"Connection refused"
ساخت تصاویر محصول با هوش مصنوعی

ساخت تصاویر محصول با هوش مصنوعی

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

این روزها با توجه به بالارفتن آمار خرید اینترنتی و علاقه مردم به انلاین شاپها صاحبان این کسب و کارها را ملزم می سازد تا اطلاعات محصول را به طور دقیقی در اختیار مشتریان قرار دهند. یکی از مهمترین بخش های اطلاعات محصول تصاویر باکیفیت و خوب از آن است. افراد به کمک تصاویر واقعی و باکیفیت می توانند نسبت به خرید راغب شوند، موفقیت شما در فروشگاه اینترنتی تان بستگی زیادی به تصاویری دارد که در سایت خود ارائه می دهید. برای ارائه بهترین تجربه و ایجاد یک تصویر خوب، به تصاویری از محصول نیاز دارید که بیشتر از توضیحات محصول شما صحبت کنند.

از آنجایی که افراد از نظر بصری سیم‌کشی می‌شوند، می‌توانیم اطلاعات را بر اساس آنچه می‌بینیم سریع‌تر درک و پردازش کنیم. به هر حال، تصاویر زیبا و باکیفیت نسبت به توضیحات محصول طولانی مشتری را سریعتر متقاعد می کند تا محصول را خریداری کند.

توانایی یک عکاس حرفه ای در گرفتن تصاویری از محصول که قانع کننده هستند و روشی که تصاویر آنها می توانند چشم انداز برند شما را منتقل کنند بسیار ارزشمند است. عکس‌های به‌دست‌آمده کیفیت محصول شما را منعکس می‌کنند و به عنوان سرنخ‌ها و دارایی‌های ارزشمند برای فروشگاه شما عمل می‌کنند.

عکاسی محصول چیست؟

عکاسی محصول تنها بر روی استفاده از تکنیک‌های خاص برای ثبت تصاویر محصول تمرکز دارد که بتواند زیبایی‌شناختی و درعین حال پیام بیان شده توسط یک برند را نشان دهد. اگر کنار یک فردی که در حال گشت و گذار در اینترنت است نشسته باشید اولین نکاتی که باعث می شود یک فرد در نقاطی بایستد تصاویر و یا ویژگی های بصری موجود است. اینجاست که عکاسی محصول اهمیت زیادی پیدا می کند. عکس‌های خوب محصول باعث می‌شود که مردم زمان بیشتری را در پیمایش و بازگشت به فروشگاه  شما بگذارند.

دو نوع عکاسی از محصول برای سایتها انجام می شود:

1- پس زمینه خالی و تصاویر فقط محصول را شامل می شود: این روش عکاسی محصول شامل گرفتن تصاویر از محصول از زوایای مختلف است. در این مثال میز اداری با قرار دادن روی پس‌زمینه سفید ویرایش می‌شود تا فقط بر روی خود محصول و جزئیات آن فوکوس شود.

2- سبک زندگی یا عکاسی محصول درون زمینه: این روشی برای گرفتن تصاویر محصول است که در آن عناصری غیر از محصول اصلی و یا بکگراند نیز وجود دارد تا به مردم ایده بهتری از ظاهر یک محصول در هنگام استفاده بدهد. مثلا عکاسی یک کاناپه درون یک خانه و یا قراردادن چندین محصول در کنار هم.
هر فروشگاه اینترنتی باید بتواند هر دو نوع عکس را برای هر محصول ارائه دهد. مصرف کنندگان تنوع را دوست دارند و این استراتژی برای مشتریان احتمالی قانع کننده تر است.

5دلیل اهمیت عکاسی محصول خوب

در اینجا 5 دلیل وجود دارد که چرا عکاسی محصول به شدت برفروشگاه اینترنتی شما تأثیر می گذارد.

1. عکس های محصول خوب بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می گذارد

عکس های محصول خوب و باکیفیت بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می گذارد. با توجه به وضعیت فعلی بازار خرده‌فروشی به دلیل همه‌گیری، بسیاری از مردم به خرید آنلاین محصولات متکی هستند. در حالی که آنها قادر به بازدید فیزیکی از بازار نیستند، تصاویر بهترین جایگزین را برای خریداران فراهم می کند تا به محصولات نگاه کنند.

بدون تصاویر، فروش در سایت امکان پذیر نخواهد بود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید هر تصویری را که می خواهید، در هر مکان و در هر زاویه ای تهیه کنید. یک نظرسنجی از Weebly نشان داد که 75٪ از تصمیمات خرید خریداران سایتهای اینترنتی تحت تأثیر عکس های محصول است. بنابراین، عکس های محصول خوب باعث اعتماد می شود و به همین دلیل، باید عکس های حرفه ای از محصول گرفته شده و در سایت خود نمایش داده شود.

2. زیبایی شناسی تصویر توجه خریداران را به خود جلب می کند

برداشت اول اهمیت دارد و ارائه تصاویری زیبا به بازدیدکنندگان شما قطعاً به ایجاد تأثیر مثبت بر سایت شما کمک می کند. فقط حدود 50 میلی ثانیه طول می کشد تا کاربران تصمیم بگیرند که آیا وب سایت شما را ترک کنند یا خیر. بنابراین ارائه تصاویری زیبا به آن‌ها باعث می‌شود که به آن‌ها زمان بدهند تا آن‌ها را مشاهده کنند.
یافتن یک وب سایت با بنرهای زیبا و تصاویر زیبایی از محصولات باعث می شود تا مدتی طولانی تری کاربران در آن وقت بگذرانند. در نتیجه، آنها را در معرض محصولات بسیار بیشتری قرار می دهد که احتمالاً منجر به کاهش نرخ پرش و همچنین افزایش نرخ خرید می شود.

3. تصاویر بیشتر فروش را افزایش می دهد

جدای از تصاویر زیبا، مشتریان جزئیات را بیشتر دوست دارند. یک تصویر منفرد و زیبا اصلا کار نمی کند. 4-5 تصویر بیشتر از یک محصول از زوایای مختلف لازم است تا خریدار را متقاعد به خرید کند. در واقع، آمار می گوید که مشتریان در هنگام خرید آنلاین انتظار دارند به طور متوسط پنج تصویر برای هر محصول نمایش داده شود (منبع: Statista). این نشان می دهد که مشتریان علاقه مند هستند قبل از تصمیم گیری ابتدا به جزئیات محصول نگاه کنند.
داشتن عملکرد زوم، امکان دیدن 360 درجه محصول توسط کاربران و حتی استفاده از ماکت ها یا مدل های واقعی نیز باعث افزایش نرخ خرید می شود. همه اینها باید هنگام مدیریت یک فروشگاه اینترنتی به خوبی در نظر گرفته شوند. شما باید عناصر قانع کننده تری اضافه کنید که به مشتریان کمک می کند تصمیم بگیرند که محصولات شما ارزش خرید دارند.

4. تصاویر با کیفیت بالا نرخ بازگشت را کاهش می دهد

بسیاری از بازگشت کالاها به این دلیل اتفاق می‌افتد که مشتریان اختلاف زیادی بین محصولی که دریافت کرده‌اند در مقایسه با محصولی که هنگام خرید در تصاویر سایت موجود بوده است دیده اند. در واقع، می توان گف اغلب بازگشت‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که محصول دریافتی توسط مشتریان متفاوت به نظر می‌رسد. این معمولاً به دلیل مهارت های بد عکاسی، ویرایش بیش از حد و پنهان کردن عمدی عیوب محصول است.
استخدام یا برون سپاری عکاسان حرفه ای محصول به شما کمک می کند تا بهترین تصاویر را برای فرشگاه اینترنتی خود داشته باشید. حرفه ای ها بهتر می دانند که چگونه بافت ها، رنگ ها و جزئیات مهمی را که باید در وب سایت یا بازار شما ارائه یا نمایش داده شود، ثبت کنند.
در عین حال، استخدام ویرایشگرهای تصویر حرفه ای تضمین می کند که جزئیات مهم محصولات شما برجسته می شوند و تصاویر محصول شما کاملاً ویرایش می شوند تا مشتریان را بدون نیاز به تغییر ویژگی های آنها به اندازه کافی راضی نگه دارد.
هنوز عوامل زیادی وجود دارد که بر نرخ بازگشت محصول تأثیر می گذارد. اما صادق بودن در مورد محصولات خود در وهله اول امکان آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اشتباهات خود را با بهبود اصلاح کنید زیرا اعتماد و رضایت مشتری با ارزش ترین عواملی است که کسب و کار شما را به موفقیت می رساند.

5. تصاویر محصول بر تعامل در سایر پلتفرم ها و کانال های فروش تأثیر می گذارد

با استناد به Venggage  گفته شده است، 63.2 درصد از مشاغل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود به شدت به محتوای بصری متکی هستند. این به این دلیل است که تصاویر در مقایسه با محتوای نوشتاری به تنهایی جذاب تر هستند و توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.
استفاده از محتوای بصری برای مشاغل تجارت الکترونیک نیز کاربرد زیادی دارد. کسب‌وکارهای اینترنتی هنگام تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و انتشار محتوا در وبلاگ‌های خود تمایل زیادی به استفاده مجدد و/یا اضافه کردن تصاویر محصول خود دارند.
تصاویر محصول حجم باورنکردنی از اطلاعات را در اختیار مشتریان احتمالی شما قرار می دهند. تصاویر شما دارایی های ارزشمندی هستند که باید آنها را به خوبی مدیریت کنید زیرا نشان دهنده محصولات و ارزش های شما به عنوان یک برند هستند. داشتن تصاویر محصول حرفه ای فقط جذابیت ندارد، بلکه می تواند بخشی از تلاش گسترده تر باشد، با هدف ایجاد جامعه ای پیرامون کسب و کار/برند شما.

فروشگاه اینترنتی خود را با عکاسی محصول بهبود بخشید. این استراتژی با پشتوانه بازاریابی صادقانه و بهینه سازی مناسب، مطمئناً تبدیل و تأثیر برندینگ بیشتری را به همراه خواهد داشت.

هوش مصنوعی ساخت عکس محصول برای آنلاین‌شاپ‌ها

حال که از اهمیت عکاسی محصول و تاثیر آن بر نرخ خرید مشتریان در سایت آگاه شدیم در این بخش می خواهیم به ابزارهای هوش مصنوعی بپردازیم که به کمک ما آمده است تا بتوانیم تصاویر خلاقانه تری خلق کنیم. ممکن است با توجه به هزینه های کسب و کار شما پرداختن هزینه برای عکاس و ادیتور حرفه ای کار مشکلی باشد و شما خودتان بخواهید اینکار را انجام دهید. نورپردازی مناسب، اماده کردن پس زمینه محصول، خلاقیت در عکاسی و ... از جمله کارهایی است که هوش مصنوعی این روزها حل کرده است.

در سالهای انفجار AI زندگی میکنیم و هر روز یک ابزار جدید AI بوجود می آید به همین علت پیدا کردن ابزار مناسب خود یک چالش به شمار می آید. در این وبسایت می توانید لیست همه ابزار های AI رو مشاهده کنید و به هر ابزاری که احتیاج دارید تنها کلیدواژه مرتبط با آن را سرچ کنید تا بهترین ابزار در آن حوزه به شما نمایش داده شود.

ما در این بلاگ چند مورد از ابزارها را بررسی میکنیم با ما همراه باشید.

1- ProductShots

در این سایت به راحتی شما تصویر ساده خود را بارگذاری می کنید، سایت بکگراند آن را حذف می کند و شما می توانید با انتخاب هر کدام از تمپتهای آماده و رایگان محصول تغییر عکس جدید را تولید کنید.

استفاده از این تمپلیتها بصورت رایگان بوده ولی بقیه موارد سایت پولی است.

2- pixelcut.ai

این سایت به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع عکس‌های زیبایی از محصولات خود آماده کنید. این هوش مصنوعی براساس عکس و توصیفی که به او ارائه می‌دهید، ده‌ها نوع سبک مختلف را پیشنهاد می‌دهد. این ابزار غیر از ساخت عکس محصول، حذف بکگراند، تغییر رنگها و ... انجام می دهد. یک بخش تحت عنوان AI photo-shoot داریم که عکس های جذاب برای شما می سازد.

صحنه های مختلفی دارد که میتوانید انتخاب کنید تا عکس شما را در آن بکگراند قرار دهد.

3- virtulook.wondershare

یک تولیدکننده عکس محصول با کمک هوش مصنوعی است که تصاویر منحصربه‌فردی را برای شما ایجاد می‌کند. کار با این هوش مصنوعی برای ساخت عکس محصول بسیار آسان است. شما می‌توانید هم نمونه‌ای از عکس محصول خود را در این سایت بارگذاری کنید و هم با پیام از او بخواهید تا تصویر موردنظرتان را به وجود آورد.

متاسفانه فقط 40 تصویر رایگان را می‌توانید با این هوش مصنوعی ایجاد کنید.

4- magicstudio

شعار این محصول این است که عکس های محصول شگفت انگیز را در چند دقیقه ایجاد کنید، نه چند روز. ویرایش و ریسایز کردن تصاویر در این برنامه بسیار راحت است.

نکات استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصویر محصول

در سال‌های اخیر، طراحی و هوش مصنوعی (AI) شروع به تأثیرگذاری بر فرآیندهای خلاقانه کرده‌اند. در حالی که یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی در ایجاد طراحی به پیشرفت دست یافته‌اند، درک نقاط قوت و ضعف تصاویر محصول تولید شده توسط هوش مصنوعی بسیار مهم است.

هوش مصنوعی را برای تصاویر محصول به عنوان طراحی با مداد در نظر بگیرید: شما خطوط و اشکال اولیه را ایجاد می کنید، اما این قطعه نهایی نیست. هوش مصنوعی این طرح اولیه را ارائه می دهد. الگوریتم‌های آن الگوها، بافت‌ها و سبک‌ها را مطالعه می‌کنند تا طرح‌هایی تولید کنند که ممکن است شما را شگفت‌زده کند. با این حال، این طرح ها اغلب به عنوان نقطه شروع عمل می کنند.
 
ممکن است لازم باشد جزئیاتی مانند اندازه، ویژگی های پیچیده یا یک سبک خاص را به صورت دستی تنظیم کنید. در حالی که هوش مصنوعی می تواند پیش نویس های جذابی ایجاد کند، ممکن است لازم باشد به جنبه های فنی تصویر محصول بپردازید. عواملی مانند فرمت، وضوح یا کالیبراسیون رنگ را در نظر بگیرید. مجموعه های نرم افزاری مانند Adobe یا Figma در اینجا کمک می کنند. طراحان از این پلتفرم‌ها برای اصلاح پایه تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که محصول نهایی به خوبی ظاهر و کار می‌کند.
به طور خلاصه، هوش مصنوعی می تواند به ایجاد تصاویر محصول کمک کند، اما ترکیب آن با خلاقیت انسان اغلب نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

- عکسهای اولیه باکیفیت: داشتن تصاویر اولیه باکیفیت در استفاده از این ابزارها بسیار اهمیت دارد.

- سبک مناسب را انتخاب کنید: بکگراندها و صحنه های متفاوتی در این ابزارها وجود دارد صحنه متناسب با محصولات خود انتخاب کنید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید