیعتا نسخه موبایلی فروشگاه های آنلاین باید همان تاثیری را که نسخه دسکتاپ آنها بر روی بازدیدکنندگان دارد داشته باشد. با این حال، با توجه به اندازه کوچکتر صفحه نمایش در تلفن همراه، انتقال همان ظاهر و احساس و پیام رسانی از دسکتاپ به تلفن همراه و علاقه مند نگه داشتن بازدیدکنندگان و آگاهی از همه گزینه های خرید، چالش برانگیز است. بنابراین، حتما به نسخع موبایلی خود توجه کافی داشته باشید و طراحی آن را برای قابلیت استفاده تنظیم کنید.

نکات طراحی رابط کاربری فروشگاه آنلاین

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در بهبود طراحی رابط کاربری برای فروشگاه های آنلاین وجود دارد:

- از سلسله مراتب بصری استفاده کنید: مطمئن شوید که مهمترین محتوا در بالای صفحه ظاهر می شود، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه. ممکن است لازم باشد فضای سفید را کاهش دهید تا موارد بیشتری را در بالا قرار دهید نه اینکه آنها را در زیر قرار دهید.
- از طراحی بیش از حد صفحه خودداری کنید: از اندازه فونت، رنگ و فرمت بیش از حد استفاده نکنید. اگر متن از نظر بصری بیش از حد پیچیده باشد، می تواند طاقت فرسا باشد یا شبیه یک تبلیغ عمل کند. اطمینان از تضاد واضح بین متن و پس زمینه برای اطمینان از واضح بودن محتوا مهم است.
- از نمادهای شناخته شده استفاده کنید: از استفاده از نمادها یا نمادهای ناشناخته که ممکن است بازدیدکنندگان را گیج کنند خودداری کنید. استفاده از نمادهای آشنا پیام شما را شفاف نگه می دارد. شما می توانید با برچسب زدن آیکون های خود سردرگمی را کاهش دهید.
- از پنجره‌های پاپ‌آپ پرهیز کنید: پنجره‌های بازشو حواس بینندگان وب‌سایت را منحرف می‌کنند و آنها را آزار می‌دهند و خطر رد کردن پنجره توسط خریداران را افزایش می‌دهند. اگر یک پاپ آپ حاوی اطلاعات مفیدی باشد، بازدیدکنندگان ممکن است به طور غریزی پنجره را ببندند و برای یافتن دوباره آن تلاش کنند.

- استفاده از بخش پیشنهادات ویژه: بسیاری از خریداران به دنبال تخفیف و پیشنهادهای ویژه هستند. ارائه پیشنهادات انحصاری می تواند به جذب بازدیدکنندگان کمک کند، به خصوص اگر آنها بسیار قابل مشاهده باشند. تخفیف های کوچک می تواند تأثیر روانی قابل توجهی داشته باشد و این حس را به خریدار منتقل کند که معامله خوبی دریافت می کند.
- استفاده از فیلترهای لایه ای: گزینه های فیلترینگ را برای کمک به بازدیدکنندگان ارائه می دهد تا جستجوی خود را محدود کرده و مرتبط ترین محصولات را انتخاب کنند. فیلترها در زمان صرفه جویی می کنند و UX را بهبود می بخشند.
- بازدیدهای سریع محصول: بازدید سریع از محصولات زمان لازم برای آگاهی خریدار از محصولات مرتبط را بدون بارگیری صفحات غیر ضروری کاهش می دهد.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید