تکنیک های سئوی تصاویر

نویسنده: ملیحه ایزی
نظرات 0
star_rateرتبه مقاله 0

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصاویر زیادی در بلاگ و سایت خود منتشر می کنند؟ این کار بسیار خوب است انسان ها موجوداتی بصری هستند و هیچ چیز مانند یک تصویر جذاب توجه ما را جلب نمی کند. در واقع، طبق گفته Optinmonster، محتوای آنلاینی که حاوی تصاویر است تا 94٪ بیشتر از محتوای بدون تصویر بازدید می شود.
به عبارت ساده، شما باید تصاویر را در محتوای خود بگنجانید تا کاربران را جذب کرده و بتوانید بیشتر در صفحات سایت خود نگه دارید. اما این میان باید به این مسئله توجه داشته باشید که آیا تصاویری که استفاده می کنید به بهبود سئوی صفحات شما کمک می کنند؟ خوب، اینجاست که سئوی تصویر وارد می شود.شاید تا به حال سئوی تصاویر به گوشتان نخورده باشد در این بلاگ به طور مفصل راجع به سئوی تصویر، تکنیک های سئوی تصاویر و تاثیر آن در بهبود سئوی سایت صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سئوی تصاویر چیست؟

سئو تصاویر(Image SEO) عبارت است از فرآیند بهینه سازی تصاویر موجود در یک سایت به منظور افزایش بازدید آنها از طریق موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود رتبه‌ی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو.

چرا سئو برای تصاویر مهم است؟

فرآیندی که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوای وب استفاده می کنند، فرآیند پیچیده ای است. سئو خوب تضمین می کند که مخاطبان شما می توانند به سرعت شما را پیدا کنند. همچنین یکی از بهترین راه ها برای کسب رتبه بهتر در  نتایج صفحات موتورهای جستجو (SERP) است.

اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان کسب و کارها هستید، ممکن است فکر کنید که سئو فقط بر تگ های عنوان، هدرها و محتوای بدنه اعمال می شود. در حالی که درست است این موارد برخی از حیاتی ترین بخش ها برای انجام سئو هستند، اما باید گفت تنها بخش ها نیستند. موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را به همان روشی که مردم می‌توانند پردازش کنند در نتیجه سئوی تصویر تنها راه برای اطمینان از درک آن‌ها است.سئوی تصویر گام دیگری در جهت بهبود موقعیت شما در نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شماست.

چند نکته برای بهینه سازی سئو تصاویر

1- بهینه سازی نام فایل های تصویر

فایل را با کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی نامگذاری کنید تا بیشترین قدرت سئو را داشته باشید. کلمات کلیدی مورد نظر را در ابتدا قرار دهید و آنها را با خط فاصله جدا کنید. از آندرلاین استفاده نکنید زیرا موتورهای جستجو آن را تشخیص نمی دهند و نمی توانند کلمات را به صورت جداگانه تشخیص دهند.

نام فایل ها باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان ها معنی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر نام اصلی تصویر هیرکات یک خانم در آرایشگاه salon234.jpg است، نام آن را با عنوانی واضح و توصیفی تر تغییر نام دهید، مانند women-having-a-haircut-in-a-salon.jpg.

نام فایل شما می تواند بر میزان آسانی برای خزنده های موتورهای جستجو برای تفسیر تصویر شما تأثیر بگذارد، بنابراین تغییر نام فایل قبل از آپلود آن در صفحه وب مفید است.

2- از تگ های alt استفاده کنید

بینندگان ممکن است تصویر را درک کنند، اما خزنده های موتورهای جستجو به سرنخ هایی نیاز دارند. بدون متن جایگزین، موتورهای جستجو نمی توانند محتوای تصویر شما را به دقت فهرست کنند.

یک تگ alt خوب زمینه را فراهم می کند و به کاربران کم بینا نیز کمک می کند. همچنین زمانی که یک نقص مانع از بارگیری تصویر می شود مفید است زیرا موتورهای جستجو می توانند متن جایگزین را برای اطلاع از رتبه بندی صفحه بخوانند. یک تگ alt را با جزئیات بیشتر از نام فایل بنویسید. 10 تا 15 کلمه اصلی را هدف گذاری کنید تا چیزی در مورد تصویر منتقل کنید.

نکته: عبارت‌های مرتبط با برند می‌توانند در برچسب‌های alt برای افزایش بازدید حضور داشته باشند، اما از پر کردن کلمات کلیدی به جای alt خودداری کنید.

3- تصاویر را با موبایل سازگار کنید

الگوریتم گوگل ابتدا از نمایه سازی در حالت موبایل استفاده می کند بنابراین، شما باید در ظاهر سایت و تصاویر خود به حالت موبایل نیز توجه داشته باشید و سازگاری با آن را چک نمایید.

برخی از قالب‌های وب‌سایت و سازندگان به‌طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر می‌دهند، اما می‌توانید اندازه تصویر را بر اساس عرض دستگاه تعیین کنید. برای انجام این کار، کمی کد CSS سفارشی را به وب سایت خود اضافه کنید.

تصاویر واکنش گرا برای اطمینان از اینکه خوانندگان شما می توانند تصاویر شما را در هر نوع دستگاهی ببینند بسیار مهم هستند. امروزه، بسیار مهم است که صفحات شما برای موبایل بهینه شده باشند تا بر رتبه بندی موتورهای جستجو و همچنین تجربه کاربر تأثیر بگذارد. اگر تصاویر شما واکنش گرا نباشند، صفحه به همان اندازه که روی دسکتاپ ظاهر می شود در موبایل نیز ظاهر می شود که بر سئو و همچنین درک خواننده از برند شما تأثیر منفی می گذارد.

4- از تصاویر منحصر به فرد استفاده کنید

استفاده از عکس‌های قدیمی و یا استفاده شده توسط دیگران خوب است، اما لزوماً به رتبه‌بندی جستجوی شما کمکی نمی‌کند، زیرا سایر وب‌سایت‌ها نیز احتمالاً از همین تصاویر استفاده می‌کنند. همانطر که میدانیم محتوای نوشتاری منحصر به فرد برای سئو بهتر است، آپلود تصاویر منحصر به فرد نیز که توسط خود شما عکاسی شده به بهبود رتبه سئوی شما کمک می کند. اگر قصد دارید که تصاویر شما در صفحات نتایج تصویر رتبه بندی شوند و رتیه بالایی بگیرد، استفاده از تصاویر اصلی و منحصر به فرد ضروری است.

اگر یک سایت فروشگاهی دارید لازم است که تصاویر محصولاتتان را عکاسی کنید. بسیاری از خریداران از تصاویر برای خرید کالاهای مصرفی استفاده می کنند. در واقع، 50اغلب خریداران آنلاین می گویند که تصاویر به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند چه چیزی را بخرند. اگر تصویر شما محصول شما را به درستی نشان ندهد، طبیعتا در زیر تصاویر بهتر و با کیفیت بالاتر از رقبا مدفون می شود.

استفاده از سایتهایی مانند Canva را برای طراحی اینفوگرافیک‌ها، نمودارها یا تصاویر متحرک داخلی در نظر بگیرید تا به برند شما کمک کند در صفحات نتایج جستجو برجسته شود و تصاویر شما را بیشتر به اشتراک بگذارد. همچنین برای ساخت تصاویر زیبا از محصولاتتان به کمک هوش مصنوعی می توانید به بلاگ(ساخت تصاویر محصول با هوش مصنوعی) مراجعه کنید.

5- داده های ساختار یافته تصویر را اضافه کنید

گنجاندن داده های ساختاریافته در صفحات شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را به عنوان نتایج خوب نشان دهند. Google Images از داده های ساختار یافته برای تصاویر محصول، ویدیوها و دستور العمل ها پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، اگر متنی، مانند دستور پخت، همراه با آن تصویر باشد، یک نشان به تصویر اضافه می کند.

6- از نقشه های سایت استفاده کنید

گوگل نقشه سایت را به عنوان "فایلی که در آن می توانید صفحات وب سایت خود را فهرست کنید تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو درباره سازماندهی محتوای سایت خود بگویید." به عبارت دیگر، فایلی است که حاوی نقشه محتوای سایت شما است.

نقشه های سایت بخش مهمی از سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو در مورد صفحات و ساختار وب سایت شما می گویند. برای اطمینان از اینکه خزنده‌های موتورهای جستجو متوجه هر تصویر - اینفوگرافیک، میم، عکس، تصویر کوچک ویدیویی و غیره می‌شوند - آنها را در نقشه سایت خود قرار دهید.

برای هر ورودی تصویر، عنوان، توضیحات، مکان URL، عنوان و اطلاعات مجوز را وارد کنید. برای ورودی های ویدیو، عنوان، توضیحات، مکان URL، URL تصویر کوچک و URL فایل ویدئویی خام را درج کنید.

اگر وب سایت شما بر روی وردپرس میزبانی می شود، می توانید از Yoast SEO استفاده کنید که به طور خودکار محتوای بصری را به نقشه سایت اضافه می کند.

گوگل پیشنهاد می کند تصاویر را به نقشه سایت موجود اضافه کنید  یا یک نقشه سایت جداگانه فقط برای تصاویر ایجاد کنید  تا به موتورهای جستجو کمک کنید تصاویر شما را نیز پیدا کند. به ویژه، این برای تصاویری که گوگل نمی تواند از طریق خزیدن پیدا کند مفید است، مانند تصاویری که از طریق فرم های جاوا اسکریپت به آنها دسترسی پیدا می کند.

7- استفاده از زیرنویس ها را برای توصیف یک تصویر

اگر یک وب‌سایت بصری سنگین دارید، استفاده از شرح‌ها را در نظر بگیرید تا به خوانندگان کمک کنید تا یک تصویر را در زمینه درک کنند. به عنوان مثال، در نمونه کارهای عکاسی تام هال، او تصاویر خود را زیرنویس می کند تا بینندگان بتوانند مکان یا آنچه را که تصویر نشان می دهد.

8- فشرده سازی تصاویر برای زمان بارگذاری سریعتر

فشرده سازی تصاویر جزء حیاتی هر استراتژی بهینه سازی وب سایت خوب است. چرا؟ زیرا به زبان ساده، به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب شما کمک می‌کند، که تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند و همچنین به افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

برای فشرده سازی موثر تصاویر خود، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید با سرچ ساده آنها را پیدا کنید. برای سایتهای پرستاشاپی میتوانید از ماژول مدیریت تصاویر نیترون وب استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید گوگل به اندازه هر تصویر نگاه نمی کند در عوض، به اندازه کل صفحه نگاه می کند.

نظرات
نظر خود را بگذارید
نظر شما با موفقیت ثبت شد
You must be logged to enter comment!
Some error occurred please contact us!
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید