"Connection refused"
تنظیمات جستجو در پرستاشاپ

تنظیمات جستجو در پرستاشاپ

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

در مقالات قبلی راجع به اهمیت سرچ در سایت و فروشگاه های اینترنتی صحبت کردیم و گفتیم کاربرانی که فروش اینترنتی را به فروش حضوری ترجیح می دهند به دنبال سرعت در رسیدن به محصول مورد نظر خود هستند که طبیعتا این کار را با استفاده از ابزار سرچ در سایت شما انجام می دهند. حال فرض کنید گاهی پیش می آید که کلمه موردنظر را اشتباه تایپ می کنید یا حتی کیبورد شما بر روی زبان انگلیسی تنظیم شده است و شما حواستان نیست شما به دنبال ماژول هستید و lhC,g  را سرچ می کنید، در این صورت اگر بتوانیم تنظیماتی را فعال کنیم که به کاربر بفهمانیم این کلمه سرچ شده معادل همان ماژول است و به سرچ ماژول بپرداز طبیعتا کاربر را هم نسبت به سایتمان راضی نگه داشته ایم.

تعیین نام مستعار جدید در جستجو

برای ایجاد جایگزین کلمات سرچ از طریق زیر عمل می کنیم:

1- ابتدا وارد پنل ادمین پرستاشاپ خود شوید.

2- با وارد شدن به پیشخوان در سمت راست(اگر زبان فارسی باشد) با نوار ابزاری روبرو میشوید در این نوار بر روی پارامترهای فروشگاه و سپس جستجو کلیک کنید.

3- در صفحه باز شده در قسمت تب جستجو بر روی افزودن نام مستعار جدید کلیک کنید

4- در صفحه بعد با تصویر زیر روبرو می شویم که در بخش جایگزین کلمه ای که کاربر ممکن است بصورت اشتباه وارد کند را می نویسیم و در بخش نتیجه، نتیجه ای که میخواهیم با نوشتن آن کلمه در واقع نمایش داده شود کدام است.

و سپس بر روی ذخیره کلیک می کنیم. شما هر چند کلمه را که بخواهید می توانید تحت عنوان نام مستعار در این قسمت وارد نمایید، شما می توانید از پنل مدیریتی بخش آمار کلماتی که به طور مکرر اشتباه نوشته می شوند را در این قسمت تحت عنوان نام مستعار وارد نمایید.

فهرست سازی

در این بخش اگر محصولات فهرست شده شما کمتر از محصولاتی است که دارید بر روی افزودن محصولات یافت نشده به فهرست کلیک کنید. در تصویر بالا محصولات فهرست شده سایت ما 6/6 است یعنی تمام 6 محصول ما فهرست شده اند.

بعد از ایجاد تغییرات در محصولات ایندکس شده ممکن است تمایل داشته باشید تا تمام ایندکس ها دوباره ایجاد شود. فرایند "بازسازی کل فهرست بندی" زمان بیش تری طول می کشد اما دقیق تر عمل می کند و اگر تمایل دارید که برای اینکار یک کرون جاب در هاست خود تنظیم کنید می توانید لینک داده شده استفاده نمایید.

گزینه های جستجو

جستجوی شامل کلمه: جستجوی شامل کلمه این امکان را فراهم می آورد که لغات را تنها براساس ابتدای کلمات جستجو نکند، برای مثال،" لو" در "بلوز".

جستجوی دقیق مطابق: اگر این گزینه را فعال کنید کاربر هر کلمه ای را که سرچ کند مواردی را که دقیقا مشابه کلمه سرچ شده باشد را نشان خواهد داد مثلا با سرچ کتاب دیگر کتابخانه و کتابدار را نشان نمیدهد.

جستجوی فازی: با فعال بودن این گزینه با اشتباه نوشتن لغت باز هم کلمات مشابه به شما نشان داده خواهد شد.

حداقل طول کلمه (برحسب کاراکتر): شما می توانید برای طول لغت مورد جستجو حداقلی را تعیین کنید. این ویژگی به شما کمک می کند که لغات کوتاه مانند حروف اضافه (و، یا، از ...) را از نتایج جستجو حذف کنید.

فهرست سیاه کلمات: در این فیلد می توانید اصطلاحاتی را که بازدیدکنندگان نباید در جستجو وارد کنند تعیین کنید. آن ها را مستقیما در این فیلد وارد کنید و با " | " آن ها را از هم جدا کنید. به صورت پیش فرض، پرستاشاپ این فیلد را با کلمات کوتاه پر می کند.

وزن

پرستاشاپ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا داده ها را براساس اهمیت آن ها در جستجوی فروشگاه الویت بندی کنید.

بخش تعیین "وزن" فاکتورهای مربوط به محصول، به معنی اهمیت نمایش محصول بر اساس وزن تعیین شده برای مشتری می باشد. برای مثال گزینه ای با وزن 8، دارای اهمیت 4 برابر بیش تر از گزینه ای با وزن 2 می باشد. 

برای مثال، به صورت پیش فرض " اهمیت نام محصول " 6 می باشد، " اهمیت برچسب ها " 4 ، " اهمیت توضیح کوتاه " و " اهمیت توضیحات " 1 می باشند. به این معنی که در نتایج جستجو محصول با نام " آی پد " بالاتر از محصولی که دارای برچسب " آی پد" می باشد، نمایش داده می شود. و به همین ترتیب محصولی که در توضیحات خود لغت " آی پد " را دارد دارای رتبه کمتری در نتایج جستجو می باشد.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید