"Connection refused"
محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، محتوایی است که همیشه می تواند ارتباط خود را حفظ کند، به زمان حساس نیست و مدت‌ها پس از اولین انتشار به افزایش ترافیک ادامه می‌دهد.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوای بهینه شده برای جستجو است که به طور مداوم مرتبط است و برای خوانندگان در مدت زمان طولانی "تازه" می ماند همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتوای آنلاین پایدار است، اما محتوای همیشه سبز متفاوت است.

در واقع محتوای همیشه سبز:

- همیشه مخاطب دارد

- دائم برای سایت شما ترافیک ایجاد می کند

- دائم نیاز به بروزرسانی ندارد

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

در اینجا چند نمونه خاص از آنچه که می تواند برای صنایع مختلف به عنوان مقالات همیشه سبز در نظر گرفته شود آورده شده است:

- راهنمای ضروری برای بازاریابی رسانه های اجتماعی: این موضوع می تواند برای افرادی که در توسعه و اجرای کمپین ها در رسانه های اجتماعی تازه کار هستند، محدود و بسیار ارزشمند باشد.
- چگونه از یک توله سگ جدید مراقبت کنیم: حیوانات و اینترنت ترکیبی بسیار قوی هستند، اما موضوعاتی مانند این برای صاحبان حیوانات خانگی جدید سرگرم کننده و آموزنده است.
- 10 راه تهیه شکلات داغ خوب: با ورود به ماه های سردتر، وبلاگی مانند این می تواند ترافیک را افزایش دهد. چرخش در کلاسیک های قدیمی می تواند یک نقطه شروع عالی برای یک مقاله همیشه سبز باشد.

البته، برخی یا همه این موضوعات به کسب و کار شما مرتبط نخواهد بود. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب خاص شما ارزش ایجاد کند. بخش دشوار محتوای همیشه سبز این است که اغلب محبوب ترین موضوعات صنعت قبلاً حتی صدها بار پوشش داده شده است. در این مورد، باید چرخش منحصر به فرد خود را روی موضوع اضافه کنید یا کلمات کلیدی طولانی را جستجو کنید که ترافیک مناسبی دارند اما رقابت چندانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما ارزشمندتر شود و احتمال اینکه در نتایج موتورهای جستجو به سمت بالا حرکت کند، بیشتر می شود.

برای توضیح بیشتر محتوای همیشه سبز، بیایید ببینیم که چه چیزی نیست.

برای روشن شدن بهتر اینکه چه نوع نوشته ای "همیشه سبز" در نظر گرفته می شود، می توانیم بررسی کنیم که چه نوع مقالاتی به طور خاص همیشه سبز نیستند.

- مقالات خبری
- آمار یا گزارش هایی که به سرعت از بین می روند
- مقالاتی با تمرکز بر فرهنگ عمومی یا یک روند فعلی
- روندهای فعلی لباس و مد

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضای واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روندهای بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای محبوبی باشد، اما به عنوان محتوای همیشه سبز اتلاق نمی شود.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

اکنون که می‌دانید محتوای همیشه سبز قطعا چیست و چه چیزی نیست، همراه با انواع قالب‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد:

- کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. قبلاً به طور خلاصه اشاره کردیم که کلمات کلیدی طولانی ممکن است بهترین باشند. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز ارزش زیادی ندارد اگر مردم آن موضوع را جستجو نمی کنند، پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.
- برای سئو بهینه سازی کنید. هنگامی که کلمات کلیدی خود را به دست آوردید (یکی در هر قطعه)، استفاده از بهترین شیوه های سئو را برای بهینه سازی در صفحه فراموش نکنید. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در سراسر متن قرار دهید - اما کلمات کلیدی خود را پر نکنید! همچنین باید مقالات همیشه سبز مرتبط را به یکدیگر پیوند دهید تا رتبه بندی سئو را بهبود بخشید.
- برای مبتدیان بنویسید: ممکن است احساس نیاز به اشتراک گذاری تخصص خود داشته باشید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که برای مبتدیان پاسخگو باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در مورد موضوعات گسترده جستجو نمی کنند، و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان بزرگ و تکراری تولید کنید.
- اجتناب از زبان بیش از حد فنی: در همان رگه یادداشت قبلی، مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را درک نمی کنند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.
- محتوای خود را تغییر دهید: هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید. در اینجا چند ایده عالی برای ویرایشگران محتوای پرمشغله وجود دارد.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که هر چیزی که ایجاد می کنید باید همیشه سبز باشد. قطعات به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این قطعات برای کمپین‌های بازاریابی کوتاه‌مدت مناسب هستند، زمانی که می‌خواهید در مدت زمان کمی ترافیک و مشتریان زیادی را جذب کنید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز ماندگار و مقاله های موضوعی تر است.

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید

هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را ایجاد کردید، آن را به سادگی در وبلاگ خود دفن نکنید. اگر محتوای خود را منتشر کنید و «آن را تنظیم کنید و فراموش کنید»، به نتایجی که انتظار دارید نخواهید رسید. در عوض، باید تلاش کنید تا محتوای ارزشمند همیشه سبز خود را برجسته کنید تا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان سایت دیده و در دسترس باشد. چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

- صفحات راهنمای آموزشی را در وب سایت خود بسازید که برای مبتدیان در این صنعت هدف قرار می گیرد و به مخاطبان شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی به مطالب و اصطلاحات شما اشاره کنند.
- پست های وبلاگ همیشه سبز خود را در نوار کناری وبلاگ یا در یک بنر در صفحه اصلی خود برجسته کنید.
- پست‌های همیشه سبز برتر را به صورت دوره‌ای (با به‌روزرسانی‌ها، در صورت لزوم) در وبلاگ خود مجدداً اجرا کنید تا کار خود را به بیشترین مخاطبان نشان دهید.
- یک صفحه "از اینجا شروع کنید" در وب سایت خود ایجاد کنید که به افراد در زمینه اصول و ویژگی های محتوای آموزشی کمک می کند.
- یک کمپین رسانه اجتماعی پیرامون محتوای خود، در تمام شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

روش(های) فراخوانی که انتخاب می کنید به اندازه این واقعیت که محتوا را برجسته می کنید و بهترین شانس را برای موفقیت به آن می دهید اهمیت ندارد.

محتوای همیشه سبز را به طور منظم به روز کنید

علاوه بر برجسته کردن محتوای خود، باید از به روز ماندن آن نیز اطمینان حاصل کنید. اگرچه برای به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز نباید کار زیادی انجام دهید، یافته‌های جدید، مقاله‌های جدیدی وجود خواهد داشت که می‌توانید به آن‌ها پیوند دهید و پیشرفت‌های جدید دیگر. علاوه بر این، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی سئو کمک کند. این یک استاندارد ثابت است که چگونه به روز رسانی محتوای همیشه سبز می تواند به شدت برای رتبه بندی SEO مفید باشد، همانطور که توسط نیل پاتل و دیگران گزارش شده است. هنگامی که محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که گویی یک قطعه جدید است.

برای اینکه ببینید آیا محتوای شما به مرور زمان در رتبه بندی جستجو افت کرده است و قطعا باید به روز شود، از ردیاب موقعیت های Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، می توانید ایمیل خلاصه هفتگی خود را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید قطعات خود را پیدا کنید، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی همیشه در حال ایجاد است و برخی از آن‌ها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت می‌کنند. شما باید محتوای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در صدر باشید.

وقتی محتوا را به‌روزرسانی می‌کنید، عناصر زیر را در نظر داشته باشید:

- سودمندی (آیا این متن فوراً می تواند برای کاربران مفید باشد؟)
- شفافیت(آیا اصطلاحات گیج کننده ای وجود دارد؟ آیا مقاله به طور منطقی جریان دارد؟)
- لحن (آیا نوشته شما دوستانه، قابل دسترس و سرشار از توصیه های تخصصی است؟)
- قابلیت اشتراک گذاری (آیا خوانندگان می توانند به راحتی محتوا را در رسانه های اجتماعی از طریق برنامه های اشتراک گذاری یا موارد دیگر به اشتراک بگذارند؟)

ایده های محتوای همیشه سبز بیشتر

هنوز مغز خود را برای برخی از قالب‌های همیشه سبز که برای کسب و کار شما کار می‌کنند، درگیر می‌کنید؟ در اینجا یک لیست جامع است که ممکن است کمک کند. وقتی گیر کردید دوباره به این لیست مراجعه کنید. ایجاد محتوای همیشه سبز باید یک هدف دائمی برای کسب و کار شما باشد، بنابراین به احتمال زیاد در برخی مواقع از اکثر فرمت ها استفاده خواهید کرد.

1. پژوهش اصلی

2. مطالعات موردی موفق

3. مطالعات موردی اشتباه و غلط در مورد حوزه کارذی شما

4. توضیح مسائل برای مبتدیان در زمینه کاری خود. با جمله کلیدی چگونه مبتدیان بتوانند..

5. توضیح مسائل برای کاربران پیرفته و خاص در زمینه کاری خود. نگاه تخصصی به ...

6. تهیه چک لیست در مورد موضوعات مختلف حوزه کاری شما

7. چگونه بهترین محصول را انتخاب کنیم

8. چگونگی زمانبندی انجام کارها

9. فهرست منابع مفید در حوزه کاری شما

10. فهرست بهترین ابزارهای رایگان و پولی در حوزه کاری شما

11. فهرست بهترین کتاب ها در حوزه کاری شما

12. اشتباهات رایج درحوزه کاری شما

13. تاریخچه یک موضوع یا محصول

14. جمع بندی ها و خلاصه نویسی ها که مفاهیم طولانی را به طور خلاصه به مخاطب بفهماند

15. بهترین یا بدترین تمرین برای رسیدن به یک هدف خاص

16. هر آنچه باید درباره موضوعی خاص بدانید


نمونه هایی از سایت های همیشه سبز

این سایت ها تولیدکنندگان اصلی محتوای همیشه سبز هستند:

     about.com
     wikipedia.com
     answers.com
     imdb.com
     ehow.com

این سایت ها تعداد زیادی مقاله همیشه سبز در موضوعات مختلف منتشر می کنند. برای مثال، ویکی‌پدیا تقریباً نیمی از جستجوهای گوگل را در صفحه اول قرار می‌دهد! با این حال، در تلاش برای تولید قطعات، برخی از این سایت‌های همیشه سبز در نهایت مقالاتی با کیفیت پایین تولید می‌کنند.

سئوی همیشه سبز: ترکیب محتوای پایدار با کلمات کلیدی محبوب

محتوای همیشه سبز بخش ارزشمندی از یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب برای وب است، اما زمانی که با تکنیک های سئو ترکیب شود، قدرتمندتر می شود. در نظر بگیرید که قطعات همیشه سبز خود را حول کلمات کلیدی که می خواهید سایت خود رابر اساس آنها رتبه بندی کنید، قرار دهید. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز ارزش زیادی ندارد اگر مردم آن موضوع را جستجو نمی کنند یا به تجارت شما مربوط نمی شود، پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.

حتماً از تکنیک‌های اولیه سئو مانند بهینه‌سازی کلمات کلیدی روی صفحه (اما نه پر کردن کلمات کلیدی!)، استفاده از متن جایگزین تصاویر و شامل دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی پیروی کنید. هرچه مقاله همیشه سبز شما برای جستجو بیشتر باشد، بیشتر دیده می شود، به اشتراک گذاشته می شود و پیوند داده می شود و ترافیک را برای ماه ها یا حتی سال های آینده افزایش می دهد.

به طور انحصاری به نوشتن همیشه سبز تکیه نکنید

محتوای وب همیشه سبز بسیار ارزشمند است، اما این بدان معنا نیست که تمام محتوای سئوی شما باید همیشه سبز باشد – قطعات به موقع و موضوعی نیز ارزش خود را دارند.

قبلاً بحث کردم که چگونه هر قطعه ای که در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2012 بحث می کند، به عنوان نوشته همیشه سبز واجد شرایط نیست زیرا به زودی منسوخ خواهد شد. مزیت نوشتن در مورد ریاست جمهوری 2012، علیرغم اینکه همیشه سبز نیست، این است که در حال حاضر بسیار مورد جستجو و بحث است. یک قطعه در مورد چیزی به موقع مانند انتخابات ریاست جمهوری 2012 می تواند ترافیک زیادی را برای چند ماه آینده به سایت شما برساند، اما پس از آن عملاً بی ارزش خواهد بود. همین امر در مورد مقاله ای که از آمارهای اخیر استفاده می کند و به شدت مورد تحقیق قرار گرفته است، صدق می کند. قطعاتی مانند این هنوز هم بسیار با ارزش و مهم هستند، اما برای همیشه در رتبه بالایی نخواهند بود.

ارزش همیشه سبز این است که اگر محتوای وب همیشه سبز واقعی باشد، این پتانسیل را دارد که برای ماه ها یا حتی سال ها در آینده به سایت شما ترافیک بیاورد. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا بر ترکیبی از مقالات موضوعی و پست های همیشه سبز طولانی مدت متکی است.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید