"Connection refused"
تغییرات پرستاشاپ 8.0

تغییرات پرستاشاپ 8.0

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

پرستاشاپ 8 یک به روز رسانی ماژور از پرستاشاپ می باشد که یک نسخه‌ی به روز از Symfony نسخه 4.4 و سازگار با PHP 8.1 می باشد. PrestaShop 8 یک نسخه اصلی به معنای SemVer کلمه است. این بدان معنی است که در حالی که چندین ویژگی جدید و تعدادی تغییرات مهم را به همراه دارد، اکثر تم های PrestaShop 1.7 باید با PrestaShop 8 سازگار باقی بمانند. با این حال، ممکن است برخی از ماژول ها برای سازگاری با این نسخه  نیاز به روزرسانی داشته باشند.

امکانات اصلی پرستاشاپ 8

1- امنیت(security)

اگر به بخش پارامترهای پیشرفته در پیشخوان پرستاشاپی خود بروید با گزینه امنیت روبرو می شوید که با کلیک بر روی آن صفحه زیر به شما نمایش داده می شود.

پرستاشاپ ۸ یک صفحه جدید برای امنیت با دو ویژگی جدید دارد.

1- سیاست رمز عبور: طبیعتا همه ما از اهمیت رمز عبور در فضای مجازی و اینترنت آگاهیم. پنل سایت پرستاشاپی ما نیز یکی از آن مواردی است که رمز عبور بسیار اهمیت دارد زیرا اگر رمزی ساده باشد و کسی بتواند به پنل شما دسترسی داشته باشد امکان دسترسی به محصولات، خرید و ایجاد اشکالات در سایت شما را دارد. این بخش با انتخاب از میان پنج سطح از پیچیدگی به ادمین‌های فروشگاه اجازه تنظیم دقیق میزان سخت‌گیری رمز عبور را می دهد.

2- نشست کارمندان و مشتری‌: در این بخش ما به ریز نشست های کارمندان و مشتریانمان دسترسی داریم. حتی میتوان یک نشست را از راه دور قطع کرد. به علاوه سشن‌های تاریخ گذشته را می‌توان از تاریخچه پاک کرد.

2-فرمت تصاویر

در این نسخه تصاویر بارگذاری شده می‌توانند با فرمت مدرن WebP ذخیره شوند.(اگر نمی دانید فرمت Webp چیست به مقاله همه چیز درباره فرمت webp مراجعه کنید. همچنین اگر با نسخه های قبل از 8 پرستاشاپ کار می کنید ما در نیترون وب ماژول مدیریت تصاویر را داریم که تصاویر با فرمت webp ایجاد می کند.) فرمت WebP فشرده‌سازی بهتری نسبت به JPEG و PNG با همان کیفیت را پشتیبانی می‌کند.

برای پیکربندی این گزینه می‌توانید از مسیر طراحی > تنظیمات تصاویر > گزینه‌های نسل تصاویر اقدام کنید.

3- بهینه سازی برای موتور جستجو (سئو)

افزودن بلوک محتوا و تصویر در زیرشاخه ها به شکل زیر:

شمارنده زنده طول محتوا: کادرهای متنی در بخش‌های مختلف شمارنده‌ی زنده دارند تا به مدیر سایت کمک بیشتری شود.

اضافه شدن صفحات تغییر مسیر برای کمک به عدم خزش توسط موتورهای جستجو و بهبود سئو

4- تغییرات در بخش مدیریت صفحه محصول

5- نصب کننده

انتخاب نصب ماژول:  در زمان نصب می توانید انتخاب نمایید که کدامیک از ماژولهای پیشفرض برایتان نصب شود و یا اینکه همه ماژولها نصب شود.

نمایش دقیق خطا هنگام نصب: اگر حالت دیباگ فعال باشد و در فرایند نصب مشکلی پیش بیاید، یک گزارش کامل (full stack trace) در همان لحظه نمایش داده می‌شود.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید