"Connection refused"
لینک نوفالو و تاثیر آن بر سئو چیست؟

لینک نوفالو و تاثیر آن بر سئو چیست؟

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

استراتژی سئو قوی دارای بخش های متحرک زیادی است. شاید شنیده باشید که بک لینک ها نقش مهمی در کمک به رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارند. نمایه بک لینک شما در واقع بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که تصور می کنید و از لینک های Dofollow و Nofollow تشکیل شده است. شاید قبلاً اهمیت پیوندهای Dofollow برای سئو را بدانید. آنها سیگنال های PageRank را به وب سایت شما ارسال می کنند تا اعتبار شما را افزایش و در نهایت رتبه شما را بهبود بخشند. بنابراین لینک های nofollow چیست؟ آنها دقیقا برعکس پیوندهای dofollow هستند و به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گویند که از رتبه صفحه عبور نکنند.

با ما در این بلاگ همراه باشید تا با جزئیات درباره پیوندهای نوفالو و تاثیر آن بر سئو بدانیم.

لینک های نوفالو(Nofollow) چیست؟

لینک های نوفالو(Nofollow) لینک هایی هستند که یک تگ rel=nofollow روی آن ها اعمال می شود. تگ nofollow به موتورهای جستجو می گوید که آن لینک را نادیده بگیرند و آن را دنبال نکنند. از آنجایی که لینک های nofollow از PageRank عبور نمی کنند، احتمالاً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارند.

این پیوندها بر رتبه‌بندی موتور جستجوی URL مقصد تأثیری نمی‌گذارند، زیرا Google رتبه صفحه را منتقل نمی‌کند یا متنی را به آن‌ها متصل نمی‌کند. در واقع، گفته شده است گوگل حتی لینک های nofollow شده را هم نمی خزد. شما ممکن است در صفحات سایت های خود در بخش های مختلف بخواهید لینکی به سایت دیگری بدهید اگر تگ فالو قرار دهید در این حالت زمانی که گوگل در حال خزش صفحه شماست از آن صفحه به صفحه های لینک شده می خزد و به آن سایت اعتبار می دهد اما هنگامی که تگ نوفالو است دیگر شما به گوگل می گویید که لینک ها را نخزد و به آنها اعتباری نبخشد. اما اینکه واقعا گوگل این کار را انجام می دهد یا خیر برای ما مشخص شده نیست.

اگر به عملکرد وب سایت خود در موتورهای جستجو اهمیت می دهید، دانستن و زمان استفاده نکردن از لینک های nofollow نه تنها مهم نیست، بلکه بسیار مهم است.

nofollow-link

لینکهای نوفالو(Nofollow) در مقابل لینک های فالو

کاربر معمولی نمی تواند تفاوت بین لینک های nofollow و dofollow را تشخیص دهد زیرا برچسب در کدها قرار دارد. هر کسی که روی پیوندی در یک وب سایت یا در یک وبلاگ کلیک کند با وجود هر کدام از آن تگها به آن صفحه منتقل می شود.

متن آبی در این جمله پیوندی است که دنبال می کنید. متن آبی رنگ در این جمله یک لینک nofollow شده است. تفاوت بین این دو تنها زمانی آشکار می شود که کد HTML را بررسی کنید.

می بینید که به جز اضافه کردن تگ rel=nofollow بقیه موارد یکسان است.


با قرار دادن متا تگ ربات با مقدار "nofollow" در هدر، می توان تمام پیوندهای موجود در یک صفحه وب را nofollow کرد. با این حال، تگ nofollow بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به فرد اجازه می دهد برخی از لینک ها را در صفحه nofollow کند در حالی که بقیه را دنبال می کند.

چگونه می توان بررسی کرد که آیا یک لینک Nofollow است یا خیر؟

1- بر روی مرورگر خود در قسمت لینک موردنظر کلیک راست کرده و روی "Inspect" کلیک کنید.

2- به قسمت تگ html بروید و مقدار مقابل rel را مشاهده کنید.

3- اگر ویژگی rel=”nofollow” را مشاهده کردید، آن لینک nofollow می شود. در غیر این صورت، لینک dofollow است.

نقش لینک های نوفالو در سئو

بک لینک ها یک فاکتور رتبه بندی گوگل هستند، اما لینک های nofollow اینطور نیستند. در عوض، این لینک‌ها به موتورهای جستجو می‌گویند که از اعتبار عبور نکنند. بحث های زیادی در بین جامعه سئو وجود دارد که آیا لینک های نوفالو nofollow می توانند سئو را تقویت کنند یا خیر.

متأسفانه، موتورهای جستجو اظهارات واضحی ارائه نکرده اند. با این حال، گوگل اشاره کرده است که آنها به سادگی پیوندهای nofollow را دنبال نمی کنند. بنابراین در حالی که لینک های nofollow احتمالاً تأثیر مستقیمی بر سئوی شما ندارند، می توانند بر ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارند. بیایید نگاهی به برخی از راه‌های غیرمستقیم که لینک‌های nofollow ممکن است بر استراتژی سئوی شما تأثیر بگذارند، بیاندازیم.


ترافیک وب سایت را افزایش می دهد

فرض کنید شما یک تجارت حیوانات خانگی هستید که غذای سگ می فروشید. اگر یک وبلاگ محبوب حیوانات خانگی یک لینک nofollow به شما بدهد، آنها به وب سایت شما اجازه نمی دهند. با این حال، آنها هنوز هم به نوعی برند شما را تبلیغ می کنند زیرا لینک های nofollow می توانند ترافیک را مستقیماً به وب سایت شما ارسال کنند.

پروفایل بک لینک را متنوع می کند

موتورهای جستجو به دنبال پروفایل بک لینک طبیعی هستند. پروفایل های بک لینک طبیعی نشان دهنده اقتدار هستند زیرا به این معنی است که شما محتوای با کیفیتی تولید می کنید که سایت های دیگر می خواهند به آن لینک دهند. با این حال، اگر نمایه شما فقط از پیوندهای dofollow تشکیل شده باشد، می تواند هرزنامه به نظر برسد. موتورهای جستجو می‌خواهند بدانند که شما پروفایل متنوعی دارید که از لینک‌های nofollow و dofollow تا حد امکان به یک اندازه تشکیل شده است.

برخی از وب سایت ها، به ویژه سایت های خبری، به طور خودکار از لینک های nofollow استفاده می کنند و موتورهای جستجو می دانند که منطقی نیست که همه بک لینک های شما dofollow باشند. اگر همه بک لینک های شما لینک های dofollow هستند، می تواند نشان دهد که ممکن است از روش های سئوی اسپم یا کلاه سیاه استفاده کنید.

ممکن است در برابر مجازات ها محافظت کند

پیوندهای پولی دنبال شده بر خلاف دستورالعمل وبمستر گوگل هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای یک نشریه برای پیوند دادن به وب‌سایت خود هزینه کنید، فقط می‌توانید یک لینک nofollow دریافت کنید. برخی از مردم باور ندارند که گوگل می تواند به درستی تعیین کند که آیا یک لینک پولی است یا خیر. با این حال، حتی اگر گوگل نتواند لینک های پولی را پیدا کند، ابزاری دارد که به افراد اجازه می دهد تا یک وب سایت را برای خرید یا فروش لینک گزارش دهند.

اکثر صاحبان وب سایت با جریمه گوگل مواجه نمی شوند که بر رتبه بندی و ترافیک وب سایت آنها تأثیر بگذارد. اگر موتورهای جستجو متوجه شوند که به لینک های پولی به جای ویژگی یا برچسب nofollow، تگ dofollow داده می شود، می تواند برای هر دو سایت مضر باشد.

تاثیر لینک های nofollow در رتبه بندی صفحه

اکثر کارشناسان معتقدند که لینک های nofollow تا حد زیادی توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند. با این حال، بک لینک های dofollow یک عامل رتبه بندی هستند که می توانند عملکرد شما را در SERP افزایش دهند.

گوگل دستورالعمل های سختگیرانه ای دارد که صاحبان وب سایت باید از آنها پیروی کنند، بنابراین آنها نمایه بک لینک شما را بررسی می کنند تا مشخص کنند آیا شما درگیر اعمال اسپم مانند خرید بک لینک هستید یا خیر. اگر تعادل خوبی بین لینک‌های nofollow و dofollow ندارید، ممکن است جریمه شوید و بر رتبه صفحه شما تأثیر بگذارد.

بنابراین، در حالی که لینک های nofollow مستقیماً بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارند، ممکن است به طور غیر مستقیم بر آنها تأثیر بگذارند. کل هدف سئو افزایش ترافیک وب سایت به صورت ارگانیک است که به نوبه خود باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. حتی اگر لینک های nofollow رتبه شما را بهبود نمی بخشد، می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند و در نهایت از اهداف سئوی شما حمایت کند.

بهترین روش ها برای استفاده از لینک های nofollow

آنچه در هنگام در نظر گرفتن استراتژی پیوندهای خارجی مهم است نوع پیوندها است. لینک های Nofollow و dofollow هر دو مهم هستند، حتی اگر لینک های nofollow قدرت را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که استفاده از لینک‌های nofollow به جای پیوندهای dofollow مناسب است، مانند:

شناسایی وب سایت های بی کیفیت یا اسپم

از لینک های Nofollow می توان برای پیوند دادن به وب سایت های با کیفیت پایین یا وب سایت هایی که موتورهای جستجو ممکن است هرزنامه در نظر بگیرند استفاده کرد. اگر در حال نوشتن یک وبلاگ هستید و می خواهید منبع خود را ذکر کنید، اما منبع در یک وب سایت با کیفیت پایین است، ممکن است از پیوندهای nofollow استفاده کنید تا از انتقال اعتبار وب سایت خود به دیگری جلوگیری کنید.

لینک های پولی

اگر برای ارائه لینک به شما پول پرداخت شده است، همیشه باید از تگ nofollow استفاده کنید. بر اساس دستورالعمل های وب مستر گوگل، همه لینک های پولی و حمایت شده باید به عنوان nofollow برچسب گذاری شوند. این شامل هر نوع پیوند پولی در وبلاگ ها و وب سایت ها می شود. در عوض، گوگل هر پیوندی را که در ازای چیز دیگری می دهید، چه پول، چه محصولات یا خدمات، پیوند پولی در نظر می گیرد. از نظر فنی، گوگل حتی تبادل لینک - زمانی که هر دو وب سایت بک لینک تبادل می کنند - به عنوان نقض دستورالعمل ها در نظر می گیرد.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند نظرات در شبکه های اجتماعی یا پست های انجمن، همیشه باید شامل یک لینک nofollow باشد. ویژگی nofollow، در این مثال، به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما سعی نمی کنید از این پیوندها به عنوان روشی برای تبلیغات استفاده کنید. از آنجایی که هر کسی می‌تواند در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها نظر دهد، بهتر است همیشه در امان باشید و به سایت‌های ناشناخته و بی‌کیفیت اجازه ندهید.

backlink

تصورات غلط رایج در مورد لینک های nofollow

در حالی که بحث هایی در مورد اینکه آیا لینک های nofollow از اعتبار عبور می کنند وجود دارد، چندین نکته وجود دارد که به سادگی درست نیستند. بیایید نگاهی به برخی از تصورات غلط رایج لینک nofollow بیندازیم:

لینک‌های نوفالو مفید نیستند: حتی اگر فکر می‌کنید که لینک‌های نوفالو هیچ اعتباری را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی‌کنند، این نادرست است که بگوییم برای وب‌سایت شما مفید نیستند. لینک های Nofollow می توانند ترافیک ارجاع را افزایش دهند و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را در اختیار شما قرار دهند که می توانید آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید.

لینک های Nofollow می توانند به کسب و کار شما آسیب بزنند: لینک های Nofollow نمی توانند به کسب و کار شما آسیب بزنند. در عوض، استفاده صحیح از آنها می تواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و از جریمه هایی که بر رتبه شما تأثیر می گذارد اجتناب کنید. به‌علاوه، برخی از وب‌سایت‌های معتبر فقط هنگام بحث در مورد سایر مشاغل از پیوندهای nofollow استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یک نشریه آنلاین سطح بالا ممکن است نام کسب و کار شما را ذکر کند و با ویژگی nofollow به آن پیوند دهد. این به کسب و کار شما لطمه نمی زند. این فقط اختیار آن وب سایت را به شما منتقل نمی کند.

اهمیت استفاده صحیح از لینک های nofollow در سئو

استفاده صحیح از لینک‌های nofollow در وب‌سایت یا وبلاگ خود تضمین می‌کند که به وب‌سایت‌های اسپم یا رقابت‌ها اجازه نمی‌دهید. ممکن است موتورهای جستجو از لینک‌های nofollow به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده کنند یا نکنند، اما این لینک‌ها همچنان می‌توانند با اطمینان از داشتن نمایه بک لینک طبیعی و افزایش ترافیک، از چندین جهت برای کسب و کار شما مفید باشند.


نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید