"Connection refused"
جدیدترین ویژگی های سئو در 2024

جدیدترین ویژگی های سئو در 2024

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است، واقعیتی که هر روز شاهد آن هستیم موتورهای جستجو نیز بر هوش مصنوعی تسلط پیدا کرده اند همچنین به روز رسانی های بی پایان گوگل باعث نوساناتی در رتبه بندی می شود.

کارشناسان درباره آینده بحث می کنند: آیا هوش مصنوعی به سئو پایان می دهد؟ آیا کلمات کلیدی منسوخ می شوند؟ آیا بک لینک ها اهمیت خود را از دست خواهند داد؟ این صنعت بر سر دوراهی قرار دارد و نظرات گوناگونی مسیر آن را شکل می دهند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تغییرات موردانتظار سئو در سال 2024

5 روند سئو که در سال 2024 باید مشاهده شود:

     پذیرش جهانی تجربه مولد جستجوی گوگل
     اهمیت روزافزون E-E-A-T
     شخصی سازی SERP بر اساس رفتار کاربر
     سئوی محلی اهمیت بیشتری پیدا می کند
      بهینه سازی UX یک اولویت است

1. پذیرش جهانی SGE

Google Search Generative Experience یا SGE یک جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل این روزها به طور فعال در حال آزمایش و توسعه آن است. SGE هنوز فعال نیست، اما برای آزمایش در Google Labs موجود است.

نحوه کار به این صورت است: هر زمان که کاربران یک پرس و جو را تایپ می کنند و جستجو را آغاز می کنند، Google یک قطعه تولید شده توسط هوش مصنوعی را نشان می دهد که به پرس و جو در بالای SERP پاسخ می دهد. اطلاعات این قطعه SGE از چندین منبع جمع آوری شده است که گوگل بر اساس معیارهای کیفیت خود انتخاب می کند.
SGE

انتظار می‌رود Google SGE با ارائه پاسخ‌های واضح، مختصر، تصاویر مرتبط و مدل تعامل مکالمه‌ای که در آن کاربران می‌توانند سؤال بپرسند و پاسخ فوری دریافت کنند، تعامل کاربران را افزایش دهد.

گوگل برای مدت طولانی در حال آزمایش و توسعه SGE بوده است و بدیهی است که آن را برای انتشار عمومی رسمی آماده کرده است. این فقط می تواند به این معنی باشد که قطعه های SGE بیشتر کلیک ها را از Organic دریافت می کنند، زیرا آنها تقریباً فضای SERP را اشغال می کنند.

چه باید کرد؟

در حالی که SGE هنوز فعال نشده است، بهتر است از همین امروز شروع به آماده سازی سایت خود کنید.

بر اساس آنچه در نسخه آزمایشی SGE می بینم، می توانیم موارد زیر را فرض کنیم:

اول، کاملاً واضح است که گوگل منابع معتبری را برای تشکیل قطعات SGE انتخاب می کند به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تجزیه و تحلیل تخصصی است و وب سایت شما اعتبار موضوعی را نشان می دهد. بک لینک ها و پست های با کیفیت بالا توسط نویسندگان متخصص می توانند در اینجا به شما کمک کنند.

دوم، ما می دانیم که گوگل زبان مستقیم و ساده را ترجیح می دهد زیرا  پردازش آن آسان تر است، بنابراین برای آموزش هوش مصنوعی مناسب تر است. به همین دلیل است که محتوای شما باید به روشی واضح و پاسخگو نوشته شود. تصور کنید به یک سوال پاسخ می دهید و اطلاعات را در یک پاراگراف کنار هم قرار دهید. این احتمال وجود دارد که گوگل محتوای شما را حتی بدون تغییر آن انتخاب کند. حتی اگر اینطور نباشد، همیشه می‌توانید یک قطعه برجسته را برنده شوید، بنابراین به هر حال شکست نخواهید خورد.

سوم، گوگل توجه زیادی به UX و قابلیت استفاده صفحات دارد. بنابراین، وقت آن رسیده است که روی بهینه سازی تجربه صفحه تمرکز کنید تا هم گوگل و هم کاربران محتوای شما را ببینند و از آن لذت ببرند. اگر به هر دلیلی هنوز این کار را انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم Core Web Vitals، کاربر پسند بودن و سئوی موبایل سایت خود را در الویت قرار دهید. در نهایت از شیوه های سنتی سئو که همه ما می شناسیم و دنبال می کنیم، مانند بهینه سازی داخلی و فنی نیز غافل نشوید.

نحوه فعالسازی Google SGE

برای استفاده از Google SGE به موارد زیر نیاز دارید:

- یک مرورگر کروم
- یک اکانت گوگل
- مستقر در یکی از بیش از 120 کشوری که Google SGE در آن در دسترس است

در حال حاضر نسخه آزمایشی Google SGE فعال است.

برای روشن کردن Google Search Generative Experience این مراحل را دنبال کنید:

- Chrome را باز کنید و وارد حساب Google خود شوید
- یک تب جدید باز کنید و به گوگل بروید
- نماد Labs را در سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید. اگر نمی توانید نماد Labs را پیدا کنید، هنوز در کشور شما در دسترس نیست.

google labs

Google SGE چگونه کار می کند؟

برای درک تجربه مولد جستجوی گوگل، باید بدانید هوش مصنوعی مولد چیست. به عبارت ساده، هوش مصنوعی مولد به الگوریتم‌ها یا مدل‌هایی اشاره دارد که می‌توانند محتوا از جمله متن، تصاویر، صدا و حتی کد ایجاد کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی مولد بر روی مدل‌های زبان بزرگ (LLM) اجرا می‌شوند که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند. به عنوان مثال، یک LLM به نام GPT-4 به Bing و ChatGPT قدرت می دهد. به طور مشابه، گوگل از یک LLM به نام Pathways Language Model 2 (PaLM 2) استفاده می کند. جستجوی AI Google از انواع فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده می کند. این فناوری ها موتور جستجو را قادر می سازد تا پرس و جو جستجوی کاربر را درک کند ، محتوای مربوطه را پردازش کند و یک پاسخ مناسب را تدوین کند.
فرض کنید یک کاربر «بهترین دستور پخت کوکی چیپسی شکلاتی» را جستجو کرده است.Google SGE از این فناوری‌ها استفاده می‌کند تا در نهایت سه دستور العمل بیسکویت چیپسی شکلاتی را به شما نشان دهد و هر کدام را به اختصار بیان کنید.

2. اهمیت روزافزون E-E-A-T

این روند به طور منطقی از تجربه مولد جستجوی Google (SGE) گسترش می یابد. اگر می‌خواهید Google صفحات شما را برای قطعه‌های SGE انتخاب کند، باید محتوای معتبری ایجاد کنید و اقتدار با E-E-A-T علامت گذاری می شود - تخصص، تجربه، اقتدار، و اعتماد. در واقع، E-E-A-T یک روند همیشه سبز است که هر سال مورد بحث قرار می گیرد.

EEAT google

عوامل زیادی در سیگنال‌های E-E-A-T نقش دارند: تخصص نویسندگان، بک لینک‌ها از منابع معتبر مانند ویکی‌پدیا یا وب‌سایت‌های تخصصی مرتبط، و غیره. ذکر نام‌های متخصصان تخصصی و رهبران نظرات نیز به‌شدت به E-E-A-T سایت شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما در مورد آشپزی و رستوران ها بنویسید، منشن هایی از رستوران ها، وبلاگ نویسان غذا و آشپزها (چه محلی و چه در سطح جهانی) انجام می شود. به طور مشابه، در حوزه نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، تایید یا اشتراک گذاری محتوای شما توسط کارشناسان شناخته شده SEO SaaS می تواند اعتبار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

با این حال ، آماده باشید که پیگیری رتبه های بالاتر SERP از طریق سیگنال های E-E-A-T در نهایت هزینه خدمات سئو را افزایش دهد زیرا:

     مقالات نویسندگان خبره گران تر می شوند.
     خدمات ایجاد پیوند مانند Outreach هزینه بیشتری خواهد داشت.
     رسانه های معتبر قیمت پست های پرداخت شده را افزایش می دهند.

برای بهبود E-E-A-T چه میتوان کرد؟

افزایش امتیاز فرضی برای چهار معیار رتبه بندی E-E-A-T، به طور کلی شانس شما را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو را بهبود می‌بخشد. در ادامه، در مورد برخی از شیوه ها برای شروع کار و بهبود این معیارها را مشخص می کنیم:

1- مشخص کردن اطلاعات و بیوگرافی نویسنده بلاگ

2-در دسترس بودن اطلاعات پشتیبانی برای یک فروشگاه اینترنتی

3- تقویت برند شخصی و اتصال به دیگر شبکه های اجتماعی

4- روی امنیت فنی سایت خود سرمایه گذاری کنید

5- محتوای خود را به طور منظم بروز کنید

6- به منابع باکیفیت بالا لینک دهید

3. شخصی سازی SERP بر اساس رفتار کاربر

به نظر می رسد گوگل قصد دارد SERP ها را شخصی تر از همیشه کند. همانطور که در اسناد گوگل نوشته شده است، موتور جستجو صفحات و سایت هایی را که کاربران اغلب بازدید می کنند را در نظر می گیرد تا این سایت ها را در SERP های بالاتر قرار دهد.

راه دیگری که گوگل قصد دارد SERP ها را شخصی کند، ویژگی جدید Follow است که به شما امکان می دهد به محض باز کردن Google، یک پرس و جو را دنبال کنید تا اطلاعات مرتبط و جدید در مورد موضوع موردنظر را دریافت کنید. به این ترتیب، هر SERP برای هر کاربر بسته به ترجیحات شخصی متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع ، به نظر می رسد که SERP های Google ممکن است به زودی مانند توصیه های اینستاگرام یا Tiktok به نظر برسند، محتواهایی که شما می بینید در واقع همان محتوایی است که با آنها ارتباط برقرار می کنید.

4. سئوی محلی اهمیت بیشتری پیدا می کند

همانطور که به سال 2024 حرکت می کنیم ، سئو محلی به دلیل افزایش شخصی سازی SERP در حال رشد است. مکان و رفتار کاربر در اینجا اهمیت زیادی دارد، بنابراین حتی کسب‌وکارهایی که 100% دیجیتال هستند نیز بر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بیش از حد محلی‌سازی شده تمرکز خواهند کرد.

علاوه بر این ، جستجو بیش از گذشته موبایل می شود. مردم به صورت آنلاین در حال حرکت هستند و در جستجوی نزدیکترین کافی شاپ ، کتابفروشی یا ارائه دهنده خدمات هستند. در این راستا ، گوگل اطلاعات محلی را برای برآورده کردن خواسته های کاربر به بهترین روش اولویت بندی می کند. در نتیجه، نتایج جستجوی محلی قابل مشاهده است.
اگر به هر دلیلی قدرت مکان را در جستجو دست کم می گیرید، مثالی آورده ام. در اینجا SERP از لندن، بریتانیا آمده است:

britania-serp

و اگر همان پرس و جو از آلاباما، ایالات متحده جستجو شود، SERP به شکل زیر به نظر می رسد:

Alabama-serp

 بهینه سازی سایت برای سئوی محلی

- نمایه کسب و کار Google: اطمینان حاصل کنید که فهرست نمایه کسب و کار Google شما دقیق، کامل و برای کلمات کلیدی هدف شما بهینه شده است.
- کلمات کلیدی محلی: عبارات جستجوی محلی مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی محلی را در محتوا، متا تگ ها و URL های وب سایت خود بگنجانید.
- ایجاد پیوند محلی: با فهرست شدن در فهرست های محلی، شراکت با مشاغل محلی و شرکت در رویدادهای اجتماعی، چه به صورت آفلاین و چه آنلاین، پیوندهای محلی ایجاد کنید.
- نظرات آنلاین: مشتریان خود را تشویق کنید تا در فهرست نمایه کسب‌وکار Google و سایر سایت‌های بررسی نظرات مثبت خود را ارائه کنند. به نظرات مثبت و منفی به صورت حرفه ای پاسخ دهید.
- محتوای محلی: محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان محلی شما مرتبط باشد، مانند پست های وبلاگ در مورد رویدادهای محلی، اخبار یا فعالیت های مرتبط با کسب و کار شما.
- نشانه گذاری طرحواره: از نشانه گذاری طرحواره برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوا و مکان سایت شما استفاده کنید.
- حضور در رسانه های اجتماعی: حضور فعال خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با جامعه محلی خود حفظ کنید.

5. بهینه سازی UX یک اولویت است

بهینه سازی تجربه کاربر یک روند کاملاً جدید نیست، اما سال 2024 در اولویت قرار دارد.
اول، توسعه و پذیرش SGE زمینه را فراهم خواهد کرد. گوگل باید یک صفحه را اسکن کند تا تصمیم بگیرد که آیا این صفحه برای قطعات SGE به اندازه کافی خوب است یا خیر. اگر محتوای صفحه توسط تصاویر سنگین و غیرقابل خواندن مسدود شود، ممکن است گوگل آن صفحه را خالی در نظر بگیرد. واضح است که صفحه ای مانند این هرگز به یک قطعه SGE نمی رسد.

سپس، سرعت بارگذاری وب سایت شما در حال حاضر رضایت کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. سایت هایی که آهسته بارگذاری می شوند از نظر گوگل یک مشکل بزرگ هستند، زیرا کاربران نمی توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت شما فقط به خاطر جلب رضایت موتورهای جستجو نیست. این موضوع بیشتر در مورد ارزش گذاری زمان کاربران است.

از بهینه سازی Core Web Vitals غافل نشوید. سایت خود را از نظر بصری جذاب اما سبک نگه دارید، از پاپ آپ ها یا بنرهای مزاحم بیش از حد استفاده نکنید و از پیمایش سایت خود را ساده نگه دارید. همه این موارد زمان بارگذاری را سریع‌تر می‌کند، که به رتبه‌بندی SERP و نمایه‌سازی سایت کمک می‌کند.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید