"Connection refused"
بررسی تفاوت های درگاه های بانکی مستقیم و واسط

بررسی تفاوت های درگاه های بانکی مستقیم و واسط

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

در بلاگهای قبلی راجع به اهمیت وجود درگاه بانگی در سایت پرستاشاپی شما و چگونگی اتصال به درگاه صحبت کردیم.(بلاگ چگونه در پرستاشاپ درگاه بانکی داشته باشم؟) میدانیم که کسانی که به دنبال خرید اینترنتی هستند طبیعتا راحتی پرداخت برای آنها نیز اهمیت دارد، در واقع هر چقدر خرید برای مشتریان راحت تر باشد تجربه بهتری برای آنان رقم می خورد. یکی از روش های پرداخت استفاده از درگاه های بانکی می باشد.

دو دسته درگاه بانکی وجود دارد که امروز به هر کدام می پردازیم و مزایا و معایب آنها را بررسی می کنیم. تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

درگاه های بانکی به دو دسته درگاه های بانکی مستقیم و یا درگاه بانکی واسط تقسیم می شوند.

درگاه بانکی مستقیم چیست؟

درگاه های بانکی مستقیم را بانک ها در اختیار افراد می گذارند و به همین دلیلی که هیچ واسطی در این بین وجود ندارد به آن درگاه بانکی مستقیم می گوییم. شما با گرفتن یک درگاه بانکی مستقیم از بانک مدنظرتان یک صفحه ای در اختیارتان قرار می گیرد که مستقیم به بانک متصل است و پول مستقیما به حساب شما در آن بانک منتقل می شود.

صفحات درگاه پرداخت در این حالت توسط یکی از شرکتهای PSP(Payment Service Provider) که زیرنظر بانک مرکزی فعالیت می کنند و یکی از معروفترین آنها شاپرک می باشد در اختیار سایتها قرار می گیرد.

درگاه بانکی واسط چیست؟

این درگاه ها مانند یک واسط میان میان مشتری و بانک عمل می کنند. در واقع پولی که مشتری واریز می کند به حساب شرکت واسط می رود و سپس آن شرکت به حساب شما منتقل می کند به همین علت کارمزدی جهت انجام این کار از حساب شما کسر خواهد شد.

شاید با خود فکر کنید با وجود اینکه پول به حساب شما نمی آید و همچنین اعتبار برندینگ کمتری نسبت به درگاه های بانکی دارند چرا هنوز افراد بر استفاده از درگاه های بانکی واسط تاکید دارند. با ما همراه باشید تا در مورد مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم.

تفاوت های درگاه های بانکی مستقیم و واسط چیست؟

1-مدارک موردنیاز برای دریافت درگاه

در درگاه های بانکی مستقیم سایت شما نیاز به ای نماد، کد مالیاتی، مجوز کسب‌وکار و مدارک هویتی دیگری است در صورتی که برخی از درگاه های پرداخت تنها با کارت ملی و شناسنامه به شما درگاه پرداخت می دهند.

2-زمان دریافت درگاه

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم آماده سازی هر کدام از مدارک بالا زمان بر است و با توجه به آن دریافت درگاه های بانی زمان برتر است گاها ممکن است چندین هفته زمان ببرد اما شما درگاه های پرداخت واسط را میتوانید پس از ثبت نام اولیه و تایید دریافت کنید در کسری از ساعت.

پس طبیعتا اگر برای دریافت درگاه خود عجله دارید بهتر است به سراغ درگاه های واسط بروید.

3-متفاوت بودن دریافت کارمزد

در واقع تفاوت اصلی درگاه های بانکی و واسط این مورد می باشد. در درگاه های بانکی پول مستقیما و بدون کسر هیچ کارمزدی به حساب شما می نشیند اما در درگاه های واسط پول ابتدا به حساب شرکت واسط رفته و سپس به حساب شما منتقل داده می شود به همین علت شرکت واسط هزینه ای را تحت عنوان کارمزد از مبلغ کم کرده و سپس برای شما واریز می کند. این درصد کارمزد با توجه به شرکت های مختلف ممکن است اندکی متفاوت باشد که با سر زدن به سایت هر کدام از آنها می توانید از کارمزد درگاه شان مطلع شوید.

4-پشتیبانی متفاوت

درگاه های واسط عمدتا پشتیبانی های 24 ساعته دارند و اگر درگاه ها شما قطع شود می توانید پیگیری انجام دهید اما در مقابل درگاه های مستقیم بانکی در صورت قطع شدن شما باید در انتظار اتصال آن باشید و پشتیبانی آنها بصورت24 ساعته فعال نیست.

از آنجایی که خریداران اینترنتی به دنبال سرعت و راحتی در انجام کارهای خود هستند بهتر است در سایت خود حتما یک درگاه واسط داشته باشید.

5-اعتبار برندینگ متفاوت

طبیعتا درگاه های بانکی مستقیم اعتبار بیشتری برای عموم افراد جامعه دارد. شما کافیست به تفاوت مشتریان بانک های دولتی با موسسات قرض الحسنه بپردازید به راحتی متوجه این مسئله خواهید شد.

در درگاه های بانکی مستقیم در درگاه و در متن یامک نام سایت و شرکت شما می آید اما در درگاه های واسط نام شرکت واسط لحاظ می شود که ممکن است به اعتمادسازی مشتری ضربه بزند.

6-قابلیت تسهیم

این قابلیت برای افرادی که شریک دارند جذاب می باشد. یکی از مزایای جالب درگاه های واسط وجود قابلیت تسهیم است که در واقع مبلغ شما و شریکتان را که درصد خود را از قبل در اطلاعات خود پر کرده اید بصورت مجزا به حسابتان واریز می نماید.

7-مقایسه امنیت

با توجه به اینکه هر کدام از درگاه های بانکی چه واسط و چه مستقیم در نهایت بایند از شاپرک مجوز دریافت کنند پس می توان گفت به لحاظ امنیتی در یک رده قرار دارند.

درگاه پرداخت مستقیم و واسط، کدام‌یک بهتر است؟

حال که تفاوت های درگاه های پرداخت مستقیم و واسط را خواندیم می توانیم راحتتر تصمیم گیری کنیم. توصیه ما به شما استفاده از درگاه مستقیم و واسط در کنار یکدیگر است که بتوانید از مزایای هر دو درگاه در کنار هم استفاده نمایید.

در بلاگ های بعدی به تفاوت درگاه های پرداخت واسط با یکدیگر می پردازیم. ما را با نظرات خود همراهی فرمایید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید