"Connection refused"
پرستاشاپ | فروشگاه ساز انلاین | فروشگاه ساز رایگان

فروشگاه ساز پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

انسان موجودیست اجتماعی که هر روزه به دنبال راهی برای خلق آسایش و رفاه خود بوده است. او همواره به دنبال برقراری رابطه و تعامل با دیگران و شبکه سازی است، در راستای این شبکه سازی ها و در کنار ساخت کامپیوترها شبکه ای از کامیپوترها را برای راحتی و تعامل بیشتر به وجود آورد که بتواند در هر نقطه ای با سایر افراد ارتباط برقرار کند. اینترنت واژه ای که این روزها می شنویم در واقع شبکه ای از همین شبکه هاست.
به کمک اینترنت در کسری از ثانیه حجم زیادی از داده ها در موبایل چند اینچی شما قابل دسترس خواهد بود. اینترنت در همه ابعاد زندگی امروزه به کمک افراد آمده است از جمله خرید که یکی از بخش های تفکیک ناپذیر زندگی است.
اکثر مردم امروزه به خصوص با توجه به همه گیر شدن پاندمی کرونا، زمان کم برای رفتن به خرید، حق انتخاب بیشتر در مقایسه کالاها و ... خریدهای اینترنتی را به خریدهای حضوری ترجیح می دهند. علاوه بر این فروشگاه های اینترنتی برای صاحبان مشاغل نیز بدلیل نداشتن محدودیت جغرافیایی، دسترسی 24 ساعته به فروشگاه و نیز کاهش هزینه ها در راه اندازی اولیه از مزایای فراوانی برخوردار است. همه ی این علت ها در کنار هم باعث شده تا خریدار به سمت خریدهای اینترنتی و فروشنده به سمت راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کشیده شود. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و خریدهای اینترنتی در بین اکثریت جامعه نیاز به وجود فروشگاه های اینترنتی بیش از پیش احساس می شود.

سیستم های مدیریت محتوا

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و یا یک سایت طبیعتا نیاز به دانش برنامه نویسی و افراد متخصص است که خود این موضوع متحمل سختی کار و هزینه های گزاف می شود. در سال های اخیر سیستم هایی تحت عنوان سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای کمک به راه اندازی وبسایت ها فراگیر شد که می تواند مشکل افراد را در راه اندازی فروشگاه های اینترنتی حل نماید. سیستم های مدیریت محتوا در واقع سیستم هایی هستند که از قبل طراحی شده و هسته‌ی مدیریت وب‌سایت شما را پیاده سازی می‌کنند که باعث می شود بخش زیادی از کدنویسی کم شود.

فروشگاه ساز چیست؟

سیستم های مدیریت محتوای مختلفی در حال حاضر در جهان استفاده می شود که یکی از آنها پرستاشاپ است که به فروشگاه ساز اینترنتی معروف می باشد. پرستاشاپ یک سیستم فروشگاه ساز اینترنتی است که بصورت رایگان و متن باز (open source) (می توانیم به کدهای هسته اصلی آن دسترسی داشته باشیم) در اختیار افراد قرار گرفته است. این سیستم با زبان PHP و پایگاه داده MySQL  برنامه نویسی شده است. شما با چند کلیک ساده می توانید پرستاشاپ را نصب کنید و یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات برای خود داشته باشید.

پرستاشاپ این امکان را به ما می دهد تا هر آنچه که در یک فروشگاه اینترنتی جزء موارد ضروری به شمار می آید را بدون برنامه نویسی پیاده سازی کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی

اگر شما به دنبال طراحی یک سایت ارزان برای فروشگاه اینترنتی خود هستید کافی است یک دامنه(آدرس اینترنتی) مرتبط با کسب و کار خود خریداری کنید سپس به سراغ خرید هاست(میزبان سایت) بروید. پس از خرید این دو مورد و اتصال به یکدیگر کافیست پرستاشاپ را دانلود و در هاست خود نصب نمایید. آموزش نصب پرستاشاپ در بلاگ های بعدی برای شما قرار داده شده است. توجه داشته باشید که اغلب شرکت های ارائه دهنده هاست سیستم های مدیریت محتوا مانند پرستاشاپ را بصورت رایگان برای شما نصب می کنند که می توانید از طریق تیکت حساب کاربری خود با آنها در میان بگذارید.

تبریک می گویم شما به آسانی یک فروشگاه اینترنتی اولیه برای خود راه اندازی کردید.

برای آموزش های بیشتر درباره طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ اینجا کلیک کنید.

design Online shop

مزایای فروشگاه ساز پرستاشاپ

از مزایای پرستاشاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- نصب و راه‌اندازی سریع: پرستاشاپ را می توان تنها با چند کلیم و در کسری از ثانیه نصب کرد.(برای نصب پرستاشاپ به بلاگ آموزش نصب مراجعه کنید)

free-installation-prestashop
2- رایگان بودن ملزومات پیش فرض: دانلود و نصب پرستاشاپ بصورت کاملا رایگان می باشد و شما کافی است تا یک دامنه و هاست بخرید(برای خرید دامنه و سرور قدرتمند کلیک کنید) تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

3- سازگاری با فروشگاه‌های چندزبانه: با نصب پرستاشاپ شما می توانید فروشگاه اینترنتی چند زبانه داشته باشید، اگر کسب و کار شما بصورتی است که نیاز به یک زبان دیگر برای سایت خود دارید پرستاشاپ بهترین گزینه برای انتخاب شماست.
4- سازگاری با واحدهای پولی مختلف: با نصب پرستاشاپ همچنین می توانید در فروشگاهتان از واحدهای پولی مختلف استفاده کنید. اگر شما یک آنلاین شاپ محصولات خارجی دارید و می خواهید مشتریان قیمت محصولات را به دلار، لیر یا یورو مشاهده کنند و سپس با تومان خرید خود را انجام دهند پرستاشاپ به راحتی این کار را برای شما ممکن ساخته است.
5- پنل مدیریتی قوی: پنل مدیریتی پرستاشاپ امکانات بسیار زیادی دارد، شما کافیست یکبار وارد پنل شوید تا با رابط کاربری قوی آن نیز برخورد داشته باشید.
6- سیستم انبارداری و مدیریت مشتریان
7- ساختار بهینه برای موتورهای جست‌وجو و مفاهیم SEO
8- تغییر آسان قالب برای داشتن یک طراحی جدید
9- رابط کاربری کاربر پسند برای تعامل بیشتر
10- پرداخت امن از طریق پرستاشاپ
11- پلتفرم نرم افزاری سبک با حداقل سرعت اینترنت برای کار
12- سازگار با انواع دستگاه ها (ریسپانسیو): با نصب پرستاشاپ شما یک سیستم یکپارچه ریسپانسیو دارید که بر روی موبایل، دسکتاپ و همه دستگاه ها لحاظ شده است.
13- متن باز
14- پشتیبانی توسط انواع هاست ها
15- اتصال به اغلب درگاه های پرداخت
16- دارا بودن انواع ماژول و قالب برای افزایش بهره وری
17- تنظیم ساده اتوماسیون ایمیل وایمیل مارکتینگ
18- پشتیبانی از کاربران بصورت نامحدود
19- وجود توسعه دهندگان فراوان برای پشتیبانی
20- ساختار دیتابیس ساده و نرمال سازی شده
21- عدم محدودیت در اضافه کردن محصول و ویژگی به فروشگاه
22- قابلیت آپدیت به نسخه های جدیدتر
23- دارای فروشگاه Addons برای خرید قالب و ماژول
24- قابلیت انتقال از سایر فروشگاه ها به پرستاشاپ
25- بررسی رفتار کاربران به کمک آمار در جهت بهبود فروشگاه


نتیجه گیری

شما می توانید یک سایت اولیه پرستاشاپی را با کمترین هزینه(هزینه هاست و دامنه) خودتان پیاده سازی کنید و یک سایت داشته باشید. اما به هرحال در همه سیستم ها برای اینکه موارد تخصصی تری پیاده سازی شود نیاز به دانش برنامه نویسی می باشد. بیایید درک کنیم که چرا همکاری با یک شرکت خدمات توسعه پرستاشاپ با تجربه مهم است:


- افتتاح یک فروشگاه اینترنتی چالش های خاص خود را دارد آنچه ممکن است برای یک شرکت خاص مناسب باشد، لزوما انتخاب مناسبی برای دیگری نیست. از این رو، تیمی که با نیازها، دیدگاه ها و محصولات شما آشنا باشد، سودمند و حائز اهمیت است. ما در نیترون وب سعی کرده ایم با شناخت سلیقه و نیازهای مشتری و در نظرگرفتن بودجه خدمات متناسبی را  ارائه دهیم.

- احتمالا شما هم راجع به افزونه ها و ماژول های پرستاشاپی شنیده اید. می دانیم که اکثر قابلیت های موجود برای پرستاشاپ توسط ماژول ها پیاده سازی می شود. وجود تیم متخصصی که به ماژول های موجود در مارکت مسلط بوده تا بتواند از آن ها برای توسعه فروشگاه آنلاین شما استفاده کند و  در زمینه نوشتن ماژولها تخصص کافی را داشته باشند از موارد پراهمیت به شمار می آید.
- داشتن تیمی از توسعه دهندگان که دانش و درک عمیقی از فریمورک دارند، بسیار مهم است. توسعه دهندگان پرستاشاپی نیترون وب در توسعه و نگهداری پلتفرم های تجارت الکترونیک تخصص دارند که این موضوع باعث می شود شما یک فروشگاه اینترنتی پایدار داشته باشید.

- با توجه به کوچکتر بودن بازار پرستاشاپ پیدا کردن منابع و متخصصان در این زمینه سخت می باشد. نیترون وب با جمع کردن گروهی از متخصصین پرستاشاپی این مشکل را برای شما حل نموده است. کافی است یک بار با تیم متخصصین ما همکاری داشته باشید.

نیترون وب نزدیک به 10 سال تجربه در توسعه فروشگاه های اینترنتی PrestaShop دارد. تیم حرفه ای ما شما را در هر مرحله از فرآیند طراحی سایتتان راهنمایی می کند و پا به پای شما برای رسیدن به فروشگاه ایده آلتان قدم برمی دارد. ما در نیترون وب متعهد به تحویل به موقع خدمات و همچنین با قیمتی متناسب با بودجه شما شده ایم. 

ما به شما کمک می کنیم تا از سخت ترین مشکلات موجود در فروشگاه های اینترنتی گذر کرده و بتوانید رقیبانتان را شکست دهید.



نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید