"Connection refused"
پوش نوتیفیکیشن و تاثیر آن در بازاریابی

پوش نوتیفیکیشن و تاثیر آن در بازاریابی

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

حتما تا به حال با پوش نوتیفیکیشن‌ها روبه‌رو شده‌اید. برای مثال وقتی که در حال بازدید از یک سایت بودید ناگهان پنجره‌ای در گوشه مرورگرتان باز شده که برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها یا خبرها  کلیک کنید. اگر این مثال برای شما اتفاق نیفتاده، حتما روزانه نوتیفیکشن‌هایی از تلگرام، واتساپ و غیره دریافت می‌کنید که به شما قسمتی از پیام‌های دریافتی جدید را نمایش می‌دهند. در این مثا‌ل‌ها پیام‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها سعی دارند که نظر شما را جلب کنند به احتمال زیاد موفق هم می‌شوند. به ویژه اگر در زمان مناسب جلوی شما ظاهر شده باشند.

همه این موارد نمونه هایی از پوش نوتیفیکیشن هاست.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن پیام کوتاهی است که به عنوان یک پنجره بازشو در مرورگر دسکتاپ، صفحه اصلی تلفن همراه یا در مرکز اعلان دستگاه شما از یک برنامه ظاهر می شود. آنها به عنوان یک کانال ارتباطی سریع شرکت ها را قادر می سازند پیام ها، پیشنهادات یا سایر اطلاعات را به مشتریان خود منتقل کنند. مشترکین می توانند در هر نقطه از مرورگر باشند و تازمانی که آنلاین هستند یا مرورگرهایشان در دستگاه هایشان کار می کند، این پیام ها را دریافت کنند.

سازمان‌ها از پوش نوتیفیکیشن ها به عنوان یک کانال بازاریابی یا ارتباطی استفاده می‌کنند، اما باید به این موضوع توجه داشت که در استفاده از آنها جانب احتیاط را رعایت کنید وگرن ممکن است تجربه عکس برای شما داشته باشد.

آناتومی پوش نوتیفیکیشن ها

اعلان‌های فشاری از چندین عنصر تشکیل شده‌اند. آنها معمولاً از یک عنوان، یک پیام، یک تصویر و یک URL تشکیل شده اند. تصویری را انتخاب کنید که زمینه و شکلک‌هایی را اضافه کند که پیام شما را با کلمات کمتری منتقل کند. در زیر یک نمایش تصویری از پوش نوتیفیکشن ها می باشد.

آناتومی پوش نوتیفیکیشن

پیام opt-in چیست؟ چرا حیاتی است؟

پیام opt-in اولین اعلانی است که برای مشترکین احتمالی خود ارسال می کنید تا بتوانید بازدیدکننده را به مشترک سایت خود تبدیل کنید. همان پیامی که از شما می‌پرسد «آیا می‌خواهید از این سایت نوتیفیکیشن دریافت کنید؟» و دو گزینه موافقم و مخالفم در اختیار شما قرار می‌دهد. این نقطه اولین لحظه ای است که با مخاطب در ارتباط هستید و باعث می شود ادامه ارتباط باقی بماند و یا خیر.

پس باید در نوشتن این پیام و گزینه های آن دقت لازم را به خرج دهید و به پیام آماده آن بسنده نکنید.

هنگامی که پوش نوتیف ها را در وب‌سایت خود راه‌اندازی کردید، بازدیدکنندگان شما شروع به دیدن یک کادر کوچک انتخاب در مرورگر خود خواهند کرد. این کادر از آنها می پرسد که آیا می خواهند اعلان هایی را از وب سایت شما دریافت کنند. به محض اینکه آنها اجازه دهند، به عنوان مشترک به پایگاه مشترک شما اضافه می شوند و شما می توانید شروع به ارسال اعلان هایی برای تعامل کنید و آنها را هدف قرار دهید تا برای پیشنهادات و اقدامات بیشتر به وب سایت شما بازگردند.

برای افزودن زمینه بیشتر به ارتباطات خود، پیام انتخاب را سفارشی کنید.

- بر اساس اینکه کسب و کار شما چیست و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، پیام انتخاب خود را بر این اساس زمان بندی کنید.
- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پیام مجوز زمانی که بازدیدکنندگان به وب سایت شما وارد می شوند یا زمانی که برای مدت معینی با وب سایت شما درگیر شده اند ظاهر شود.
- صریحاً به مخاطب بیان کنید که انصراف از ارسال پوش نوتیف ها آسان است. این موضوع به ایجاد سطح اعتماد در برند شما کمک می کند.

چرا پوش نوتیفیکیشن ها مهم هستند؟

اعلان های فشار در کمک به کاربران در ادامه درگیر شدن با یک برنامه یا تعویض مجدد با برنامه ای که مدتی باز نکرده اند، بسیار مؤثر هستند. این به ویژه زمانی مفید است که کاربرانی که دوباره درگیر شده اند نرخ تبدیل درون برنامه ای به طور قابل توجهی بالاتر می برند و هزینه های جذب کمتری نسبت به کاربران جدید دارند. از آنجایی که می‌توانید هنگام مرور درون برنامه‌ای یا حتی زمانی که دستگاهتان قفل است، نوتیف ها را دریافت کنید، این موضوع  باعث می‌شود که آنها راهی عالی برای انتقال پیام‌های فوری مانند اخبار فوری، شرایط ترافیکی فعلی یا پیشنهادات با زمان محدود باشند.

انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن ها از منظر دستگاه های مختلف

در حالت ایده‌آل، چهار نوع وجود دارد: اعلان‌های فشار وب، اعلان‌های فشار دسکتاپ، اعلان‌های فشار اپلیکیشن موبایل، و اعلان‌های فشار برای پوشیدنی‌ها


1. پوش نوتیفیکیشن وب:

اعلان های وب پیام های ارتباطی است که از طریق وب دسکتاپ یا وب موبایل به کاربر ارسال می شود. بسته به سیستم عاملی که کاربر از آن استفاده می کند، این پیام های هشدار به سادگی در سمت راست بالا یا پایین صفحه دسکتاپ قرار می گیرند. در همین حال ، آنها در یک دستگاه تلفن همراه ظاهر می شوند که کاملاً یکسان با نحوه تحویل از یک برنامه است. پوش نوتیف های وب معمولاً در هر زمان که کاربر در مرورگر خود فعال است، روی صفحه دسکتاپ یا تلفن همراه ارسال می‌شود، صرف نظر از اینکه در وب‌سایت شما هستند یا خیر.

این اعلان‌ها عمدتاً توسط بازاریابان برای افزایش تعامل وب‌سایت و تشویق بازدیدکنندگان به بازگشت به وب‌سایت خود استفاده می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش تبدیل می‌شوند.

2. پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ:

برخلاف پوش نوتیفیکیشن های وب، پوش نوتیفیکیشن های دسکتاپ فقط در دسکتاپ کاربران ظاهر می‌شوند. این اعلان‌ها عمدتاً توسط محصولاتی که روی دسکتاپ خود نصب کرده‌اید، با هدف جذب مشتری ارسال می‌شوند. ساخت اعلان‌های فشار دسکتاپ در مقایسه با اعلان‌های فشار وب بسیار دشوار است و به کمک برنامه نویس و توسعه‌دهنده نیز نیاز دارد.

3. پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل:

مشابه اعلان‌های دسکتاپ، اعلان‌های اپلیکیشن موبایل نیز توسط یک برنامه موجود/دانلود شده در دستگاه شما فعال می‌شوند. هنگامی که کاربر برنامه را باز می کند، شناسه های منحصر به فرد هم برای برنامه و هم برای دستگاه ثبت می شود. این شناسه‌ها همچنین با ناشران برنامه به اشتراک گذاشته می‌شوند، سپس به صورت دستی اعلان‌ها با هدف افزایش تعامل مشتری ارسال می شوند.

هنگامی که کاربر برنامه پیام‌ها را انتخاب می‌کند، هشدارهای اعلان فشاری را می‌توان در سه مکان روی صفحه نمایش قفل، بنر و مرکز اعلان مشاهده کند. در حالی که Android یک تنظیمات پیش‌فرض برای کاربران انتخاب و انصراف دستی دارد، iOS به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد تا اعلان‌ها را برای کاربران ارسال کنند تا زمانی که با دریافت پیام موافقت نکنند. پوش نوتیفیکشن های موبایل نسبتاً دشوار است و برای ساخت نیاز به کمک توسعه‌دهنده دارند.

push noiication ios

4. پوش نوتیفیکیشن پوشیدنی:

اپوش نوتیفیکیشن ها اکنون می‌توانند روی دستگاه‌های پوشیدنی نیز ارسال شوند. اگر متوجه شده باشید، افرادی که از ساعت هوشمند استفاده می کنند می توانند اعلان هایی را درگجت های خود دریافت کنند. این دستگاه‌ها به‌طور ایده‌آل با گوشی‌های هوشمند خود هماهنگ می‌شوند و به ابزارهای پوشیدنی اجازه می‌دهند تا اعلان‌ها را مستقیماً از برنامه‌های تلفن همراه خود نمایش دهند. هم تلفن همراه و هم پوشیدنی به شما اجازه می دهد تا تنظیمات اعلان را تنظیم کنید. می‌توانید دریافت اعلان‌ها را از برخی برنامه‌ها انتخاب کنید، در حالی که این ویژگی را برای بقیه غیرفعال کنید.

از آنجایی که اندازه صفحه نمایش پوشیدنی‌ها از گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر است، پوش نوتیفیکیشن ها در این حالت نسبت به گوشی ها کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند. اعلان‌های گجت های هوشمند کوتاه‌تر و واضح‌تر از اعلان‌های موبایل هستند.


مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها(Push Notifications)

افزایش دید پیام: اطمینان حاصل کنید که پیام های شما بلافاصله دیده می شود، حتی اگر کاربران غیرفعال باشند. پیام های حساس به زمان را ارسال کنید و یک تجربه کاربر بدون درز ایجاد کنید.

احتباس محرکه: از هشدارهای فشار بسیار قابل مشاهده استفاده کنید تا به کاربران خود یادآوری کنید که برگردند. با تقویت مجدد کاربران با فشار ، وب سایت و برنامه خود را تقویت کرده و مبارزه با برنامه را تقویت کنید.

افزایش تعامل کاربر: کاربران خود را با به روز رسانی ها و محتوای جدید درگیر کنید.

افزایش تبدیل: با طراحی کمپین های فشار در اطراف پاداش های درون برنامه، تبلیغات، تخفیف ها یا سایر معاملات، فروش را افزایش دهید.

ایجاد یک تجربه کاربری متصل (UX): کاهش اصطکاک در طول سفر مشتری با ارسال اعلان‌های تراکنشی برای آگاه کردن کاربران و ایجاد یک تجربه متقابل یکپارچه.

مقیاس با تجارت خود: با رشد مخاطبان شما، استراتژی ارتباطی شما باید مطابق با آن مقیاس شود. اعلان های فشار روشی کارآمد برای برقراری ارتباط با مشتری خود با رشد است.

معایب استفاده از پوش نوتیفیکیشن

مزاحمت کاربر: ارسال نوتیفیکیشن‌های بیش از حد ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران باشد و همچنین مخاطبان سایت شما را بلاک کنند.

عدم پشتیبانی توسط دستگاه های خاص: برخی از دستگاه‌ها ممکن است پوش نوتیفیکیشن ها را پشتیبانی نکنند.

محدودیت های محتوا: برخلاف قالب های دیگر، پوش نوتیفیکشن ها محدودیتی در میزان متن یا محتوای آنها دارند.

احتمال نادیده گرفتن: اگر آنها ارزش یا ارتباط را اضافه نکنند، کاربران می توانند آنها را نادیده بگیرند و اثربخشی آنها را کاهش دهند.

کاربرد و اهمیت پوش نوتیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال 

پوش نوتیفیکیشن برای حفظ تعامل کاربران با یک برند یا تعامل مجدد با برنامه‌ای که مدتی است باز نکرده‌اند، بسیار مؤثر است. این روش بازاریابی به‌ویژه به این دلیل مفید است که کاربرانی که مجدداً درگیر شده‌اند نرخ تبدیل بالاتر و هزینه‌های جذب کمتری نسبت به کاربران جدید دارند. پوش نوتیفیکیشن به دلایل متعدد دیگری در دنیای بازاریابی دیجیتال کاربرد و اهمیت دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

افزایش تعامل با مشتریان: یک کاربر تلفن همراه به‌طور متوسط از حداقل نه برنامه در روز استفاده می‌کند. برای اطمینان از اینکه مشتری برنامه شما را فراموش نمی‌کند یا آن را حذف نمی‌کند، باید او را درگیر نگه دارید؛ اینجاست که نوتیفیکیشن‌ها پخش می‌شوند. با پیشنهادات شخصی شده، یادآوری‌ها و اعلان‌های مربوطه می‌توانید توجه مشتری را به خود جلب کرده و آن‌ها را با پلتفرم خود درگیر کنید.

حفظ مشتریان: حفظ مشتریان چالش بزرگ‌تری نسبت به جذب مشتریان است. بااین‌حال، پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارسال یک اعلان ورود به مشتری جدید در هفته اول می‌تواند منجر به افزایش ۷۱ درصدی نرخ نگهداری برنامه شود.

ارائه به‌روزرسانی‌ها: یکی از مهم‌ترین کاربردهای پوش نوتیفیکیشن ارائه به‌روزرسانی‌های پی‌درپی برای کاربران اپلیکیشن است. درنهایت کاربران اپلیکیشن شما را فراموش نمی‌کنند و برای آپدیت آن اقدام می‌کنند.

بهبود دسترسی: اعلان‌های فشاری بهتر از پیامک و ایمیل عمل می‌کنند. مردم در بیشتر موارد اس‌ام‌اس‌های خود را نمی‌خوانند و ایمیل‌ها ممکن است به اسپم تبدیل شوند. اما این مورد درباره‌ی پوش نوتیفیکیشن صدق نمی‌کند، زیرا آن‌ها مستقیماً روی دسکتاپ، صفحه لاک اسکرین گوشی یا مرورگرهای تلفن همراه کاربران ارسال می‌شوند و توجه آن‌ها را جلب می‌کنند.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید