"Connection refused"
چگونه رنگ برند و سایت خود را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ برند و سایت خود را انتخاب کنیم؟

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

از کلاه زرد یک کارگر ساختمانی گرفته تا لباس سفید عروس، رنگ ها به سرعت اطلاعات مهمی را منتقل می کنند. تاثیر قوی و فوری آن‌ها، پالت‌های رنگی را به یک جزء مهم در برندسازی هر کسب‌وکاری تبدیل کرده است.

طرح رنگی که برای نام تجاری خود مونتاژ می کنید نقش کلیدی در بازاریابی شما ایفا می کند. از نحوه طراحی لوگو و کارت ویزیت گرفته تا طراحی وب سایت، رنگ برند شما نقش پر رنگ و حیاتی دارد. استفاده از رنگ‌های برند به‌طور مداوم و در همه پلتفرم‌ها می‌تواند به یک ظاهر خوب و احساس یکپارچه سازی برای شرکت شما منجر شود و آن را در ذهن مشتریان شما به یاد ماندنی تر سازد. این موضوع همچنین می تواند بر رفتار و تجربه مشتریان شما تأثیر بگذارد و آنها را نسبت به خرید بیشتر سوق دهد.
انتخاب رنگ های مناسب برای هویت برند شما، شخصیت های کسب و کار شما را منعکس می کند و می تواند بر شناخت مشتری از شما تاثیر بگذارد.

رنگ های یک برند یکی از مهم ترین عناصر آن هستند. انتخاب رنگ های مناسب برای لوگو، وب سایت و سایر عناصر برند شما شاید برایتان گیج کننده و وقت گیر باشند اما ضروری به شمار می آیند. رنگ ها در موفقیت برخی از کسب و کارها نقش اساسی دارند و می توانند تاثیر زیادی بر درآمد آنها داشته باشند.

مقدمه ای بر رنگ های برند

ایجاد هویت برند یکی از مهمترین عناصر در راه اندازی کسب و کار شخصی و تبلیغ محصولات است. هویت برند با عناصری مانند طراحی و رنگ، کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند. پالت رنگی جزء ضروری هویت برند است و برند شما را از طریق وب سایت ها، پست های وبلاگ، کمپین های رسانه های اجتماعی و محتوای تبلیغاتی برای مشتریان قابل تشخیص می کند.

پالت رنگ مجموعه ای از رنگ ها است که شخصیت برند را نشان می دهد. در تمام جنبه های کار قابل مشاهده در کسب و کار شما مانند لوگو، وب سایت، کارت ویزیت، کمپین ها و موارد دیگر استفاده می شود.

هر رنگی احساسات متفاوتی را برمی انگیزد و ایده جدیدی را نشان می دهد. تحقیق در مورد رنگ ها برای تعیین معنای آنها به ایجاد یک شخصیت شفاف و ارتباط منحصر به فرد با مشتری کمک می کند و بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.

معنی رنگها


هنگام تعیین رنگ ها برای هویت برند خود، مهم است که روانشناسی رنگها را در نظر بگیرید. با ارزیابی آنچه می خواهید مشتریان در مورد برند شما احساس کنند، شروع کنید و در نظر بگیرید که چه رنگ هایی همان احساسات را برمی انگیزند.


قرمزها

قرمز اغلب با اشتیاق یا خشم همراه است و می توان از آن برای ایجاد هیجان در مصرف کننده استفاده کرد. این رنگ احساسات، مشتری را به رفتارهای ناگهانی و تصمیمات هیجانی تشویق می‌کنند. یکی از معروفترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کند شرکت کوکاکولا است.

شما هم اگر کسب‌وکاری مرتبط با ورزش، موادغذایی، مد و لباس دارید، می‌توانید این رنگ را در پالت رنگی خود در نظر بگیرید.

نمونه دیگری که از این رنگ استفاده کرده است فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشد.


زردها

زرد در کسانی که به آن نگاه می کنند خوش بینی ایجاد می کند مربوط به خورشید و گرما است. رنگ زرد می تواند به برند کمک کند تا ماهیت مثبت و هماهنگی کسب و کار خود را به اشتراک بگذارد. البته استفاده بیش‌ازحد از این رنگ می‌تواند احساساتی منفی مانند استرس یا ترس در مخاطب ایجاد کند.

زرد همچنین دید خوبی در شب دارد برای همین اغلب مغازه هایی که تابلوهایی میخواهند که در شب دید خوبی داشته باشد از رنگ زرد انتخاب می کنند.

یک نمونه خوب از ترکیب پالت رنگی زرد و قرمز مک دونالد است.

یکی دیگر از شرکتهای معروف ایرانی که از این رنگ استفاده کرده است، اپراتور ایرانسل می باشد. رنگ زرد بیشترین توجه انسان را از بین بقیه رنگ ها بخود جلب می کنید به همین دلیل مشتری بیشتری در بازار تبلیغات این سیمکارت را خواهند دید.


سبزها

سبزه ها به منظور نشان دادن تازگی و رشد یک برند استفاده می شوند. اغلب به مواد کاملاً طبیعی یا سازگاری با محیط زیست نسبت داده می شود. از رنگ سبز تیره تر می توان برای نماد ثروت و پول استفاده کرد. این رنگ هیچ زحمت و اذیتی به چشم مخاطب برای دیده شدن نمی دهد و رنگ متعادلی به چشم می آید.

یکی از معروفترین شرکت های استفاده از این رنگ شرکت اسنپ است، این برند با رنگ سبز به مشتریان خود نشان می‌دهد که به فکر سلامتی، آرامش و پول آن‌هاست.


آبی ها

آبی اغلب در هویت برند برای نشان دادن ثبات یک کسب و کار و هوش استفاده می شود. این رنگ محبوب را بسیاری از برندها، به ویژه برندهای فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری انتخاب کرده‌اند.

آبی ما را به یاد دریای باشکوه، آسمان صاف و بی‌کران و هرچیز آرامش‌ بخشی می‌اندازد در نتیجه همچنین کسب و کارهایی که به آسمان مربوط می شوند نیز از این رنگ استفاده می کنند. مانند ناسا و شرکت های هواپیمایی.

یکی از شرکتهای معروف با لوگوی آبی می توان به فیسبوک اشاره کرد.

یکی دیگر از شرکتهای معروفی که از این رنگ استفاده کرده است، سامسونگ می باشد.

صورتی ها

عمدتا این رنگ برای بروز احساسات زنانه و لطیف بودن و عمدتا در کسب و کارهایی که با خانوم ها مرتبط است استفاده می شود. یکی از معروفترین لوگوها در این زمینه سایت خانومی می باشد که در زمینه لوازم آرایشی زنانه فعالیت می کند.

هنگام انتخاب رنگ ها برای هویت برند خود، همچنین مطمئن شوید که در مورد چرخه رنگ، به همراه تفاوت بین رنگ های اولیه، ثانویه و درجه سوم تحقیق کرده اید. آشنایی با رنگ، سایه، تن و رنگ نیز مهم است. این جزئیات به ایجاد یک پالت رنگی کمک می کند که نشان دهنده برند شما باشد، احساسات صحیح را در مشتریان شما برانگیزد و از نظر زیبایی شناختی دلپذیر و قابل تشخیص به نظر برسد.

پالت رنگی خود را ایجاد کنید

رنگهای اصلی

رنگ اصلی کسب و کار شما که به عنوان رنگ اصلی نیز شناخته می شود، رنگی است که بیشتر با برند شما مرتبط است. برای رنگ اصلی خود، به دنبال رنگی باشید که به بهترین وجه کسب و کار شما را بر اساس معانی رنگ تجسم کند. برای پیدا کردن ظاهر عالی، سایه ها و ته رنگ های مختلف رنگی را که در ذهن دارید آزمایش کنید.

رنگ های ثانویه

هنگامی که رنگ اصلی خود را انتخاب کردید، مهم است که دو تا چهار رنگ را انتخاب کنید تا با آن همراه شود، که به عنوان رنگ های ثانویه نیز شناخته می شود. این رنگ ها رنگ اصلی شما را تایید می کنند و می توانند در کنار آن یا به طور مستقل نیز ظاهر شوند. رنگ‌های ثانویه یک برند می‌توانند انواع نزدیک به رنگ اصلی، سایه‌ها و ته رنگ‌های مختلف رنگ‌های اصلی، رنگ‌های مکمل یا مجموعه‌ای از رنگ‌های رنگارنگ و به همان اندازه پر جنب و جوش باشند. اطمینان حاصل کنید که رنگ های ثانویه شما نیز نشان دهنده کسب و کار شما هستند و احساسات مورد نظر را از مصرف کنندگان شما برمی انگیزند.

رنگ های تاکیدی

رنگ های تاکیدی رنگ های ثانویه ای هستند که با رنگ اصلی شما مشخص می شوند. رنگ اصلی همچنان رنگ غالب است، اما رنگ تاکیدی در ترکیب برای جلب توجه استفاده می شود. رنگ(های) تاکیدی را می توان از درون رنگ های ثانویه هویت برند انتخاب کرد یا به تنهایی انتخاب کرد.

عناصر رنگ

رنگ های برند باید هماهنگ باشند تا برای مشتریان قابل تشخیص باشند. رابطه قوی بین رفتار مصرف کننده و رنگ برند وجود دارد، به همین دلیل است که صرف زمان برای انتخاب رنگ های مناسب برای نشان دادن کسب و کار شما بسیار مهم است.

رنگ های مختلف معانی مختلفی دارند و طیفی از احساسات را برمی انگیزند. هنگامی که در مورد چرخه رنگ تحقیق کردید و دانش خود را در مورد رنگ های اصلی و ثانویه خود افزایش دادید، می توانید عناصر غیر هنری را که باید هنگام انتخاب طرح رنگ در نظر بگیرید، بررسی کنید.

ثبات
طرح رنگ نشان دهنده کسب و کار است و به مشتریان اجازه می دهد تا برند را تشخیص دهند. بنابراین حفظ ثبات رنگ برند برای تقویت هویت برند الزامی است. این به یک نام تجاری کمک می کند تا در میان رقابت سخت در بازار و صنعت مطرح شود و برجسته شود. یکنواختی وفاداری، اعتماد و اطمینان مشتریان شما را به دست می آورد.

بازار هدف

صاحبان کسب و کار باید بازار هدف خود را در نظر بگیرند و بر اساس آن نسبت به انتخاب پالت رنگی اقدام نمایند. هنگامی که بازار هدف خود را شناختید، می توانید یک طرح رنگی را بررسی کنید که با آنها طنین انداز می شود و آنها را به کسب و کار شما متصل می کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، درک شما از بازار هدف برای انتخاب پالت رنگ بسیار ضروری است.

تاثیر بر تبدیل

 ایجاد هویت برند برای شناخته شدن یک تجارت و جذب مشتریان برای تبدیل به فروش، ضروری است. برای اینکه یک برند قابل توجه باشد، باید پالت رنگی را انتخاب کنید که نشان دهنده کسب و کار باشد و بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارد.

رنگ نوعی ارتباط غیرکلامی است که توانایی تأثیرگذاری بر احساسات مصرف کننده را دارد. با انتخاب رنگ‌های مناسب، می توانید تأثیر اساسی بر رفتار مصرف‌کننده داشته باشید. رنگ حتی این قدرت را دارد که یک عمل را برانگیزد و منجر به فروش شود.

قدرت رنگ ها و اهمیت آن ها در هویت برند را دست کم نگیرید. تحقیقات و شواهد زیادی مبنی بر ارتباط عمیق رنگ با رفتار انسان وجود دارد. پالت رنگی انتخاب شده برای هویت برند شما در دراز مدت نشان دهنده کسب و کار شما خواهد بود.

با گره زدن نمای کلی رنگ ها به هویت برند خود، کسب و کار شما قادر خواهد بود ارزش شما را به صورت بصری به مشتریان منتقل کند. از خود بپرسید ارزش های برند شما چیست و می خواهید محصول یا کالای شما چه احساساتی را برانگیزد. این موضوع یک تصویر ثابت از برند ایجاد می کند که برای مشتریان قابل تشخیص است و منجر به تبدیل می شود.


نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید