چگونه بک لینک رایگان بگیریم؟

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

با توجه به گسترش اینترنت و وجود تعداد زیاد سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، فضای اینترنت به یک فضای جنگی برای رقابت بر سر بیشتر دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو تبدیل شده است حال حدس بزنید چه کسی در این میدان نبرد بزرگترین اسلحه را دارد؟ درست است، شرکت ها یا افرادی که بر روی سئوی اصولی سایت خود کار کرده و تمرکز داشته اند. یکی از استراتژی های خوب سئو حول لینک سازی کارآمد می چرخد.
شاید شما فکر کنید لینک سازی و یا گرفتن بک لینک هزینه زیادی برای سایت در بردارد و نمی توان با شرکت های بزرگ رقابت کرد اما امروز در این بلاگ میخواهیم روش هایی را بررسی کنیم که لینک سازی را بصورت رایگان ولی همزمان اصولی انجام می دهد.

بک لینک چیست؟

بک لینک به پیوندهایی اشاره دارد که در نتیجه پیوند یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر ایجاد شده است. به طور مترادف، به آنها "پیوندهای ورودی" یا "پیوندهای ورودی" نیز گفته می شود. گوگل و هر موتور جستجوی بزرگ دیگری هنگام ارزیابی اهمیت وب سایت شما، بک لینک ها را در نظر می گیرند.
مردم هر زمان که می خواهند چیزی بخرند در درجه اول به توصیه های دوستان و خانواده خود اعتماد می کنند. بک لینک ها نیزی چیزی شبیه به توصیه افراد نزدیک است، یک سایتی که ما آن را قبول داریم سایت دیگری را معرفی کرده است.
شهرت در دنیای آنلاین بسیار مهم است، بنابراین مردم فقط به وب سایت ها و محتوایی که توسط منابع معتبر تضمین شده است اعتماد می کنند. اگر چیزی را در هافینگتون پست، نیویورک تایمز، ایندیپندنت یا یک پورتال اینترنتی بخوانید که قبلاً هرگز درباره آن نشنیده اید، یکسان نیست.
اگر هنوز آنقدرها در دنیای اینترنت نام آشنا و معروف نشده اید، یک مهر تایید از وب سایت های معتبر که به محتوای شما پیوند می دهند می تواند برای رتبه بندی شما معجزه کند. به عبارت دیگر، شما باید از چند نام بزرگ در صنعت خود لینک هایی به وب سایت خود دریافت کنید. به این ترتیب، آنها به نوعی کیفیت و ارتباط محتوای شما را تضمین می‌کنند و در نتیجه گوگل را متقاعد می‌کنند که وب‌سایت شما قانونی است.
هر چه لینک های خارجی بیشتر به دامنه شما اشاره کند، بهتر است.با توجه به اینکه بیش از 66 درصد از صفحات دارای بک لینک نیستند، با استفاده از این استراتژی، رتبه بهتری نسبت به 34 درصد کل صفحات خواهید داشت.

با این حال، کمیت به هیچ وجه تنها عاملی نیست که گوگل در نظر می گیرد. کیفیت وبسایت اصلی که به شما بک لینک می دهد و رتبه آن سایت بسیار حائز اهمیت است.

دلایل اهمیت لینک سازی

- ترافیک وب سایت را بهبود می بخشد

در این مورد، فواید آن نیز دو برابر می شود. برای شروع، هر چه سایت‌های دیگر بیشتر به وب‌سایت شما پیوند بزنند، فرصت‌های بیشتری برای دریافت کلیک‌های بیشتر از کاربرانشان خواهید داشت. دوم، این بک لینک ها همچنین اعتبار، اعتماد و تخصص دامنه شما را افزایش می دهند. هرچه گوگل وب سایت شما را معتبرتر، قابل اعتمادتر و متخصص تر بداند، رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. و هر چه رتبه بندی شما بهتر باشد ترافیک وب سایت بیشتری دریافت خواهید کرد.

- رتبه بندی جستجوی بهتر

زمانی که سایت‌های مرتبط با شما به سایت شما پیوند می‌دهند، زمینه مفیدی را برای گوگل یا سایر موتورهای جستجو فراهم می‌کند تا هنگام رتبه‌بندی سایت‌های خود از آن استفاده کنند. بنابراین، اگر یک سایت قایقرانی با اعتبار بالا به سایت لوازم ماهیگیری شما پیوند دهد، این نشان دهنده اختیارات شما در مورد موضوع مرتبط است و هرچه سایت پیوند دهنده معتبرتر و مرتبط تر باشد، می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی بهتر برای سایت شما شود.

- اعتبار و شهرت بهتر

بیایید به مثال لوازم ماهیگیری و قایق که قبلاً استفاده کردیم برگردیم تا توضیح دهیم که چگونه بک لینک ها به اعتبار و شهرت شما کمک می کنند.
اگر در حال مرور یک سایت محبوب قایقرانی هستید که سال ها برای کسب اطلاعات به آن اعتماد کرده اید، به احتمال زیاد به آن وب سایت اعتماد دارید. سپس، هنگامی که آن وب سایت مورد اعتماد پیوندهایی را به سایت های دیگر به اشتراک می گذارد، شما تمایل بیشتری به اعتماد به سایت هایی دارید که این مجموعه به آنها لینک می دهند.

- افزایش فروش و فرصت های درآمدزایی

این احتمال وجود دارد که شما روزانه در معرض اینفلوئنسر مارکتینگ قرار بگیرید، صرفاً از مرور وبلاگی که دوست دارید، باز کردن برنامه اینستاگرام خود یا استفاده از هر نوع رسانه اجتماعی. وقتی این اقدامات را انجام می‌دهید، اغلب پیوندهایی به سایت‌های دیگر می‌بینید که شما را تشویق می‌کند آنها را بررسی کنید. این یکی از انواع اینفلوئنسر مارکتینگ است و همچنین راهی است که لینک بیلدینگ به شما کمک می کند فرصت های فروش و درآمدزایی را افزایش دهید.
هنگامی که پیوند به سایت شما منجر به بازدید افراد بیشتری از سایت شما و پرداخت هزینه برای محصولات و خدمات شما می شود، این به طور خودکار به فرصت های درآمدزایی بیشتری برای شما منجر می شود و چه کسی است که فروش بیشتری نخواهد.

-روابط و شبکه سازی را تقویت کنید

از اهمیت ایجاد روابط و شبکه سازی در حوزه کاری خود در مورد ساخت لینک نیز غافل نشوید.
اغلب، لینک بیلدینگ زمانی بهترین انجام می شود که یک رابطه متقابل باشد. برای بازاریابان در یک جایگاه مشابه ممکن است پیوندهایی با یکدیگر مبادله کنند تا هر دو بتوانند از مزایای ترافیک بیشتر، اقتدار و سایر مزایای ایجاد لینک بهره ببرند. این روابط نه تنها برای رشد کسب و کار شما مفید هستند، بلکه مزایای شخصی نیز دارند.

روش های گرفتن بک لینک رایگان

1- انجمن‌های گفتگو

انجمن های تخصصی و غیرتخصصی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و سپس در انها ثبت نام و شروع به صحبت با افراد کنید. گاهی می توانید در مراحل اولیه ثبت نام نام سایت خود را وارد کنید اما گاهی نیز برخی انجمن ها این اجازه را به شما نمی دهند.

می توانید در گفتمان‌هایی که کاربران در مورد محصولات یا فعالیت‌های مرتبط با حوزه کاری شما صحبت می کنند، شرکت کنید. با راهنمایی درست و دادن‌اطلاعات نظر آن‌ها را جلب کنید. سپس برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر آن‌ها را به سایت خود ارجاع دهید.

متن یا پست باکیفیتی از محتوای مرتبط آموزشی خود تهیه کنید و آن را در انجمن مربوطه منتشر کنید. استفاده از انجمن ها برای بک لینک گیری به شرط اینکه انجمن محدودیت قرار دادن لینک نداشته باشد از موثرترین روش ها می باشد.

2- انتشار محتوا در سایت های محتوایی

سایت های زیادی وجود دارد که شما می توانید در آنها به عنوان نویسنده عمل کنید و متن یا پست در آنها منتشر کنید. سایت هایی مانند ویرگول مثال داخلی و مدیوم مثال خارجی از این دست می باشند. پست های منتشر شده خود را با یک لینک به سایتتان مرتبط کنید.

نمونه ای از این سایت ها:

- ویرگول (virgool)

- پینترست (pinterest)

- تامبلر (tumblr)

- بیهنس (behance)

- مدیوم (medium)

- اسپلش (spalsh)

- فروم پرشین تولز

3- استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف

می دانیم این روزها افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند پس اگر بتوانیم از این شبکه ها به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم بسشیار مفید می باشد. در سبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کار خود عضو شوید اگر کسب و کار شما تخصصی است طبیعتا شبکه اجتماعی مانند لینکدین به شما پیشنهاد می شود اگر حوزه کسب و کار شما عمومی می باشد شبکه ای مانند اینستاگرام و ...

شما می توانید در هر کدام از این شبکه ها یک پروفایل داشته باشید، محتوا منتشر کنید محصولات خود را به افراد نشان دهید و همچنین با افراد ارتباط صمیمی بگیرید. همچنین می توانید همه پست های انتشار شده را به سایت خود لینک نمایید.

4- استفاده از سایت‌های اشتراک ویدیو

شما می توانید همچنین در سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب یک حساب کاربری داشته باشید و به انتشار ویدیو بپردازید. همچنین ویدیوها را به سایت خود لینک کنید و یک بک لینک قوی داشته باشید.

5- ساخت بک لینک رایگان با سایت‌سازها

برخی سایت سازها وجود دارد که به شما امکان ساخت یک بک لینگ رایگان را می دهد که شما می توانید نیز آنها به نفع سئوی سایت خود استفاده نمایید. برخی از این سایت ها می توان به wikidot.com، hpage.com، iwopop.com اشاره کرد.

6- بک لینک‌سازی پروفایلی در سایت‌های معتبر

یکی دیگر از روش‌های رایجی که بسیاری از مدیران سایت‌ها یا متخصصان سئو برای گرفتن بک لینک رایگان از آن استفاده می‌کنند، ساخت پروفایل در سایت‌های معتبر است. برای این کار معمولا سایت‌هایی انتخاب می‌شوند که آتوریتی بالایی دارند.

برای این که بتوانید از این سایت‌ها بک لینک باکیفیت دریافت کنید، کافی است که در آن عضو شوید و یک اکانت بسازید. سپس وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش ویرایش یا تنظیمات پروفایل مراجعه کنید. حالا باید در کادرهایی مربوطه آدرس سایت خود را وارد کنید. اگر چنین کادری پیدا نشد، می‌توانید در قسمت بیوگرافی لینک سایت را قرار دهید.

برخی از سایت‌های داخلی و خارجی که امکان بک لینک‌سازی پروفایلی را فراهم می‌کنند، عبارتند از:

- disqus.com

- www.ted.com

- www.livejournal.com

- www.last.fm

- Evand.com

و ...

اگر شما راه دیگری را برای گرفتن بک لینگ رایگان می شناسید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید